شیراز میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برگزاری نخستین نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان در ۲۲ مردادماه امسال در شیراز خبر داد.

شیراز میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسطبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک از ۲۲ تا ۲۵ مرداد امسال با حضور ۱۷۰ واحد تولیدی و صنعتی استان فارس در فضایی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع در ۴ سالن و با حمایت ۱۰۰ درصدی شرکت شهرک‌های صنعتی استان در مجموعه نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این نمایشگاه، بزرگترین رویداد نمایشگاهی در بخش ارائه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط در جنوب کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، نشست‌های دو جانبه رودررو (B۲B)، نشست‌ها وکارگاه‌های آموزشی، پاویون‌های تخصصی معرفی شرکت‌های مدیریت صادرات با هدف تسهیل فرصت‌های زنجیره تامین بازار از طریق نمایش محصولات و خدمات نشست‌های تجاری رودررو، تبادل اطلاعات ایده‌ها و فناوری، نوآوری و بین المللی سازی نیز برگزار می‌شود.

فتوحی همچنین از حضور هیات‌های تجاری و اقتصادی عراق و نیز حضور رایزنان تجاری ۶ کشور هدف صادراتی نظیر روسیه، اندونزی، عمان وترکیه و پاکستان در این نمایشگاه خبرداد و گفت: علاوه برآن براساس هماهنگی‌های انجام شده با شرکت‌های شهرک‌های صنعتی سراسرکشور، تور صنعتی بازدید فعالان صنعتی و تولیدی ۶ استان کشور نیز برگزارخواهد شد تا بستر مناسبی برای ارائه توانمندی‌های تولید استان در سطوح ملی و بین المللی فراهم شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک فارس در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید و با هدف حمایت از محصولات و کالا‌های تولید استان ونمایش توانمندی‌های صنایع کوچک برگزارمی شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به نامگذاری روز ۲۱ مرداد در تقویم کشور به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک به سهم ۹۵ درصدی صنایع کوچک از کل صنایع موجود در استان فارس، اشاره کرد و گفت:این صنایع از اهمیت بالایی در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار برخوردارند و حمایت از آن‌ها در اولویت قراردارد.

او با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهترین زیرساخت استقرارصنایع کوچک محسوب می‌شوند از فراهم بودن بستر‌ها برای جذب سرمایه گذار در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبردادو گفت: تاکنون ۶۳۰۰ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۳۰۳۶ واحد با اشتغالزایی افزون بر ۳۶ هزارنفر در مرحله بهره برداری قرار دارند.

فتوحی با بیان اینکه در سال گذشته و علیرغم تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن و وضعیت خاص اقتصادی با اعمال مشوق‌های سرمایه گذاری ۵۷۸ قرارداد سرمایه گذاری جدید با متقاضیان منعقد شد که رشد ۴ برابری را نسبت به سال‌های قبل نشان می‌دهد و در طول فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی کم سابقه است گفت: این موضوع بیانگر هدایت سرمایه‌ها و سرمایه گذاری‌ها به بخش تولید و صنعت و حرکت در مسیر صنعتی شدن استان است.

این مقام مسول تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز حدود ۱۰۰ قرارداد جدید با سرمایه گذاران منعقد شده که با این روند روبه رشد امیدواریم تاپایان سال میزان جذب سرمایه گذار افزایش یابد.

او اضافه کرد: هم اکنون حدود ۳۲۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی مراحل مختلف ساخت وساز یا راه اندازی را طی می‌کنند که با بهره برداری از آن‌ها در سال های آینده قطعا شاهد جهش صنعتی در استان خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ واحد تولیدی، صنعتی، صنفی و گارگاهی نیز در شهرک‌های صنعتی استان به مرحله تولید و بهره برداری رسیده است گفت: با بهره برداری این واحد‌ها با سرمایه گذاری افزون بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای ۱۹۳۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

او از انجام مراحل ایجاد دو شهرک صنعتی جدید سرچهان بوانات و دارویی سپیدان خبرداد و گفت: مراحل اداری و اخذ استعلامات انجام و در نیمه دوم امسال عملیاتی خواهدشد.

فتوحی با بیان اینکه در ۱۸ شهرک صنعتی تقاضا محور بعلت کمبود زمین و تعدادمتقاضیان واگذاری زمین بصورت مزایده‌ای و از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام می‌شود گفت: این شیوه در راستای شفافسازی، ایجاد فرصت برابر برای سرمایه گذاران و از بین بردن رانت انجام می‌شود.

او به ارائه خدمات حمایتی به صنایع کوچک استان با اشاره به شناسایی ۱۷ خوشه و امکان‌سنجی ۱۱ خوشه و اتمام ۴ خوشه، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار نفر را در بخش صنایع کوچک آموزش دادیم و کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی را ثبت کردیم.

فتوحی عارضه‌یابی ۱۳ واحد صنعتی در چهارماهه سال جاری، حمایت از ۴۲ واحد شرکت‌کننده در نمایشگاه چین، صادرات ۱۲۱ میلیون یورو از طریق شهرک و نواحی صنعتی در سال گذشته و صادرات ۲۵ میلیون یورویی در چهارماهه سال جاری را اقدامات دیگر این شرکت عنوان کرد.
انتهای پیام/م 

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.