ریاست جمهوری افغانستان: آمریکا درباره توافق خود با طالبان شفاف سازی کند

ارگ ریاست جمهوری افغانستان خواستار شفاف سازی آمریکا درباره توافقنامه صلح با طالبان شده است.

ریاست جمهوری افغانستان: آمریکا درباره متن توافق خود با طالبان شفاف سازی کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان خواستار شفاف سازی آمریکا درباره توافقنامه صلح با طالبان شده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز (چهارشنبه 13 سنبله/ شهریور) در رشته‌ توئیت هایی نوشته است: اگرچه دولت افغانستان از روند صلح حمایت می‌کند اما نگرانی اصلی حکومت در توافقنامه آمریکا و طالبان این است که‌ از پیامدها و خطرات ناشی از آن چگونه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی افزوده است: «همانگونه که مقام‌های پیشین و سناتوران آمریکایی نگرانی‌هایی از پیامدهای این تفاهمنامه‌ دارند، حکومت افغانستان نیز نگران است و از همین رو، ما خواهان وضاحت در رابطه به این سند می‌باشیم.»

گفتنی است که 9 مقام سابق آمریکایی به شمول 5 سفیر سابق این کشور در افغانستان در نامه ای به ترامپ درباره عواقب صلح با طالبان هشدار داده اند.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان روز یکشنبه هفته جاری پس از پایان دور نهم مذاکرات با طالبان به کابل آمد و متن پیشنویس توافق آمریکا با طالبان را به مقامات دولت افغانستان ارائه کرد.

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که خلیلزاد نکات اساسی توافقنامه را صرفا به مقامات دولت افغانستان توضیح داده و پیشنویس این توافقنامه در اختیار دولت افغانستان قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار