جمع آوری ۳۹میلیارد تومان کمک مردمی برای نیازمندان خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان جنوبی گفت: در هفت ماهه سال جاری بالغ بر ۳۹میلیارد تومان کمک های مردمی در استان جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)گفت: در هفت ماهه سال جاری بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان از خیرین، مردم، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

او با بیان اینکه از این میزان سه میلیارد تومان معادل هشت درصد از طریق صدقات جمع آوری شده است، افزود: همچنین سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکوات بوده است.

سلم آبادی اظهار کرد: ۲۵ درصد از این کمک‌ها معادل ۱۰ میلیارد تومان به وسیله حامیان به حساب ایتام خراسان جنوبی واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۳ میلیارد تومان از این کمک‌ها معادل ۵۹ درصد کمک‌های مبتنی بر نیاز بوده است.

او از فعالیت ۵۵ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و افزود: بیشترین مراکز نیکوکاری به ترتیب با ۱۲ مرکز در بیرجند، پنج مرکز طبس و پنج مرکز شهر آرین شهر وجود دارد.

سلم آبادی با بیان اینکه هدف گذاری شده که ۳۵ در کنار مساجد فعال شوند، افزود: در هفت ماهه سال جاری ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک توسط این مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

جمع آوری ۵ میلیاردتومان کمک در طرح احسان اربعین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه از این میزان ۱۹ درصد نقدی، ۷۱ درصد غیر نقدی و ۱۰ درصد خدمت بوده است، گفت: از مجموع کمک‌های جمع آوری شده ۳۵ درصد توسط مراکز نیکوکاری جذب شده است.

سلم آبادی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۲ هزار نفر به مراکز نیکوکاری مراجعه داشته اند، افزود: از این تعداد ۲۴۱ نفر تحت حمایت بهزیستی، هفت هزار و ۲۴۸ نفر تحت پوشش کمیته امداد و سه هزار و ۷۵۲ نفر از دیگر اقشار جامعه بوده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح احسان حسینی در استان بیان کرد: در راستای اجرای این طرح پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان چهار میلیارد و ۵۰ میلیون تومان سهم مراکز نیکوکاری بوده است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز نیکوکاری رسانه خراسان جنوبی بیان کرد: این مرکز در راستای شفاف سازی، آگاهی بخشی و مطالبه گری نقش بسزایی ایفا می‌کند.

بنا به گفته وی از ابتدای تاسیس این مرکز قریب به ۶۰ میلیون تومان در راستای خرید تجهیزات مورد نیاز هزینه شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار