استاندار قم:

دانشگاه‌ها با استانداری همکاری بیشتری داشته باشند

سرمست گفت: دانشگاهیان سهم خود را در تصمیم سازی‌های استان محقق کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سرمست استاندار قم صبح امروز در جلسه کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در دانشگاه شهاب دانش قم تشکیل شد گفت: دانشگاهیان از بهترین مشاوران استانداری در تصمیم گیری‌ها هستند از این جهت انتظار می رود بتوانند سهم خود را در این جهت ایفا کنند.

او با اشاره به تشکیل دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه، دانشگاهیان رابه همکاری گسترده‌تر با این دفتر دعوت کرد و افزود: با تشکیل ۹ گروه کاری در این دفتر پیوند‌هایی در این خصوص برقرار شده، اما عزم جدی‌تر به این منظور ضروری است.

استاندار ظرفیت‌های بسیار خوب دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی را در استان مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: دانشگاه‌ها با برقراری ارتباط بین خود با دستگاه‌های اجرایی و بخش صنعت میتوانند گام‌های موثری برای حل مشکلات استان بردارند.

آقای سرمست با اشاره به اینکه باور به علم و فناوری هنوز در دستگاه‌های اجرایی و جامعه شکل نگرفته است گفت: به همین دلیل بسیاری از کار‌ها تکراری است.

او با تاکید بر تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور افزود: به علت مشکلات مالی این مهم هنوز در کشور به طور کامل محقق نشده است، اما افزایش ارتباطات بین دانشگاه‌ها و دفتر ارتباط استانداری میتواند تا حدودی به این امر کمک کند.

استاندار بر ضرورت آمایش جدید از فضا‌های آموزشی استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تناسب منطقی بین فضا‌های آموزشی و امکانات و تعداد دانشجویان دانشگاه‌ها وجود ندارد که باید اصلاح شود.

سرمست ضرورت به اشتراک گذاشتن امکانات دانشگاه‌ها با یکدیگر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد ۳۱ دانشگاه قم از منابع انسانی زیادی برخوردار است، اما تا زمانی که با یکدیگر پیوند نخورند بی فایده است که این امر در بخش صنعت نیز مشاهده میشود و باید در آن تجدید نظر شود.

در این جلسه آقای موسوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خواستار همکاری دانشگاه‌ها در ارزش گذاری سهام استارتاپ ها، ارتباط دانشگاه و صنعت در طی دوران تحصیل دانشجویان و همکاری در زمینه اقتصاد دیجیتال و حل مشکل موانع توسعه زیرساخت‌ها شد.

دکتر کراری رئیس دانشگاه شهاب دانش هم در این جلسه پیشنهاد کرد: نیاز‌های استان به تناسب ماموریت دانشگاه‌ها به آن‌ها واگذار شود تا هرکدام بتوانند سهم خود را محقق کنند.

در این جلسه تعدادی از اعضای جلسه پیشنهاداتی که مهمترین آن‌ها توجه ویژه صدا و سیمابه شرکت‌های استارتاپی، لزوم اعتماد به بخش خصوصی و دانشگاه‌ها از سوی دولت، ایجاد ایستگاه‌های نوآوری توسط شهرداری، فرهنگ سازی عمومی در دانشگاه‌ها برای دنبال کردن کسب و کار‌های نوین و آمادگی همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌ها بود.

انتهای پیام/الف

تاکید استاندار بر همکاری بیشتر دانشگاه‌ها با استانداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.