حمایت اتحادیه اروپا از ایجاد معافیت‌ تحریمی برای مقابله ایران با کرونا

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود از ایجاد معافیت تحریمی برای دسترسی ایران، کوبا و ونزوئلا به تجهیزات پزشکی و دارویی برای مقابله با ویروس کرونا حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «کونتراپانت»، آرانچا گونزالس لایا، وزیر خارجه اسپانیا، اعلام کرد وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز گذشته خود که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد از ایجاد معافیت تحریمی برای دسترسی کشور‌های در حال توسعه از جمله ایران، کوبا و ونزوئلا به تجهیزات پزشکی و دارویی برای مقابله با ویروس کرونا حمایت کردند.

او گفت همه تحریم‌های اقتصادی آمریکا و دیگر کشور‌ها «دارای یک بند یا معافیت بشردوستانه» است که مطابق با آن می‌توان تحریم‌ها را در شرایط اضطراری انسانی تعلیق کرد.

بر این اساس، وزرای اتحادیه اروپا از درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، برای «استفاده از مکانیسم معافیت بشردوستانه به منظور رساندن تجهیزات پزشکی به کشور‌های تحت تحریم» حمایت کردند.

وزیر خارجه اسپانیا گفت: «ما باید تضمین کنیم که این بند قابل استناد است و کشور‌ها و شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی و مواد ضدعفونی‌کننده می‌توانند از این بند استفاده کنند تا همه بتوانند امکانات لازم برای مبارزه با این بیماری همه‌گیر را در اختیار داشته باشند».

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی
۱۱:۵۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
یاد شعر حامد زمانی افتادم که می خونه ، حقوق بشر کیلویی چنده... خدا را شکر ما ملت فهیم و دانایی هستیم و خدا هم هوای ما را داره... بهتره برگردیم به اقتصاد مقاومتی.... غرب و کمک هاش دلخوشی نداره....
آخرین اخبار