استاد آمریکایی: ترامپ ۹۱ درصد شانس پیروزی در انتخابات دارد

استاد علوم سیاسی دانشگاه استونی بروک مدعی شد بر اساس مدلی که ابداع کرده پیش‌بینی می‌کند ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ۹۱ درصد شانس پیروزی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، هلموت نورپوث، استاد علوم سیاسی دانشگاه استونی بروک مدلی ابداع کرده است که در آن ادعا می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در انتخابات آبان‌ماه آینده ۹۱ درصد شانس پیروزی دارد.

مدل این استاد دانشگاه که در سال ۱۹۹۶ ایجاد شده، توانسته است ۵ انتخابات از ۶ انتخابات گذشته در آمریکا را به‌درستی پیش‌بینی کند.

نورپوث مدعی شد مدل پیش‌بینی او اگر زودتر ابداع شده بود، می‌توانست بر اساس نتایج انتخابات‌های مقدماتی، ۲۵ انتخابات از ۲۷ انتخابات برگزار شده از سال ۱۹۱۲ را به درستی پیش‌بینی کند.

اساس مدل او بر میزان اشتیاقی است که نامزد‌ها در دوران کاندیدا شدن (انتخابات‌های مقدماتی درون‌حزبی) می‌توانند در میان رای‌دهندگان ایجاد کنند.

اگر پیش‌بینی نورپوث درست باشد، جو بایدن که در دو انتخابات مقدماتی آیوا و نیوهمشایر عملکرد ضعیفی از خود نشان داده بود در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

بایدن در اوایل رقابت‌های درون‌حزبی عملکرد ضعیفی داشت، اما زمانی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به‌نفع او وارد عمل شد از رقیب اصلی خود، برنی سندرز پیشی گرفت. بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که بایدن قادر نیست سبد رای سندرز را به‌طور کامل به‌خود اختصاص دهد.

مدل نورپوث در سال ۲۰۱۶ که اکثر نظرسنجی‌ها هیلاری کلینتون را پیروز انتخابات نشان می‌دادند، پیروزی ترامپ را پیش‌بینی کرده بود.

پیش‌بینی نورپوث در حالی مطرح می‌شود که برخی مدل‌های پیش‌بینی دیگر از جمله مدل پیش‌بینی آکسفورد اکونومیکس پیش‌بینی کرده‌اند ترامپ در انتخابات آبان‌ماه آتی شکست سختی را متحمل خواهد شد. علت این شکست از منظر مدل مزبور رکود حاصل از همه‌گیری کرونا در آمریکاست. مدل آکسفورد هم در ۱۶ انتخابات از ۱۸ پیروز آرای عمومی را درست پیش‌بینی کرده بود.

در همین حال نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان اختلاف میان جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در میان رای دهندگان کاهش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۰ تير ۱۳۹۹
ترامپ یواش یواش آمریکا را، از تمام توافقات بین المللی خارج خواهد کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
با اين نژاد پرستي كه علني كرده اگه انتخاب بشه جنگ داخلي راه ميافته
آخرین اخبار