کد خبر: ۷۵۰۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر : ۷۵۰۶۲۶۵

چگونه بزرگ‌ترین منابع استرس در خانه را کنترل کنیم؟

خلاص شدن از شر استرس به راحتی امکان‌پذیر است زمانی که راز مدیریت بزرگترین منابع استرس در خانه خود را پیدا کنید.

چگونه بزرگ‌ترین منابع استرس در خانه را کنترل کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خانه شما باید پناهگاه شما باشد، جایی که می‌توانید از استرس‌های زندگی روزمره عقب‌نشینی کنید و آرام شوید. اما واقعیت این است که گاهی اوقات، خانه عامل استرس ناخواسته می‌شود. خوشبختانه اقداماتی وجود دارد که می‌توانید استرس خانه‌داری را به حداقل برسانید. در اینجا برخی از متداول‌ترین منابع استرس در منزل، همراه با نکاتی در مورد چگونگی تسکین آن‌ها آورده شده است:

۱. مدیریت هزینه‌های خانه

مدیریت بودجه خانوار برای برخی از افراد، به ویژه برای کسانی که می‌خواهند یک زندگی جدید شروع کنند، می‌تواند دلهره‌آور باشد. پیش‌بینی و تعیین یک بودجه مشخص به عنوان نقشه راه برای هزینه‌های خانه، می‌تواند به شما در داشتن امنیت و کنترل بیشتر کمک کند. چگونه بودجه‌بندی کنیم:

• هزینه‌های هفتگی، ماهانه و سالانه خود را بررسی کنید، با این کار خواهید دید که پول شما خرج چه چیز‌هایی می‌شود و می‌توانید پیش‌بینی‌های دقیق هزینه‌های آینده را انجام دهید.

• بودجه جداگانه‌ای برای هزینه‌های پیش‌بینی شده خانه لحاظ کنید.

• تا آنجا که ممکن است، هزینه‌های خود را به صورت هفتگی برنامه‌ریزی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بودجه خود را حفظ کنید.

• بودجه را مرتب بررسی کنید. برخی اهداف و پاداش‌ها را برای ماندن در پارامتر‌های بودجه خود در نظر بگیرید.

۲. خانه آشفته، ذهن آشفته

بی‌نظمی در خانه یک عامل استرس‌زای حسابی است. در مقابل، برنامه‌ریزی و سازماندهی محیط می‌تواند فضای راحت‌تر و آرامش بیشتری را برای شما فراهم کند. چگونه تمیزتر و منظم‌تر باشیم:

• نابسامانی‌ها را از بین ببرید. هرچه وسایل بیشتری داشته باشید، تمیز کردن و سازماندهی آن‌ها کار سخت‌تری است. از شر وسایلی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید یا از آن‌ها لذت نمی‌برید، خلاص شوید.

• خانه را به مرور تمیز کنید. صرف زمان کوتاه برای تمیز کردن خانه در هر روز، بسیار ساده‌تر از انجام تمام کار‌ها در طول یک روز کامل است. هر روز مدتی را برای تمیز کردن یک بخش از خانه یا انجام یک کار کامل در منزل مانند غبارروبی، جاروکشی یا جمع و جور کردن اختصاص دهید.

• تمام محصولات تمیزکننده‌ای که نیاز دارید را در یک سبد و پک قرار دهید تا در زمان تمیزکردن، همه چیز در دسترس شما باشد و بتوانید آن را به راحتی از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل کنید.

• یک چک لیست برای برنامه تمیز کردن خانه تهیه کنید که به شما امکان می‌دهد ظرف کمتر از یک ساعت خانه خود را به شکل مناسب مرتب کنید.

• کمک بگیرید. اگر بودجه خانوار شما اجازه می‌دهد، هر از گاهی از خدمات حرفه‌ای نظافت استفاده کنید.


بیشتر بخوانید


۳. داستان لباس‌ها و ظرف‌ها را از فکر خود بیرون کنید

انجام ندادن برخی از کار‌های خانه مانند لباسشویی و ظرفشویی، می‌تواند همیشه بخشی از ذهن شما را درگیر خود کند و استرس همیشگی آن را داشته باشید. چگونه پروسه لباسشویی را سازماندهی کنیم:

• با خود شرط کنید که پس از خوردن هر وعده غذا، ظرف‌های آن را شویید. شستن آن‌ها در هر وعده ممکن است تنها ۵ دقیقه از زمان شما را بگیرد، اما فکر شستن ظرف‌ها جمع شده در سینک، ممکن است ساعت‌ها ذهن شما را درگیر کند.

• چند سبد مجزا برای لباس‌های سفید، لباس‌های رنگی و وسایلی که باید با دست شسته شوند داشته باشید.

• لباس‌ها را بعد از خشک شدن اتوکشی کنید. این کار از جمع شدن لباس‌ها در صف اتوکشی جلوگیری می‌کند، زمان کمتری از شما می‌گیرد و دیگر جایی از ذهن شما را پر نمی‌کند.

• از تا کردن لباس متنفرید؟ هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود، سبد را به اتاق نشیمن بیاورید و آن‌ها را تا کنید.

۴. زمان کافی برای تهیه غذا نیست

دستورالعمل‌های سریع و آسان برای غذا تهیه کنید تا مجبور نباشید در طول هفته انرژی و زمان زیادی را صرف آماده‌سازی غذا کنید. کار خود را با تهیه یک برنامه غذایی شروع کنید:

• یک لیست مواد غذایی مورد نیاز تهیه کنید. این لیست به شما کمک می‌کند هنگام خرید، چیز‌هایی را که به آن نیاز دارید تهیه کنید تا در خانه استرس تمام شدن کالا‌های اساسی را نداشته باشید.

• انبار، یخچال و فریزر خود را مرتب کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که چیز‌ها را سریع پیدا کرده و در صورت تمام شدن مایحتاج یخچال و فریزر، آن‌ها را به لیست خرید اضافه کنید.

• چندین دستورالعمل آسان، مقوی و ارزان داشته باشید تا بتوانید در روز‌های شلوغ از آن استفاده کنید.

• دو برابر حجم مورد نیاز غذا بپزید و یک قسمت را برای استفاده بعدی در فریزر ذخیره کنید.

• آشپزی را به یک کار خانوادگی تبدیل کنید. از هر یک از اعضای خانواده بخواهید، در تهیه یک وعده از غذای هفتگی با شما همراه شود.

۵. نگذارید وسایل شما خراب شوند

جلوگیری از خرابی لوازم خانگی یکی از مهمترین مراحل جلوگیری از استرس سخت در خانه است. با افزایش طول عمر لوازم خانگی، انجام اقدامات احتیاطی مانند سرویس مداوم آن‌ها می‌تواند یک راه حل با ارزش برای خانه باشد. گرچه همیشه نمی‌توانید از عملکرد غیرمنتظره لوازم خانگی جلوگیری کنید، اما می‌توانید کار‌هایی انجام دهید تا آن‌ها را به حداقل برسانید:

• سالانه از سرویس‌کار بخواهید سیستم‌های تهویه مطبوع و گرمایشی خود را به طور حرفه‌ای بازرسی و تمیز کند.

• کویل‌های یخچال و فریزر خود را مرتبا تمیز کنید.

• با تعمیرکار یا مرکزی آشنا باشید که در صورت خرابی یا نقص در عملکرد لوازم، به سرعت پاسخگو باشد.

• لوازم خانگی دارای ضمانت تهیه کنید که در صورت بروز مشکل، بتوانید از آن بهره ببرید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر