بسته اخبار انتظامی استان کرمان؛

جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای تردد شبانه در زرند/ کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی در رفسنجان

با بسته خبر‌های انتظامی امروز سه شنبه چهارم آذر ۱۳۹۹، همراه سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبرهای انتظامی امروز چهارم آذر ۱۳۹۹، سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می خوانیم:

کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی با فروش زمین در رفسنجان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کلاهبرداری ۱۵ میلیارد ریالی با فروش زمین در شهرستان رفسنجان خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری گفت: درپی شکایت چند نفر از شهروندان رفسنجانی مبنی بر اینکه افرادی با روش‌ها و ترفند‌های مختلف از طریق سایت دیوار با پیش فروش املاک از آنان کلاهبرداری کرده اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

اوافزود: طی تحقیقات پلیس مشخص شد، افرادی با جعل اسناد زمین، اعتماد شهروندان را جلب و پس از اخذ مبالغی بالا به عنوان پیش پرداخت، تلفن همراه خود را خاموش و اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه با راهنمایی مال باختگان و هماهنگی مرجع قضایی، ۳ متهم شناسایی و طی یک عملیات پلیسی دستگیر شدند، تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهمان تاکنون با فروش ۶ فقره زمین، ۱۵ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان از شهروندان خواست: چنانچه کسانی دیگر از این متهمان شکایت دارند به پلیس آگاهی شهرستان رفسنجان مراجعه کنند.

ناظری افزود: برای پیش خرید ملک باید علاوه بر اینکه از صحت و سقم اسناد ارائه شده از سوی فروشنده آگاه و مطمئن شوند، قرارداد را در بنگاه‌های معاملات ملکی دارای مجوز منعقد و کد رهگیری معتبر دریافت کنند.

کلاهبرداری در قالب فروش محصولات کشاورزی

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از دستگیری فردی به جرم کلاهبرداری بیش از ۱۲ میلیارد ریال در قالب فروش محصولات کشاورزی خبر داد.

سرهنگ یداله حسن پور گفت: در پی طرح شکایت مدیر مالی یک شرکت تعاونی روستایی و همچنین مدیر عامل یک اتحادیه کشاورزی مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها از سوی فردی که خود را نماینده یک شرکت تهیه محصولات دامی و زراعی مرتبط با نهاد‌های دولتی معرفی و با وعده فروش محصولات زراعی با قیمت نازل تر، از یکی از آن‌ها ۸۹۰ میلیون ریال و از دیگری ۱۲ میلیارد ریال دریافت، اما خلف وعده کرده است، موضوع تحت پیگیری ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه ماموران پلیس آگاهی با ردگیری شماره حساب‌هایی که پول شاکیان به آن‌ها واریز شده بود و انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند صاحب این حساب ساکن شهرستان مشهد است که در ادامه ماموران با اخذ نیابت قضایی و با همکاری پلیس آگاهی این شهرستان موفق شدند، وی را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در روند تحقیقات پلیس مشخص شد این متهم به سبب انجام اینگونه کلاهبرداری‌ها سابقه زندان نیز دارد و با وعده کذب فروش محصولات کشاورزی به ۲ شهروند کرمانی با پول‌های دریافتی از آن‌ها مقدار زیادی سکه طلا خریداری کرده که از مخفیگاه این فرد تعداد زیادی کارت بانکی، سیم کارت و ۹۸ قطعه سکه بهار آزادی کشف شد.

سرهنگ حسن پور با اشاره به احتمال وقوع جرایم مشابه از طریق این فرد و افزایش شمار شکات از عموم شهروندان به ویژه کارکنان و نمایندگان حقیقی و حقوقی موسسات و نهاد‌های دولتی و خصوصی خواست: ضمن کسب اطمینان کامل از هویت افراد و شرکت‌های طرف قرارداد حوزه کاری خود در صورت مواجهه قبلی با اینگونه موارد به پلیس آگاهی استان مراجعه و مورد خود را پیگیری کنند.

کشف خودروی سرقت شده از بم کمتر از ۲۴ ساعت در ریگان

جانشین انتظامی شهرستان ریگان از کشف یک دستگاه خودروی زانتیا سرقت شده از بم در کمتر از ۲۴ ساعت با تلاش عوامل گشت کلانتری ۱۱ و یگان امداد این شهرستان خبر داد.

سرگرد عباس نظام آبادی در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام یک فقره سرقت خودروی زانتیا از شهرستان بم، بلافاصله مأموران پلیس این شهرستان اقدام به کنترل محور‌های مواصلاتی کردند.

او افزود: مأموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی با رصد اطلاعاتی محل اختفاء سارق و خودروی سرقت شده در منطقه‌ای از شهر ریگان را شناسایی و با همکاری یگان امداد به محل مورد نظر اعزام شدند.

جانشین انتظامی ریگان تصریح کرد: مأموران پلیس این شهرستان موفق شدند در یک عملیات ضربتی و منسجم سارق را دستگیر و خودروی زانتیای سرقتی را نیز کشف کنند.

سرگرد نظام آبادی با تأکید بر نصب ردیاب جی پی اس روی خودرو‌ها از شهروندان خواست: نکات ایمنی پیشگیری از سرقت را رعایت کنند و هرگونه موارد مشکوک در این رابطه را به پلیس گزارش دهند.

جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای تردد شبانه رانندگان متخلف در زرند از امشب

علی صادق زاده فرماندار زرند با تشکر از شهروندان برای رعایت محدودیت‌های تردد شبانه از زمان آغاز و اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا در این شهرستان، گفت: از امشب طرح منع تردد شبانه رانندگان متخلف به ازای هر شب تردد ۲۰۰ هزار تومان جریمه، با جدیت و شدت بیشتر اجرا می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در شهرستان زرند با اشاره به قانون منع تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در مناطق با وضعیت قرمز و فوق خطرناک شیوع ویروس کرونا افزود: آمار و اطلاعات ارسالی دوربین‌های نظارتی و پلیس راهور زرند حکایت از حجم بالای تردد‌های شبانه همشهریان دارد که از امشب قانون جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای تردد شبانه رانندگان متخلف با جدیت و شدت بیشتر اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه اگر اتومبیلی با پلاک انتظامی شخصی به‌ صورت غیرقانونی و غیر ضرور بدون مجوز  تردد ضروری شبانه از فرمانداری، تردد داشته باشد، تصریح کرد: به ازای هر شب ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شود.

صادق زاده بیان داشت: اعمال قانون برای رانندگان متخلف از طریق دوربین‌های مداربسته نظارتی و ثبت تخلفات، گشت‌های نامحسوس و عوامل پلیس راهور زرند، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
به نظر شما اینکه فردی در ساعات خلوت از شبانه روز مثل بعد از نیمه شب بیرون از منزل بره،چه مشکلی در ارتباط با شیوع کرونا درست میکنه؟؟؟
چرا عوض این ترددها فکری به حال ترددهای روزانه پرخطر نمی کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
به نظر شما اینکه فردی در ساعات خلوت از شبانه روز مثل بعد از نیمه شب بیرون از منزل بره،چه مشکلی در ارتباط با شیوع کرونا درست میکنه؟؟؟
چرا عوض این ترددها فکری به حال ترددهای روزانه پرخطر نمی کنید ؟