انفجار موشک اسپیس ایکس درحین فرود + فیلم

موشک ستاره پیمای SN ۸ که برای سفر به مریخ در حال آزمایش بود پس از ۶ دقیقه پرواز هنگام فرود منفجر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، موشک ستاره پیما اسپیس ایکس که برای سفر به مریخ در حال آزمایش بود، در هنگام فرود منفجر شد.

این موشک ستاره پیما که اولین سفر با ارتفاع زیاد را تجربه می‌کرد تا ارتفاع ۴۱ هزار فوتی آسمان تگزاس پرواز کرد. ستاره پیما SN۸ نخستین فضاپیمای مسافربری خصوصی آمریکایی برای سفر به مریخ بود.

موتور ستاره پیما SN۸ از سه موتور رپتور قدرتمند تشکیل شده بود که پس از ۶ دقیقه صعود موتورهایش خاموش شد و به زمین بازگشت. یک شرکت مشاوره مالی اعلام کرد که با انفجار این فضاپیما حدود ۲۱۶ میلیون دلار شرکت اسپیس ایکس خسارت دیده است.

ایلان ماسک در پیام توییتری درباره علت این انفجار اعلام کرد: هنگام فرود، فشار سوخت در هِدِر تانک پایین بود که سبب شد سرعت فرود زیاد و غیر قابل کنترل شود البته که ما تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آوردیم.

شرکت اسپیس که پرتاب این موشک را با تاخیر انجام داد در گذشته نیز اعلام کرده بود این پرتاب بیشتر جنبه آزمایشی دارد و قرار است قابلیت‌های SN۸ ارزیابی شود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۰:۲۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
اشتباه دوم این بوده است که می خواستند سالم پایین بیاید تاسیسات را نیز منفجر کرده است
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۰:۱۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
موشک سه موتور داشته است یکی از موتورها خاموش شده ولی گاز های اشتعال زا را تولید می کرده است تا جایی که باعث خفگی موتور دوم و موتور سوم و سقوط شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
خدا رو شکر.خیلی خوشحال شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
هواپيماها و موشكها برا فرود عمودي بايد حداقل پايه هاي بيست متري داشته باشن
آخرین اخبار