دبیر فدراسیون تکواندو:

برای حضور المپین‌ها در مسابقات لیگ هماهنگی زیادی انجام دادیم/ فدراسیون در مسائل کادر فنی تیم ملی تکواندو دخالت نمی‌کند

نیری، دبیر فدراسیون تکواندو درباره نحوه برگزاری مسابقات لیگ تکواندوی امسال توضیحاتی را مطرح کرد.

مجید نیری، دبیر فدراسیون تکواندو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری مسابقات لیگ تکواندو با وجود شیوع ویروس کرونا بیان کرد:  قرعه کشی مسابقات در لیگ‌های مختلف در ۲ بخش آقایان و بانوان را انجام دادیم. در لیگ برتر بزرگسالان ۱۰ تیم حاضر بودند و برخی از تیم‌ها نقطه نظرات خود را مطرح کردند. سعی کردیم نحوه برگزاری بازی‌ها را به تیم‌ها اعلام کنیم و اگر تیمی نمی‌تواند با شرایط عنوان شده کنار بیاید انصراف خود را اعلام کند و تعداد کمی از آن‌ها  انصرافشان را از حضور در لیگ اعلام کردند.

سلامت ورزشکاران حین مسابقات در اولویت است

او ادامه داد: دلیل این که لیگ امسال با تاخیر شروع می‌شود، حفظ سلامت ورزشکاران، تیم‌ها و کادر اجرایی است. هر چه قدر احتمال شیوع ویروس کرونا را کمتر کنیم در واقع به هدفمان می‌رسیم؛ بنابراین تعداد روز بازی‌ها را کمتر کردیم و البته اگر تیم‌ها به یک شیوه برگزاری مسابقات به اجماع برسند، تبعیت خواهیم کرد.

لیگ امسال در ۲ ماه برگزار می‌شود

نیری افزود: بحث دیگری که مطرح است رقابت‌های المپیک توکیو بوده که پیش روی تیم ملی و المپین‌ها است. تمام تلاشمان را کردیم تا مسابقات لیگ  با اردو‌های تیم ملی تلاقی پیدا نکند تا بازیکنان هم در تیم ملی باشند و هم در لیگ مسابقه بدهند. کل بازه زمانی در نظر گرفته شده برای لیگ حدود ۲ ماه خواهد بود که از اوایل دی ماه آغاز می شود.

موظف بودیم اردوی تیم ملی تکواندو را در شرایط قرنطینه برگزار کنیم

او درباره شرایط برگزاری اردوی تیم ملی در وضعیت ایزوله بیان کرد:  ما تلاش بسیار زیادی کردیم تا اردوی تیم ملی در بخش بانوان و آقایان را آغاز کنیم و سعی کردیم با اعلام دستورالعمل‌های بهداشتی خود را موظف کنیم تا ملی پوشان در شرایط ایزوله به تمرین بپردازند. بازیکنان و مربیان هم در این امر ما را بسیار همراهی کردند. بازه اردو در مرحله قبلی یک ماهه بود و در این دوره هم همین مدت زمان خواهد بود. به هر حال سلامت بازیکنان ریسک پذیر نیست. تمامی شرایط را برای ملی پوشان فراهم کردیم و افرادی که با ملی پوشان در ارتباط هستند، تست خواهند داد. امیدوارم با طی کردن این روال در المپیک هم موفق باشیم.

امیدواریم بانوان هوگوپوش به سهمیه المپیک برسند

او گفت: به صورت مستمر با کادر تیم ملی و سرمربی در ارتباط هستیم و شرایط ملی پوشان را پیگیری می‌کنیم. شرایط به صورتی است که بیشتر تمرکز ملی پوشان روی حفظ آمادگی جسمانی است و تکنیک‌ها را با کادر فنی مرور می‌کنند. خدا را شکر همه چیز خوب پیش می‌رود. امیدوارم شرایط برای ملی پوشان پاراتکواندو، تیم ملی آقایان و همچنین تیم ملی بانوان خوب پیش برود و بانوان هوگوپوش هم بتوانند سهمیه المپیک را به دست بیاورند.

جایگاه مربی تیم ملی والا است

نیری درباره کار هم‌زمان مربیان تیم‌های ملی در لیگ برتر اظهار کرد: در این باره موضع فدراسیون را در مصاحبه‌های اخیرم اعلام کرده ام و در واقع درباره اش باید چند بعد را زیر نظر گرفت. باید دقت کرد جایگاه مربی تیم ملی بسیار ارزشمند است و مهم‌ترین موضوعی که فدراسیون به آن اهمیت می‌دهد این است که پیکان اتهامات به سمت مربیان نشانه نرود.

///////////نیری: برای حضور المپین‌ها در مسابقات لیگ هماهنگی زیادی انجام دادیم/ فدراسیون در مسائل کادر فنی تیم ملی تکواندو دخالت نمی‌کند

او درباره بازه زمانی اردوی تیم ملی بانوان عنوان کرد: از هفته گذشته اردوی تیم ملی بانوان به موازات اردو‌های پاراتکواندو و تیم ملی آقایان آغاز شده است و بازه زمانی هم به نظر کادر فنی بستگی دارد. یکی از مسائل، لیگ برتر است و هماهنگی میان سازمان لیگ و تیم ملی برای برگزاری لیگ انجام شده است.  

در مسائل کادر فنی دخالت نمی‌کنیم

نیری در مورد حذف یلدا ولی نژاد، به علت اضافه وزن از لیست تیم ملی بیان کرد: تصمیم گرفته ایم در مسائل کادر فنی دخالت نکنیم و این موضوع هم شامل آن می‌شود.  

برای ۳ تورنمت بین المللی اعلام آمادگی کرده ایم

دبیر فدراسیون تکواندو درباره تاریخ برگزاری مسابقات جهانی اظهار کرد: هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری مسابقات به فدراسیون اعلام نشده است و البته فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات در سال ۲۰۲۱ از کشور‌ها نظرخواهی کرده و کشور ما هم برای میزبانی اعلام آمادگی کرده است. ما برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، جام فجر و اوپن آسیا اعلام آمادگی کرده ایم و فدراسیون جهانی با بررسی تاریخ‌ها، زمان برگزاری این تورنمنت‌ها را اعلام می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار