رضایی کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهرداری ها، موضوع نشست کمیسیون عمران با احمد وحیدی/ وزرای راه و کشور نظر نمایندگان کمیسیون را جلب کردند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: نمایندگان کمیسیون عمران در نشست با وزیر پیشنهادی کشور، موضوع شهرداری‌ها و مشکلات این نهاد را بررسی کردند.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور در این کمیسیون گفت: نمایندگان درباره موضوع شهرداری‌ها با وزیر پیشنهادی مذکور بحث و تبادل نظر کردند. شهرداری به اندازه دولت کار عمرانی با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان انجام می‌دهد، اما این نهاد وضع نامناسبی دارد و کارکنانش با حقوق پایین، ثبات شغلی ندارند.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت بحران اگرچه وزیر کشور دبیر شورای عالی مدیریت بحران است، اما در زمینه تامین اعتبارات ضعیف عمل شده است.

رضایی کوچی تصریح کرد: استانداران و فرمانداران باید مدیریت بحران‌ها را به دست بگیرند هم ما اعتباری در دستشان نیست. سازمان برنامه و بودجه باید به آن‌ها اعتبار دهد که نمی‌دهد و این یعنی، وزیر کشور در مدیریت بحران حداقل اختیارات را هم ندارد.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره به فرسودگی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در حوزه حمل و نقل شهری بیان کرد: درباره این مسائل بحث‌های مفصلی شد و قرار است به صورت کارشناسی به آن بپردازیم.

‏وی با اشاره به بررسی موضوع اعتبارات ناچیز فرمانداران در نشست امروز گفت: فرمانداران نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها هستند، اما بعضا برای تامین بنزین خودروی خود دچار مشکل می‌شوند. در نتیجه فرماندار‌ها یا مجبورند به بخش خصوصی یا به شهرداری‌ها مراجعه کنند و این در حالی است که بر عملکرد شهرداری‌ها باید نظارت کنند، اما ناچار هستند برای تامین هزینه جاری خود به سوی شهرداری دست دراز کنند.

رضایی کوچی اضافه کرد: درباره شهرستان‌های تازه تاسیس و مصوب دولت نیز برنامه‌هایی ارائه شده است، این شهرستان‌ها نه چارت نیروی انسانی و نه امکانات دارند.

وی یادآوری کرد که امروز وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی و همچنین کشور توانستند در نشست با نمایندگان کمیسیون عمران، اعتماد اکثریت قاطع شان را به دست بیاورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار