وانگ یی: تمام تلاشمان را برای توسعه شراکت جامع راهبردی با ایران خواهیم کرد

وزیر خارجه چین در گفت‌وگو با وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که پکن برای توسعه بیشتر مشارکت جامع راهبردی چین و ایران تمام تلاشش را خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز جمعه در تماسی تلفنی با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت که مهم نیست که وضعیت بین المللی و منطقه‌ای چه تغییراتی داشته باشد، پکن برای توسعه بیشتر مشارکت جامع راهبردی چین و ایران تمام تلاش خود را خواهد کرد.

وانگ با اشاره به این‌که گفت‌وگوی تلفنی سران دو کشور در ماه اوت مسیر روابط دوجانبه را مشخص کرده است، گفت: «چین مایل است به همکاری با ایران برای حمایت قاطعانه از یکدیگر در زمینه منافع ملی دو کشور و مقابله با زورگویی قدرت‌های جهان ادامه دهد.»


بیشتر بخوانید:


وانگ گفت که چین موضع مشروع ایران برای حفظ منافع ملی خود در مسئله هسته‌ای را درک می‌کند و از شروع مجدد مذاکرات وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان ضمن راهبردی خواندن روابط دو کشور، بر اهتمام جدی تهران جهت پیگیری توافقات رؤسای‌جمهور چین و ایران، در تماس تلفنی اخیر طرفین و همچنین اجرای کامل سند همکاری‌های ۲۵ ساله دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین درپی آغاز گفت‌وگو‌های ایران و اتحادیه اروپایی که روز قبل در سطح معاون سیاسی وزیر امور خارجه و معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا صورت گرفت، ضمن تشریح ابعاد گفت‌وگو‌های صورت گرفته و تبیین سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت رفع مؤثر و کامل تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی رژیم آمریکا، از بی‌عملی سه کشور اروپایی انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار