چهل‌وهفتمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

اعتراف نیرو‌های اوکراینی به قتل غیرنظامیان در ماریوپل

چهل‌وهفتمین روز درگیری‌های روسیه و اوکراین در حالی ادامه یافت که نیرو‌های اوکراینی روز گذشته به قتل غیرنظامیان در ماریوپل اعتراف کردند.

چهل‌وهفت روز از  حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و آمریکا و غرب روسیه را به قتل‌عام غیرنظامیان در اوکراین متهم می‌کنند و این در حالی است که سربازان اوکراینی اسیر شده اعتراف کرده‌اند که چطور در کمال بی‌رحمی غیرنظامیان، از جمله زنان را در شهر «ماریوپل» را به دلیل عدم همکاری کشته‌اند.

روز گذشته (یکشنبه) همچنین مقامات جمهوری لوهانسک از کشف دستگاهی آمریکایی در این منطقه آزاد شده خبر دادند که برای کشف تشعشعات رادیو اکتیو و شیمیایی کاربرد دارد. آمریکا مدعی است روسیه به دنبال استفاده از سلاح شیمیایی و اتمی در جنگ اوکراین است، اتهامی که کرملین آن را تکذیب و تأکید می‌کند که هیچ فردی در روسیه به این مسئله حتی فکر نمی‌کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه با اشاره به درگیری کنونی در کی‌یف مدعی شد که پیشتر نیز جهان شاهد نحوه تهاجم‌های روسیه بوده است. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا اما از کمک به اوکراین در تقویت موضع این کشور در میز مذاکرات خبر داد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز گذشته مدعی شد این سازمان قصد دارد جناح شرقی خود را با نیرو‌های کافی تقویت کند تا بتواند از حمله روسیه به کشور‌های عضو خود جلوگیری کند. «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا گفت کشورش از درگیری نظامی ناتو در جنگ اوکراین حمایت نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید:


در آلمان نیز با توجه به اقدامات ضد روسی انجام گرفته، مقامات و مسئولان این کشور نگران پیامد‌های جنگ روسیه و اوکراین، در خاک کشورشان هستند. صد‌ها نفر از روس‌تبار‌های آلمان با تظاهرات در برلین پرچم روسیه را بالا برده و به روس هراسی در این کشور اعتراض کردند.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) در بحبوحه درگیری روسیه و اوکراین، خواستار حفاظت از امنیت غذایی جهان شد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز روز گذشته گفت بایدن و دموکرات‌ها در کنگره تورم عظیمی را ایجاد کردند که موجب فاجعه‌ای در زنجیره تأمین مواد غذایی شده است.

تحولات چهل‌وهفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین را در ادامه خواهید خواند:

پنتاگون: برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی دوربرد به اوکراینی‌ها تلاش می کنیم

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در سخنانی گفت: ما با شرکای خود برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی دوربرد به اوکراینی‌ها کار می‌کنیم. پوتین نتوانسته به بسیاری از اهداف خود دست یابد و اکنون تمرکز او بر دونباس است. ما به طور کامل از نیات ژنرال جدید روسیه در اوکراین و نحوه رهبری نبرد آگاه هستیم.

۲ سال پیش
اخراج ۶ دیپلمات روس دیگر از فرانسه

المیادین/ فرانسه ۶ دیپلمات روسی را اخراج کرد و مسکو متعهد شد که به این اقدام پاسخ دهد.

۲ سال پیش
روسیه: هدف از سندسازی‌ها، دامن زدن به روس هراسی در میانه بحران اقتصادی اروپاست

خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت دفاع روسیه گفت هدف از سندسازی علیه نظامیان روس در منطقه سومی، دامن زدن هر چه بیشتر به روس هراسی در میانه گسترش بحران اقتصادی در اروپاست.

۲ سال پیش
مقامات روس: اوکراین با کمک انگلیس در تدارک اقدامات تحریک آمیز تازه علیه روسیه است

خبرگزاری رویترز گزارش داد: روسیه گفت اوکراین در حال آماده کردن مقدمات «اقدامات تحریک آمیز» جدیدی علیه روسیه با کمک سرویس ویژه انگلیس است.

۲ سال پیش
مجتمع دیپلماتیک روسیه در لهستان توقیف شد

راشاتودی/ مجتمع دیپلماتیک روسیه در لهستان توقیف شد. ساختمان مورد بحث توسط اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۷۰ بر اساس توافقنامه‌ای با لهستان برای اسکان دیپلمات‌های شوروی و خانواده‌های آن‌ها ساخته شده است.

۲ سال پیش
بورل: کاهش وابستگی به انرژی روسیه زمان بر است

به گزارش الجزیره، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد: وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های نفت و گاز روسیه تصمیمی نگرفته‌اند، اما توافق کردند که گفتگوها را ادامه دهند.استراتژی کاهش وابستگی به انرژی روسیه مدتی طول خواهد کشید. ارتش روسیه اشغال کی‌یف را رها کرده و اکنون در جنوب و شرق در حال تغییر موقعیت است.

او افزود: آنچه در حال رخ دادن است ما را مصمم تر می کند تا به کمک های بشردوستانه و نظامی به اوکراین ادامه دهیم. روسیه با جلوگیری از صادرات گندم و تخریب ذخایر غلات باعث گرسنگی در جهان می شود. ما در مورد نحوه مقابله با تبلیغات روسیه به توافق رسیدیم. برقراری ارتباط با کل جهان برای تعیین اولویت‌ها برای آینده انرژی مهم است.

۲ سال پیش
صدر اعظم اتریش: دیدار با پوتین در مسکو دوستانه نبود

به گزارش رویترز، کارل نهمر، صدر اعظم اتریش گفت: دیدار با پوتین در مسکو دوستانه نبود و به او تاکید کردم که باید فورا جنگ در اوکراین را متوقف سازد.

۲ سال پیش
اعطای حمایت موقت به مهاجران اوکراینی از سوی دولت اسپانیا

دولت اسپانیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد به حدود ۵۲ هزار پناهنده اوکراینی در اسپانیا «حمایت موقت» اعطا می کند.

شبکه سی ان ان گزارش داد ریاست‌جمهوری اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت حمایت موقت برای هر درخواستی که توسط پناهندگان اوکراینی ارسال می‌شود، تایید شده است.

۲ سال پیش
کنترل بندر ماریوپل در اوکراین به دست نیروهای دونتسک افتاد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبر استقلال طلبان منطقه دونتسک اعلام کرد که  توانسته‌اند کنترل بندر ماریوپل در اوکراین را به دست بگیرند.

المیادین/ نیروهای مردمی دونتسک کنترل کامل بندر ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین را در دست دارند.

۲ سال پیش
نگرانی زلنسکی از کشته شدن ده ها هزار نفر در ماریوپل

ولودیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهور اوکراین امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود برای نمایندگان پارلمان کره جنوبی با ابراز نگرانی از این که شاید ده ‌ها هزار نفر در شهر محاصره‌ شده ماریوپل توسط نظامیان ارتش روسیه کشته شده‌ باشند ، از کره جنوبی درخواست کمک نظامی کرد.

زلنسکی در سخنرانی خود از طریق ویدئوکنفرانس خطاب به نمایندگان پارلمان کره جنوبی گفت: روسیه ماریوپل، بندر جنوب شرقی اوکراین، را به طور کامل ویران کرده است.

۲ سال پیش
لاوروف: فعلا عملیات نظامی را متوقف نمی‌کنیم

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت: مسکو عملیات نظامی در اوکراین را تا قبل از دور بعدی مذاکرات صلح با آن کشور متوقف نخواهد کرد.

۲ سال پیش
واکنش مسکو به اخراج دیپلمات‌های روسیه از کرواسی

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به شکل مناسبی به اخراج۱۸ دیپلمات و ۶ کارمند سفارتخانه خود در کرواسی پاسخ خواهد داد.

۲ سال پیش
لوکاشنکو و پوتین فردا دیدار می‌کنند

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشستی در ۱۲ آوریل درباره اقدامات مشترک برای مقابله با تحریم‌های غرب گفتگو خواهند کرد.

۲ سال پیش
ارتش اوکراین: روسیه به زودی حمله ای در شرق انجام می دهد

به گزارش خبرگزاری فرانسه ارتش اوکراین امروز (دوشنبه)  اعلام کرد انتظار می‌رود روسیه به زودی حمله‌ای در شرق اوکراین انجام دهد.

۲ سال پیش
روسیه اعلام کرد در صورت ورشستگی از سوی غرب، شکایت خواهد کرد

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که روسیه در صورتی که از سوی غرب ورشکسته اعلام شود، روند قانونی و قضایی را آغاز خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، موضوع ورشکستگی روسیه از آنجا مطرح شده که برخی آژانس‌های ارزشیابی مالی روز شنبه همین هفته اعلام کردند که روسیه دچار نکول گزینشی شده است. یعنی توان بازپرداخت اصل و سود برخی از دیون و اوراق قرضه و بهادار خود را ندارد.

۲ سال پیش
لاوروف: دلیلی برای جلوگیری از ادامه مذاکرات با اوکراین وجود ندارد

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت دلیلی برای جلوگیری از ادامه مذاکرات با اوکراین وجود ندارد.
وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو تسلیم فشار‌های خارجی نخواهد شد، خاطرنشان کرد که عملیات در اوکراین با هدف پایان دادن به برنامه‌های آمریکا برای تسلط جهانی است.

۲ سال پیش
بورل: تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌شود

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست‌های امنیتی، روز دوشنبه اعلام کرد تحریم‌های مالی - اقتصادی و اقدامات محدودیت زا دیگری علیه روسیه روی میز است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بورل در پاسخ به سوالی درباره احتمال تحریم نفت روسیه توسط بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا، گفت: تحریم‌های بیشتر اروپا علیه روسیه هنوز امکان‌پذیر است.
رئیس دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به لوکزامبورگ برای شرکت در نشست شورای وزرای امور خارجه بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت تحریم‌ها هنوز روی میز هستند.

۲ سال پیش
پسکوف: روسیه دیون خود را می‌پردازد

کرملین امروز اعلام کرد روسیه منابع لازم برای پرداخت بدهی خود را دارد و لزومی برای ادای این دیون از منابع دیگر وجود ندارد.
به گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: شاید اگر در برخی موارد تاخیر در پرداخت قروض وجود داشته به علل فنی و اشتباه انسانی بوده است.
وی تصریح کرد: روسیه به خوبی از پس انجام تعهداتش برمی آید.

۲ سال پیش
کرواسی ۱۸ دیپلمات روس را اخراج کرد

آر تی: وزارت خارجه کرواسی خواستار کاهش تعداد کارمندان سفارت روسیه در این کشور شد. وزارت خارجه این کشور همچنین  اعلام کرد ۱۸ دیپلمات روسی و ۶ کارمند اداری سفارت مسکو در این کشور را اخراج کرده است.

۲ سال پیش
آماده شدن ارتش اوکراین برای نبرد نهایی در ماریوپل

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش اوکراین امروز (دوشنبه) اعلام کرد برای « نبرد نهایی » در بندر محاصره شده ماریوپل آماده می شود.

۲ سال پیش
ساکنان ماریوپل: گردان آزوف منازل مسکونی را هدف قرار می‌دهد

ساکنان شهر ماریوپل اوکراین می‌گویند اعضای گردان فرقه گرای آزوف به سوی منازل مسکونی و آن دسته از غیر نظامیانی که سعی می‌کنند از خانه هایشان خارج شوند، شلیک می‌کنند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در این زمینه با برخی از شهروندان گفتگو کرد که یکی از این شهروندان می‌گوید، نظامیان اوکراینی به جای اینکه به فکر انتقال و جابجایی ما باشند از ما خواسته اند خودمان از خانه هایمان خارج شویم، در واقع آنان ما را مجبور کرده اند تا از خانه هایمان بیرون بیاییم.
دیگری گفت، وقتی از خانه خارج شدیم اعضای گردان آزوف و نظامیان اوکراینی منازل ما را به آتش کشیدند، حتی به غیر نظامیان اجازه ندادند خارج شوند، آنان به سوی مردم شلیک کردند. ما مدت‌ها در خانه هایمان بودیم، اما هیچ کمکی از آنان به ما نرسید، در واقع این نیرو‌های روسی و چچنی بودند که ما را نجات دادند.
شهروند سومی گفت، به صورت مستقیم به سوی منازل ما شلیک کردند، من با چشمانم دیدم که سه منزل را در خیابانی نزدیک کارگاه آزوف استال هدف قراردادند.

۲ سال پیش
راگوزین: در حوزه فضایی قطع ارتباط کامل با غرب غیر ممکن است

به گزارش روسیاالیوم، دمیتری راگوزین، مدیر سازمان فضایی روسیه، روس کاسموس اعلام کرد اگر غرب به این درک برسد که تحریم ها به زیان همه است، سطح روابط به گذشته باز می گردد.

او در این خصوص گفت: به یقین ما در پی از بین بردن ایستگاه فضایی نیستیم، این ایستگاه در واقع یک مهندسی منحصر به فرد در فضاست و گروههای بین المللی در آنجا فعالیت می‌کنند اما وقتی همکاران آمریکایی از ما می پرسند آیا آماده اید تا سال ۲۰۳۰ با ما همکاری کنید؟ ما نیز این سوال را از آنان داریم که آیا آماده اید تحریم ها علیه آن دسته از موسسات روسی را که فعالیتشان تنها آماده سازی برنامه های مرتبط به ایستگاه فضایی بین المللی است، لغو کنید؟ ما از یک اتفاق ساده سخن می‌گوییم زیرا وقتی تلاش می‌شود تا یک شریک، تحریم شود فرصتی برای همکاری دوجانبه باقی نمی‌ماند پس یا تحریم‌ها و از بین بردن مشارکت را برگزینید یا در پی مشارکت و دست کشیدن از تحریم‌ها باشید.

۲ سال پیش
ادعای زلنسکی: روسیه می‌خواهد بعد از تسلط بر اوکراین به کشور‌های همسایه حمله کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: اوکراین متحمل جنگی شد که روسیه آن را چندین سال پیش آماده کرده بود. نیرو‌های روسی، اوکراین را ویران کردند و به غارت و تجاوزات ادامه دادند، تصریح کرد: روسیه با این جنگ می‌خواهد که اوکراین را تحت سلطه خود درآورد و سپس به کشور‌های همسایه ما حمله کند.

زلنسکی ادعا کرد: نیرو‌های روسیه از زمان شروع جنگ علیه ما بیش از ۹۰۰ دانشگاه و بیش از ۳۰۰ انبار ذخیره دارو را تخریب کرده اند.

رئیس جمهور اوکراین با ادعای اینکه روسیه تجمعات غیرنظامیان را در سراسر کشور هدف قرار می‌دهد، افزود: عقلانیت باید در این نبرد پیروز شود و ما باید روسیه را مجبور کنیم که به دنبال صلح باشد.

۲ سال پیش
بیش از سی کشته یا زخمی در گلوله باران دونتسک

نیرو‌های دونتسک گزارش دادند، اقدام نیرو‌های اوکراینی در گلوله باران منطقه دونتسک به کشته شدن سه غیر نظامی و زخمی شدن بیش از سی نفر از جمله یک کودک منجر شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، هم زمان مقامات جمهوری دونتسک خبر دادند، نیرو‌های آنان به همراه نیرو‌های روسیه موفق شدند خدمه دو کشتی بیگانه را که به دست گروه‌های فرقه گرای اوکراینی وابسته به گروهان آزوف، در بندر ماریوپل به گروگان گرفته شده بودند آزاد کنند.

این منابع تعداد خدمه‌های کشتی را ۴۷ نفر اعلام کردند.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: اوکراین با حمایت غرب در پی متهم کردن مسکو است

وزارت دفاع روسیه اوکراین را متهم کرد با حمایت‌های غرب در پی آن است تا با به کارگیری مواد شیمیایی و به راه انداختن کشتار غیر نظامیان در جمهوری لوگانسک، روسیه را متهم جلوه دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، میخائیل میزنتسف رئیس مرکز نظارت دفاعی روسیه در این باره گفت، خبرنگاران رسانه‌های بیگانه در بیمارستانی در لوگانسک مستقر شده اند تا از اقدام تندرو‌های اوکراینی در حمله به خودرو‌های امدادی تصویربرداری کنند، تندرو‌ها با بمب گذاری در انبار کلر در لوگانسک در پی انفجار این انبارند تا بتوانند با این کار ارتش روسیه را متهم کنند ضمن اینکه با تصویر برداری از گور‌های جمعی سعی می‌کنند چنین وانمود کنند که این گور‌ها متعلق به غیر نظامیانی است که به دست ارتش روسیه کشته شدند. میزنتسف ادامه داد، ۷۷ کشتی از هیجده کشور همچنان در بنادر اوکراینی در محاصره قرار دارند.

۲ سال پیش
انهدام سامانه دفاعی اس ۳۰۰ اوکراین

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت دفاع روسیه با اعلام انهدام سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ در نزدیک شهر دنیبروپتروفسک، افزود: برای انهدام این سامانه که کشوری اروپایی برای اوکراین ارسال کرده بود، از موشک‌های کالیبر استفاده شد.

این وزارتخانه افزود: دو جنگنده اوکراینی مدل سوخو ۲۵ نیز در نزدیکی شهر ایزیوم سرنگون شدند ضمن اینکه ۷۸ موسسه و مرکز نظامی اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته هدف قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه اظهار داشت: یک بالگرد نظامی اوکراین، مدل ام آی ۲۴ نیز در خرسون هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.

۲ سال پیش
امتناع وزیر دفاع کره جنوبی از تامین تسلیحات مرگبار برای اوکراین

وزیر دفاع کره جنوبی از تامین تسلیحات مرگبار برای اوکراین خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی در گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود تاکید کرد تامین تسلیحات مرگبار برای اوکراین مشکل ساز است.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی ضمن اعلام این خبر گفت «سو ووک» به «الکسی رزنیکوف» گفت محدودیت‌هایی در ارسال سامانه تسلیحاتی مرگبار به اوکراین وجود دارد. وزیر دفاع کره جنوبی همچنین در این تماس تلفنی درباره شرایط امنیتی کشور و پیامد‌های بالقوه چنین تصمیمی برای کره جنوبی توضیح داده است.

پیشتر هم کره جنوبی فقط تجهیزاتی، چون پتو، وسایل پزشکی، چادر، کلاه ایمنی و جیره غذایی به ارزش هشتصد و چهار هزار دلار به اوکراین ارسال کرده بود.

۲ سال پیش
آلمان: اوکراین به تسلیحات بیشتر به ویژه سلاح‌های سنگین نیاز دارد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر امور خارجه آلمان گفت: اوکراین به تسلیحات بیشتر به ویژه سلاح‌های سنگین نیاز دارد.
وی افزود: نشانه‌هایی از جنایات جنگی در اوکراین وجود دارد و باید مدارک ارائه شود.

۲ سال پیش
ابدو: سفر صدراعظم اتریش به روسیه، مأموریت خطرناکی است

فته نامه فرانسوی زبان ابدو Hebdo در حساب کاربری خود در توئیتر از سفر صدراعظم اتریش به مسکو در روز دوشنبه خبر داد و نوشت کارل نهامر، صدراعظم اتریش، نخستین رهبر اروپایی است که از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، به مسکو سفر می‌کند. در حالی که کی یف برای حمله گسترده روسیه به شرق اوکراین آماده می‌شود، این سفر "ماموریتی خطرناک" قلمداد می‌شود.

۲ سال پیش
جدایی طلبان دونتسک: ۸۰ درصد بندر ماریوپل را در اختیار گرفتیم

 خبرگزاری تاس به نقل از جدایی طلبان دونتسک نوشت: نیرو‌های ما بر هشتاد درصد از بندر ماریوپل مسلط شدند.

۲ سال پیش
بورل: وزرای خارجه اتحادیه اروپا راه‌های افزایش کمک به اوکراین را بررسی می‌کنند

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز راه‌های افزایش کمک به مردم اوکراین را بررسی می‌کنند.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو فروند جنگنده SU-۲۵ اوکراین را در نزدیکی شهر ایزیوم سرنگون کرده است.

۲ سال پیش
کاهش ۶۱ صدم درصدی شاخص کل بورس توکیو

بورس اوراق بهادار توکیو در پایان معاملات کاری روز دوشنبه افت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بورس اوراق بهادار توکیو روز دوشنبه تحت تاثیر شاخص سهام شرکت‌های فناوری و سقوط روز جمعه شاخص نزدک در وال استریت کاهش یافت.

شاخص سهام ‏نیکی (۲۲۵ Nikkei)، یکی از دو شاخص عملکرد ‏‏بورس اوراق ‏‏بهادار ‏توکیو که سهام ۲۲۵ ‏شرکت ‏بزرگ ‏‏ژاپن در آن ‏فهرست ‏و در هر روز کاری ارزشگذاری می‌شوند، در پایان معاملات امروز با ۶۱ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز گذشته به ۲۶ هزار و ۸۲۱ ممیز ۵۲ واحد رسید.

شاخص سهام تاپیکس (‏TOPIX)، ‏دیگر شاخص ‏عملکرد ‏بورس ‏‏‏اوراق بهادار توکیو هم در پایان داد و ستد‌های امروز با ۳۸ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز گذشته به یک هزار و ۸۸۹ ممیز ۶۴ واحد رسید.

۲ سال پیش
توقف فعالیت‌های بانکی و بیمه‌ای سوسیته ‏ژنرال در روسیه

خبرگزاری فرانسه  از پاریس گزارش داد در پی بحران اوکراین، گروه خدمات مالی و بانکداری سوسیته ‏ژنرال (Société Générale) فرانسه اعلام کرد فعالیت‌های بانکی و بیمه‌ای خود را در روسیه متوقف خواهد کرد.

۲ سال پیش
تحویل تانک‌ها و مهمات به نیرو‌های روسیه در خارکیف

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌های اوکراینی تعدادی از تانک‌های جدید و برخی دیگر از مهمات را به نیرو‌های نظامی ما در منطقه خارکیف تحویل دادند.

۲ سال پیش

خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد شرکت گازپروم روسیه به انتقال گاز به اروپا از طریق اوکراین ادامه می‌دهد و حجم گاز انتقالی در روز دوشنبه بالغ بر ۹۵ میلیون مترمکعب بوده است.

۲ سال پیش
بانک جهانی: اقتصاد اوکراین ۴۵ درصد کوچکتر می‌شود

شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد، بانک جهانی اعلام کرد پیش بینی می‌کند اقتصاد اوکراین امسال به علت جنگ با روسیه ۴۵ درصد کوچکتر شود.

بر اساس این گزارش، بانک جهانی همچنین اعلام کرد به منظور ادامه کار دولت اوکراین و همچنین حمایت از شهروندان این کشور، ارائه کمک‌های مالی قابل توجه نیاز است.

بانک جهانی حدود یک میلیارد دلار کمک در اختیار اوکراین قرار داده و وعده داده است دو میلیارد دلار دیگر طی ماه‌های آینده در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

۲ سال پیش
بی توجهی سازمان ملل به خواسته مسکو برای تشکیل گروه حقیقیت یاب درباره حادثه بوچا

معاون نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد: تاکنون به خواسته مسکو برای تشکیل یک گروه بین المللی حقیقیت یاب درباره داستان و اقدامات تحریک آمیز در منطقه بوچا در حومه کی یف اهمیتی داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، دیمیتری پولانسکی در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» با اشاره به اینکه تاکنون به مسئله تشکیل یک گروه بین المللی حققت یاب در چارچوب سازمان ملل متحد برای برای انجام تحقیقات در زمینه قصه تحریک آمیز بوچا توجهی نشده است، افزود: مسکو به تحقیقات «مستقل» از جانب غرب و اوکراین درباره این حادثه اعتماد ندارد.

پولانسکی تاکید کرد: تاکنون چیزی درباره تشکیل یک تیم حقیقت یاب بین المللی در چارچوب سازمان ملل برای انجام تحقیقات درباره اتفاقی که در بوچا رخ داده است، نشنیده ام.

وی افزود: از بعد عملی هم تاکنون به این مسئله رسیدگی نشده است و در خصوص امکان دستیابی به یک راه حل درباره این مسئله تردید دارم، چون این مسئله بدون دستور مشخص از طرف سازمان ملل متحد قابل بررسی نیست.

معاون نماینده دائم سازمان ملل متحد تاکید کرد بر اساس دیدگاه‌ها و اظهار نظر برخی از کشور‌ها این حادثه باید به به صورت اصولی بررسی شود، اما مشخص نیست که چه کسی و چه طور باید این کار را انجام دهد.

پولانسکی در پایان گفت: ما به تحقیقات مستقلی که احتمالا کشور‌های غربی و اوکراین انجام می‌دهند، اعتماد نداریم.

۲ سال پیش
زلنسکی: آماده فدا کردن جانم برای کشورم هستم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفتگویی مفصل با شبکه سی بی اس آمریکا درباره موضوعات مختلف از جمله تصمیمش برای ماندن در اوکراین تا انتها و انتقاد از عملکرد ناتو و شورای امنیت صحبت کرد.

زلنکسی در پاسخ به صحبت خبرنگار مبنی بر اینکه ضعیف نامیدن ناتو یا انتقاد شدید وی از شورای امنیت اقدامی دیپلماتیک نبوده‏، گفت او دیگر به دیپلماسی که سبب ویرانی کشورش شده علاقه‌ای ندارد و کشورش بهایی بسیار گزاف پرداخته است.

 زلنسکی در بخشی از این گفتگو تاکید کرد که قصد ندارد اوکراین را ترک کند و آماده فدا کردن جانش برای کشور است.

۲ سال پیش
سرنگونی یک فروند پهپاد اوکراینی در شمال شبه جزیره کریمه

وزارت امور اضطراری روسیه از سرنگونی یک فروند پهپاد اوکراینی در شمال شبه جزیره کریمه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع در وزارت امور اضطراری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد یک فروند پهپاد اوکراینی در شمال شبه جزیره کریمه سرنگون شده است. بر اساس اطلاعات اولیه، سامانه پدافند هوایی روسیه، این پهپاد اوکراینی را در شمال شبه جزیره کریمه هدف قرار داد.

این منبع افزود: پهپاد مزکور نزدیک روستای تاوریچسکی در منطقه «کراسنو پرکوپسک» سقوط کرد. لاشه هواپیما به یکی از خانه‌ها آسیب رساند، اما تلفاتی در پی نداشت.

۲ سال پیش

اطلاعات انگلیس مدعی شد: استفاده روسیه از بمب‌های فسفری در دونتسک احتمال استفاده از آن‌ها را در ماریوپل افزایش می‌دهد.

۲ سال پیش

بانک جهانی برای اوکراین و روسیه به ترتیب کاهش ۴۵ ممیز یک دهم درصدی و ۱۱ ممیز دو دهم درصدی تولید ناخالص داخلی را در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده است.

۲ سال پیش
روسیه آماده عملیات در شرق می‌شود

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت:روسیه آماده عملیات نظامی در شرق اوکراین می‌شود.

زلنسکی افزود: نیرو‌های روسیه برای انجام عملیاتی بزرگتر راهی شرق اوکراین می‌شوند. آن‌ها حتی می‌توانند از موشک‌های بیشتری ضد ما استفاده کنند، حتی از بمب‌های بیشتر استفاده کنند، اما ما برای همه اقدامات آن‌ها آماده می‌شویم. ما پاسخ خواهیم داد. ما حتی در تامین سلاح برای اوکراین فعال‌تر خواهیم بود. من امروز با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، در مورد چگونگی محاکمه همه کسانی که مرتکب جنایات جنگی شده اند، چگونه تحریم‌ها علیه روسیه را تقویت کنیم و چگونه روسیه را به صلح وادار کنیم صحبت کردم. خوشحالم که موضع آلمان را متذکر می‌شوم. اخیراً این موضع به نفع اوکراین تغییر کرده است. من این را کاملاً منطقی می‌دانم، زیرا اکثریت مردم آلمان از آن حمایت می‌کنند و من از آن‌ها متشکرم. من انتظار دارم هر آنچه که ما بر سر آن توافق کردیم اجرا شود و این بسیار مهم است.

۲ سال پیش
اوکراین 1200 جسد در نزدیکی کی یف کشف شده است

مقامات اوکراینی می گویند روز گذشته 1200 جسد را در گورهایی دسته جمعی در نزدیکی کی یف کشف کرده اند. این خبر در حالی منتشر شده که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی اعلام کرد: مردم اوکراین در این هفته باید منتظر روزهای سختتری باشند. این هفته در جنگ ما علیه روسیه بسیار مهم خواهد بود.

در همین حال بانک جهانی در گزارشی اعلام کرده اقتصادی اوکراین از ابتدای آغاز درگیری های نظامی در این کشور حدود 45.1 درصد و اقتصاد روسیه 11.2 درصد رکود را به ثبت رسانده است.

۲ سال پیش
فرودگاه دنیپرو ویران شده است

«دارینا تسورکان» سخنگوی خدمات اضطراری منطقه دنیپرو از ویران شدن فرودگاه این منطقه در حمله روسیه خبر داد.

وی گفت: روسیه دوباره به دنیپرو حمله کرد. موشک‌ها به فرودگاه اصابت کرد و خود فرودگاه و زیرساخت‌های اطراف آن به طور کامل منهدم شد. در نتیجه این حمله، آتش در منطقه‌ای به وسعت ۱۰۰ متر مربع رخ داد. یکی از موشک‌ها به زیرساخت‌های روستای زوونتسکی در منطقه دنیپرو اصابت کرد. کار برای اطفای حریق ادامه دارد. تعداد تلفات در دست بررسی است. این بار قطعات یک موشک در محل پیدا شد و کار شناسایی در حال انجام است.

۲ سال پیش
هشدار روسیه به غرب درباره​ تجهیز تسلیحاتی اوکراین

روسیه به آمریکا و کشور‌های غربی هشدار داد در صورتی که کشور‌های غربی به رهبری آمریکا به ارسال سلاح و مهمات به اوکراین ادامه دهند، این موضوع موجب رویارویی نظامی می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا این اظهارات را در مصاحبه با نشریه نیوزویک در نیویورک بیان کرد و افزود اوکراین اکنون مملو از تسلیحات غربی شده است.

پیش از بیانیه سفیر روسیه در آمریکا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز شنبه پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کی یف قول داد که در میانه درگیری اوکراین و روسیه به کی یف کمک‌های اقتصادی و نظامی بیشتری ارائه خواهد داد. جانسون اوایل روز شنبه برای یک دیدار یک روزه وارد کی یف پایتخت اوکراین شد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون در طول سفر خود کمک نظامی جدیدی شامل ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه‌های موشکی جدید ضد کشتی را به اوکراین ارائه کرد. او همچنین قول داد که ۵۰۰ میلیون دلار دیگر در قالب وام بانک جهانی به اوکراین بدهد.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکرات آنها، زلنسکی گفت که جانسون را از پیشرفت مذاکرات صلح اوکراین با روسیه مطلع کرده است و انتظار دارد لندن نقش کلیدی در ارائه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین ایفا کند.

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان هم گفت که آلمان تقریباً توانایی خود را برای تأمین تسلیحات به اوکراین از ذخایر ارتش خود تمام کرده است. وی افزود البته تحویل مستقیم تسلیحات از صنعت تسلیحات سازی این کشور امکان پذیر است.

وزیران امور خارجه کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه در بروکسل نشستی را در مورد افزایش حمایت نظامی از اوکراین برگزار کردند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که برخی از متحدان در حال حاضر مقدار قابل توجهی تسلیحات سنگین پیشرفته را برای اوکراین فراهم می‌کنند و او انتظار دارد که وزرای خارجه تعهدات بیشتری در مورد چگونگی حمایت بیشتر ناتو از اوکراین اتخاذ کنند.

۲ سال پیش
سازمان ملل متحد: بیش از 4 و نیم میلیون نفر از آغاز درگیری ها در اوکراین از این کشور فرار کرده اند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: تشدید درگیری ها در اوکراین موجب افزایش تلفات غیرنظامیان و تخریب زیرساختهای حیاتی در این کشور شده است. از آغاز درگیری ها در این کشور بیش از 4 و نیم میلیون از اوکراین آواره شده اند. 

در این گزارش همچنین آمده است: لهستان با بیش از 2.6 میلیون نفر بیشترین تعداد پناهجویان اوکراینی را در خود جای داده است. رومانی، مجارستان و مولداوی نیز روی هم رفته نزدیک به 2 میلیون پناهجوی اوکراینی را پذیرفته اند.

۲ سال پیش
انفجار‌های مهیب در خارکیف و میکولایف اوکراین

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رسانه‌های اوکراینی از شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در دو شهر خارکیف و میکولایف خبر دادند.

۲ سال پیش
حمله ارتش روسیه به ۸۶ پایگاه نظامی در اوکراین

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد شنبه شب به ۸۶ پایگاه نظامی در اوکراین حمله کرده است. این حملات در شهر دنیپرو در مناطق مرکزی شرق، شهر میکولایف در جنوب اوکراین و دومین شهر بزرگ اوکراین یعنی خارکیف صورت گرفته است.

به گفته ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی ارتش روسیه گفت: نیروی هوایی روسیه ۸۶ هدف نظامی در اوکراین را هدف قرار داده است. از جمله این اهداف دو نقطه کنترل، دو انبار مهمات، سه انبار سوخت، سه سامانه راکت انداز چندمنظوره و همچنین ۴۹ پایگاه و محل تجمع خودرو‌های زرهی بوده است.

۲ سال پیش
لاوروف: اوکراین وعده‌های پیشین خود را زیر پا گذاشته است

نیرو‌های اوکراین پس از خروج نیرو‌های روسیه از شهر بوچا وارد این شهر شدند. مسکو اعلام کرد با پیشرفت در مذاکرات، فعالیت نظامی خود را در کی یف و چرنیهیف به منظور نشان دادن حسن نیت کاهش داده است.

ولی در پی افزایش تنش‌ها، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، ضمن ابراز ناامیدی از دستیابی به پیشرفت، گفت دولت اوکراین وعده‌های پیشین خود را زیر پا گذاشته است.

لاوروف گفت: پس از گفتگو‌های استانبول، نیرو‌های ما برای نشان دادن حسن نیت و برای کمک به حرکت در مسیر رسیدن به توافق، اقدام به کاهش تنش‌ها در کی یف و چرنیهیف کردند. در پاسخ، اقدامات تحریک آمیز در بوچا اتفاق افتاد و غرب فورا از آن‌ها استفاده کرد تا تحریم‌های جدیدی اعمال کند و نئونازی‌های اوکراین هم مرتکب اقدامات وحشیانه علیه اسرای روسی شدند. ناتوانی در مذاکره و انحراف از توافق‌های حاصل شده بار دیگر مقاصد واقعی کی یف در به تاخیر انداختن و یا حتی تضعیف گفتگو‌ها را نشان می‌دهد.

وی افزود: این نمایانگر این حقیقت است که رژیم کی یف تحت کنترل واشنگتن و متحدان آن قرار دارد و آن‌ها رئیس جمهور زلنسکی را مجبور به ادامه اقدامات خصمانه می‌کنند.

۲ سال پیش
کشف یک گور جمعی دیگر در شهر بوچای اوکراین

«روسلان کراچنکو»، دادستان ویژه جرایم جنگی اوکراین از کشف یک گور جمعی در منطقه بوچا خبر داد. وی در این باره اظهار داشت: در این گور جمعی که در نزدیکی کلیسایی در بوچا کشف شده، در مجموع ۹ جسد دفن شده بود.

دادستان ویژه جرایم جنگی اوکراین گفت: «در حال حاضر نیرو‌ها مشغول بازرسی مکان این رویداد و اجساد افراد کشته شده هستند.» با کشف این گور جمعی، شمار اجساد کشف شده غیرنظامیان در محوطه کلیسای مذکور به ۳۰ تن رسید.

۲ سال پیش
زلنسکی از موضع آلمان در مقابل اوکراین تمجید کرد

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفت در تماس تلفنی با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان درباره تحریمهای بیشتر اقتصادی علیه روسیه صحبت کرده است.

زلنسکی در این باره عنوان کرد: روز یکشنبه با اولاف شولز، صدر اعظم آلمان تلفنی صحبت کردم. ما قرار شد در مورد محاکمه تمامی کسانی که در نقاط مختلف اوکراین مرتکب جنایات جنگی می شوند پیگیری های لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: همچنین قرار شد در مورد متقاعد کردن روسیه برای نشستن بر سر میز مذاکره تلاشهای خوبی صورت گیرد.

۲ سال پیش
رئیس کمیسیون اروپا: ما باید کار‌های بیشتری در رابطه با اوکراین انجام می‌دادیم

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: ما باید کار‌های بیشتری در رابطه با اوکراین انجام می‌دادیم. باید تحریم‌ها ضد روسیه وجود داشته باشد. بسیاری از شرکای ما و برای مثال کانادا از وضع تحریم‌ها ضد اوکراین حمایت کرد تا واقعا منابع مالی مورد نیاز پوتین برای این جنگ را قطع کنیم. ما باید به مردم اوکراین تسلیحات نظامی بدهیم تا آن‌ها بتوانند از خود دفاع کنند. این موضوع در حال حاضر بسیار ضروری است. تاکنون کار‌هایی شده است، اما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم.

۲ سال پیش
رییس جمهوری چچن: روسیه نه تنها به ماریوپل بلکه به کی یف حمله خواهد کرد

رمضان قدیروف، رییس جمهوری چچن در پیامی ویدئویی در کانال تلگرامی خود گفت: نه تنها به شهر ماریوپل که به کی یف و سایر شهرها و بخشهای مهم اوکراین حمله خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ما در وهله اول لوهانسک و دونتسک را به طور کامل آزاد خواهیم کرد و بعد از آن کی یف و سایر بخشهای دیگر اوکراین را تصرف خواهیم کرد.

قدیروف در پیام ویدئویی تاکید کرد: هیچ کس نباید درباره تصرف کی یف به دست نیروهای روسی شکی داشته باشد.

۲ سال پیش
زلنسکی: مردم اوکراین با تمام وجود برای پیروزی در نبرد با روسیه تلاش می کنند

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی خطاب به مردم کشورش گفت: مردم اوکراین بهترین ملت از بهترین کشور جهان هستند.

زلنسکی در ادامه تاکید کرد: یک هفته دیگر از جنگ به پایان رسید. ما همچنان در حال دفاع و دفع حملات هستیم. ما برای آزادی و به خاطر کشورمان می جنگیم. ما علی رغم تمام تلاشهای روسیه هنوز زنده ایم و مقاومت می کنیم.

رییس جمهور اوکراین خاطر نشان کرد: روسیه ارتباط خود با واقعیت را از دست داده و در حال انجام اقدام متوهمانه تجاوز به اوکراین است. مسکو تمام اقدامات نظامیان روسی را به گردن اوکراین می اندازد و حاضر نیست قتل عام در بوچا و حمله موشکی به ایستگاه قطار در کراماتورسک و یا هر شهر ویران شده در اوکراین را بپذیرد.

۲ سال پیش
صدر اعظم اتریش با پوتین دیدار می کند

کارل نهمر، صدر اعظم اتریش در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت قصد دارد امروز (دوشنبه) با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کند.

این نخستین دیدار حضوری یکی از رهبران اتحادیه اروپا با ولادیمیر پوتین از زمان آغاز بحران سیاسی و نظامی در اوکراین است. نهمر شنبه نیر با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین دیدار و گفتگو کرده بود.

اتریش از زمان آغاز درگیری های نظامی در اوکراین به این کشور کمکهای بشردوستانه زیادی ارائه کرده است. از زمان جنگ جهانی دوم اتریش نقش کشوری بی طرف در منازعات بین المللی را ایفا کرده است و وین، پایتخت این کشور همواره به عنوان محلی برای گفتگوهای دیپلماتیک انتخاب می شود. 

۲ سال پیش
فنلاند و سوئد تابستان امسال به ناتو خواهند پیوست

به گزارش ریانووستی، تایمز می‌نویسد که سوئد و فنلاند قصد دارند تابستان امسال به ناتو بپیوندند.

شبکه خبری فوری الجزیره نیز گزارش داد، روزنامه انگلیسی تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت، فنلاند و سوئد تا تابستان پیش رو به ناتو خواهند پیوست.

۲ سال پیش
سرنگونی پهپاد اوکراینی در شمال کریمه

یک منبع در خدمات اورژانس این منطقه به ریانووستی گفت: یک پهپاد اوکراینی در شمال کریمه در نزدیکی روستای تاوریچسی در منطقه کراسنوپراکوپسکی سرنگون شد.

به گزارش ریانووستی، لاشه پهپاد به یکی از خانه‌ها آسیب رساند ولی این حادثه تلفات جانی نداشت. نمایندگان نیروی انتظامی منطقه نیز در محل مشغول به کار هستند.

۲ سال پیش

ریانووستی نوشت، سواتوسلاو پالامار، معاون فرمانده نیروهای اوکراینی گردان «آزوف» از ماریوپول از عدم ارتباط با سیاستمدارانی که از نیروهای ملی‌گرایان حمایت می‌کنند، شکایت کرد: «این‌ها سیاستمدارانی هستند که دائماً می‌گویند بله، ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم، ما دائماً با آن‌ها در تماس هستیم.» اما بیش از دو هفته است که هیچکس تلفن را برنمی‌دارد و با کسی صحبت نمی‌کند.

۲ سال پیش
تحویل سامانه ضد موشکی چین به صربستان

کارشناسان رسانه‌ای و نظامی روز یکشنبه گفتند که ۶ هواپیمای ترابری Y-۲۰ نیروی هوایی چین بامداد روز شنبه در فرودگاه غیرنظامی بلگراد فرود آمدند که بر اساس گزارش‌ها، سیستم‌های موشکی زمین به هوای HQ-۲۲ را برای ارتش صربستان حمل می‌کردند.

۲ سال پیش

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد رویدادهای مهم چهل‌وششمین روز از عملیات ویژه روسیه در اوکراین شامل موارد زیر بود:

  • ارتش روسیه مقر و پایگاه گردان ملی‌گرایان «دنپر» را با موشک منهدم کرد.
  • یکشنبه شب، تلاش فرماندهی اوکراین برای شکست آتش بر دونتسک با استفاده از Tochka-U (یک موشک بالستیک تاکتیکی روسیه) جلوگیری شد.
  • وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کی‌یف با حمایت تعدادی از کشور‌های غربی در حال تدارک اقدامی با کشتار جمعی غیرنظامیان است تا سربازان روسیه و نیروهای ویژه (LPR) را مقصر معرفی کند.
  • کیوا، معاون پارلمان اوکراین که از این مأموریت محروم شد، همچنین گزارش داد که طرف اوکراینی در حال تدارک اقدامات تحریک آمیز به دستور بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس است.
  • مبادله زندانیان بین روسیه و اوکراین انجام شد: نه تنها ارتش، بلکه کارمندان روس‌اتم (Rosatom) نیز به خانه بازگشتند.
  • در مورد سفر آتی صدراعظم اتریش به مسکو برای گفت‌وگو با پوتین مشخص شد، این اولین رهبر غربی است که از آغاز عملیات در اوکراین به روسیه سفر می‌کند.
۲ سال پیش
مسکو: روسیه به تعهدات مالی خود عمل کرده است

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که با وجود مسدود شدن حساب‌های ارزی وزارت دارایی و ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه، مسکو به عنوان یک وام گیرنده قابل اعتماد، تمام تلاش خود را برای انجام تعهدات مالی انجام داده است.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بنام خداوند جان و خرد :
کسانی که نظراتشون مخالف با حمله روسیه به اوکراین است و غربگرا هستند خوب بدانند تمامی این نقشه های راهبردی از طرف سازمان سیا پنتاگون و ناتو کثافت طراحی شده بوده تا به اهداف کثیفشون به اهداف شومشون دست یابند اهداف کثیف شومشون نه تنها بر علیه روسیه بوده بلکه اهداف دیگرشون حمله به ایران اسلامی عزیزمان و اشغال و غارتگری و تجاوزات مختلف به ایران اسلامی بوده و هست و خواهد بود اگر دقت کنید اومدن عمران خوان نخست وزیر پاکستان رو برکنارش کردند چرا برای اینکه با ایران اسلامی و روسیه به تعاملات خوبی رسیده بودند امروز در افغانستان ریختن با چوب چماق سنگ آتش جلوی کنسولگری سفارت ایران در افغانستان حمله کردن به سفارت ایران اسلامی و در عراق و ترکیه و آذربایجان الهام خانم الیف هم آمدند مصائب مشکلات دیگری بر علیه ایران اسلامی بوجود آوردند برای نفاق انگیزی و فتنه گری و توطئه گریهای بیشمارشان که تمامی همسایگان ایران اسلامی را دشمنان قسم خورده ایران اسلامی عزیزمان کنند و در واقع ایران اسلامی را از هر لحاظ تحت فشارهای مختلف بگذارند و محاصره کنند تا به نقشه های شومشون که همان حمله سراسری از دور تا دور ایران اسلامیست دست یابند و در یک عملیات پر قدرت جنگ سخت بتوانند به خیال خام خودشان ایران اسلامی عزیزمان را اشغال کنند این فراعنه خبیث جنایتکاران تروریستهای فاشیست سفاکان آمریکایها و ناتو و همپیمانانشون و بدانید هیچ کس از جنگ سخت خانمانسوز ویرانگر خوشش نمی آید ولی خواهشا اندکی خردمندانه متفکرانه به قضیه اتفاقات در منطقه پیرامونمون نگاه کنید مسئله مسئله اشغال کشور روسیه و جنگ روسیه به تنهایی نیست هدف همزمانشون کشور ایران اسلامی است توسط آمریکایها و ناتو و دیگر همپیمانانشون در منطقه است پنتاگون و سازمان سیا و انگلستان و ارتش ناتو اروپایان و همپیمانانشون اهداف کثیفشون اشغال کشور روسیه و ایران اسلامی و همپیمانان این دو کشور است تا بر جهان سلطه کامل یابند که هر غلطی دلشان خواست بر سر ملتهای جهان دربیاوند و به برده داری فاشیستی نژادپرستانه ظالمانه تبعیضگرانه ناعادلانه ضد حقوق بشرانه استعمارگرانه سلطنت طلبانه ستمگرانشون بر ملتهای روی کره زمین انجام دهند هر چند آمریکا و ناتو و صهیونیستها و همپیمانانشون در منطقه دستشون رو شده و نقشه های پلیدشون رو شده باید بدانند که همگیشون در پشت مرزهای آبی خاکی آسمانی ایران اسلامی مقتدرانه و قدرتمندانه با انواع اقسام سلاح های پیشرفته خار ذلیل زمینگیر به آتش خاک خون کشیده می شوند و نیست نابود پودر می شوند زهی خیال باطل ایران اسلامی از هر لحاظ برای دفاع جانان از تمامیت جغرافیای مرزهای خود در آمدگی نبرد سخت بی امان هستند و فقط دفاعی عمل نمی کند و در لاک دفاعی نمی جنگد حجومی هم عمل می کند و کشورهایی که در همسایگی ایران اسلامیست هم هشدار جدی می دهد که در صورت تجاوز از خاک کشورشان به نیت اشغالگری ایران اسلامی هرگونه عملی انجام دهند قاطعانه سرکوب می شوند و چه بسا کشورشون هم توسط ایران اسلامی فتح شود برای همیشه و اینبار آنگونه نیست که حاکمیت کشورشون مستقل آزاد باشند زیر پرچم ایران اسلامی باید سر فرود آورند برای همیشه و ایران اسلامی در کشورهاشون پایگاهای نظامی متعددی مستقر می کند و دیگر حاکمیتی از خودشان نخواهند داشت زیر نظرا حکومت ایران اسلامی زندگی خواهند کرد اگر بر علیه ایران اسلامی دست به عملیاتهای جنگی نظامی بزنند برای اشغالگری ایران اسلامی عزیزمان و باید بدانند شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لب لپ خورد گه دانه دانه ایران اسلامی مقتدر قدرتمند امروزه ایران دوران قدیم حمله مغولاها و دوران قاجاریه و پهلوی خائنین نیست که هر سر خری از ابرقدرتهای جهان خوار سر خرشون رو کج کنند هل بخورن با حمله های مختلفشون بیان ایران اسلامی رو اشغال کنند تجاوزات مختلف و غارتگری کنند ویرانگری کنند آواره کنند خار ذلیل حقیر توسری خور خودشان کنند و توسط کشتار بی رحمانه و وارد کردن فقر بینوایی مطلق نسل کشیشان کنند ملت ایران اسلامی رو به بردگی و اسارت ببرند و بگیرند و شکنجه کنند کور خواندند دمار از روزگارتان ایرانیان و همپیمانانشون در می آورند که روز روشنشان شود شب تیره تاریکشان در مرگ خفت بار برزخیشان . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه بصیرانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
نمیدونم چرا وقتی یاد آلان کردی کودک پناهجوی سوری که در دریا خفه شده بود و جسدش لب ساحل اومده بود میفتم، و اینکه غرب خفه خون گرفته بود، این دلسوزی های غربی ها برام دروغین جلوه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
حالا کی و چه کسی این قتل و آدمکشی را کلید زد و افتتاح به دست مبارکش کرد؟؟ جناب آقای پوتین ۲۲ سال زیرآبی رفته در مسند ریاست جمهوری که عرف و قانون نرمال جهانی اش فقط ۸ ساله. نه ارث و میراثی و با دور زدن قوانین و عوامفریبی داخلی که حالا ملتش می فهمد تکروی اساسا مردود است و به عاقبت نمیرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اگر می تونستید، کی اف را تصرف کنید، چرا عقب نشینی کردید. نیروهای اوکراین دلاورانه از خاک خود دفاع کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
لعنت به پوتین و زلنسکی احمق که باعث کشته شدن زنان و کودکان بیگناه هستند خدا هر دوی این ها را نابود کنه لعنت به جنگ بیهوده و احمقانانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
طرفدار حق باشید حتی اگر به ضرر شما باشد…
دست بردارید…
روسها در طول تاریخ دستشون رو شده
خدا همه ما رو آدم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
طرف حق باشید. به خدا تاریخ تکرار شده و باز هم سیاست خارجی اشتباه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
چقدر وقیح هستید که از یک متجاوز حمایت میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینی = نژاد پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
کسای که اینجا هوادار روسیه هستید کیف نکنید اینجا نظرات مخالف yjc پخش نمیکنه وگرنه هزاران پیام مخالف روسیه اینجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
کل بازدید صفحه نهایت 500 نفره
لایک ها و دیسلایک ها نهایت 30 تاست
چطوری هزاران نظر ارسال شود؟
حرف مفد نزن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اره والا اگه نظرات مخالف پخش نمیشه پس باید متن حرفای تو هم که مخالف yjcرو دیلت میکردن . بقیه مثل شما غرب زده ها نیستن خوب و بد رو میشناسن خاین به مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
ارباب غربگرا بایدنه که خودش قاتله وجنایاتش کامله هرکی هم طرفدارشه خائنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
افراد غربگرا چرا هستند نگران چون نوکریشون کامله و ارباب شون بایدنه که خودش قاتله وسیاست هاش باطله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی دیوانه اخر میشه آواره کشورت میشه ویرانه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
کمی مطالعه کن. زلنسکی و نیروهایش پوزه پوتین را به خاک مالیده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
فاز این کسایی که از روسیه حمایت میکنن چیه خدا میدونه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
چون زلنسکی قاتله و نوکر بایدینه طرفدارش خائنه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
بیا تحویل بگیرید غربگراهایی که در همه فضاهای مجازی توی بوق کرنا کردیت و دم از حمایت از این فاشیست زلنسکی می زدید !!! و براش یغه جر می دادیت می گفتید مورد ظلم ستم قرار کرفتن زود قضاوت نکنید جوجه رو آخر پاییز می شمارن که شمردن و دست خبیثشون رو شده بازم رو سیاهی به زغالهای غربگرایان نژادپرستان ماند برید از خودتون و کلیپهای مسخره ایی که ساختید برای دفاع از این مردک موذی جنایتکار زلنسکی خجالت بکشید هر چند همگیتون خیلی پورویید رو که نیست سنگ پای قزوینه !!! کشوری که رئیس جمهورش یه زلنسکی فردی موزی مارمولک عوام فریب سیاس فاشیست تخم ترکیده نژادپرستان صهیونیستی باشه و اصالتش صهیونیستی حرام لقمه باشه هم بر مردمان خودش خیانت و جنایت می کنه هم بر مردمان همه جهان ظلم ستم روا می دارد نگاه به ظاهر عوام فریبش نکنید ویروس کرونا هم از کشور اوکراین داشته تولید و پخش می شده و با همکاری جنایتکاران آمریکایی صهیونیستی و انگلیس اروپا تروریستشان نقشه های بسیار شومی برای ملتهای جهان کشیده بودند پشت این نقاب عوام فریبش چهره یه داراکولای خوناشام زامبی آدم خوار جنایتکار وحشی ضد حقوق بشری فاشیستی نهفته است . والسلام و صلوات التماس دعا .
Singapore
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
شما وطن فروش های به روسیه خوبید. کل مملکت نابود کردید بعد دم ازعوام فریبی میزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۱۲:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
مرگ انسانیت در غرب
فقط دست آویز برای پیشبرد اهداف کثیف غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
عاقبت غرب پرستی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
شکستهای سنگین روسیه باعث شده که دست به هر جنایتی بزند. و متاسفانه بعضی از دنباله روها و وابستگان به پوتین هم تایید میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
تحویل بگیرن کسانی که با رسانه های اروپایی از نئونازیهای تندروی اوکراینی حمایت میکردن وهمچنین از اروپا وآمریکا. ماکه ازهمون اول گفتیم مرگ بر نئونازی وناتو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
لطفا خبر رو پخش کنید
سوئد و فنلاند در 2 ماه دیگر عضوی از ناتو می‌شوند برای همین باعث خشم و عصبانیت مقامات روسیه شده و ممکنه هر لحظه شاهد حمله روسیه به فنلاند یا سوئد باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی قاتله و نوکر بایدنه یه غربگرایه کامله طرفدارش خائنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
امان از افراد بی بصیرت و پوتین پرست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
توکه بصیرت داری وازکشورهای اروپائی حمایت میکنی برا همه بسه. همین غربیها ایران رو تحریم کرده اسکل نه روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
۱۰۰ کشور جهان قتل غیر نظامیان توسط نیروهای روسیه را محکوم کرده و روسیه را از سازمان حقوق بشر دور انداخته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
با آمریکا و اروپا و بخصوص با اسرائیل نباشی، هم میشی جنایتکار ، هم می شی ضد حقوق بشر
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ۱۲:۳۹
۲۳:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
همینکه نمی فهمی جبهه گیری ۱۰۰ کشور دنیا و تحریمات کمرشکن آنها و قطع کل روابط و پیمان های پولی و بانکی و تجاری و بازرگانی آنها، چه بلایی در بلندمدت سر هرکشور کله خشکی می آورد؟؟؟
آخرین اخبار