افزایش نفت در بازار جهانی برای سومین روز پیاپی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی بار دیگر شاهد افزایش بود.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل توقف صادرات نفت خام از اقلیم کردستان عراق، برای سومین روز پیاپی شاهد افزایش بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۴۲ سنت افزایش، به ۷۹ دلار و ۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۶۱ سنت افزایش، ۷۳ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

بهای نفت در بازار انرژی از دوشنبه و پس از توقف صادرات اقلیم کردستان عراق به دلیل پیروزی بغداد در یک پرونده قضایی که مانع از ارسال محموله‌های نفتی از این منطقه بدون اجازه دولت مرکزی عراق شد، شاهد رشد ۳ دلاری در هر بشکه بوده است.

اقلیم کردستان عراق روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام را از طریق ترکیه صادر می‌کند که توقف صادرات آن به معنای کاهش عرضه نیم درصدی روزانه نفت به بازار است. همین موضوع باعث واکنش بازار انرژی و افزایش بهای طلای سیاه شده است.

از طرفی پس از اعلام آمادگی بانک فرست سیتیزن برای خرید بانک ورشکسته سیلیکون ولی، اکنون تحلیلگران می‌گویند خطر بحران مالی و بانکی در جهان اکنون اندکی فروکش کرده است و همین موضوع امیدواری‌ها برای رونق اقتصادی جهان در آینده را به دنبال داشته است.

همچنین اخبار سیاسی نیز بر بهای طلای سیاه در بازار انرژی تأثیر گذاشته است. اعلام آمادگی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای استراتژیک در خاک بلاروس و تهدید ضمنی سازمان ناتو برای عدم مداخله در جنگ اوکراین، قدرت بازدارندگی مسکو را بار دیگر به رخ کشور‌های غربی کشاند.

مسکو اکنون روزانه نیم میلیون بشکه عرضه نفت خام خود به بازار را کاهش داده و سطح تولید را به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسانده است. برآورد‌ها نشان می‌دهد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان به دلیل کنترل همه‌گیری کرونا در سال جاری میلادی شاهد رشد ۶.۲ درصدی واردات نفت خواهد بود که می‌تواند به رونق بازار انرژی کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار