آلمان: ۴ کنسولگری روسیه تعطیل می‌شود

وزارت خارجه آلمان از بستن ۴ کنسولگری روسیه در این کشور در اقدامی تلافی جویانه خبر داد.

آلمان بزرگترین شریک تجاری روسیه در اتحادیه اروپا پیش از شروع جنگ در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بود. برلین پیش از جنگ یکی از بزرگترین خریداران نفت، گاز و زغال سنگ روسیه محسوب می‌شد. با این حال، آغاز جنگ اوکراین و پیروی آلمان از سیاست‌های آمریکا منجر به اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو و تیره شدن روابط دو طرف شد. 

به گزارش تله تریدر، در ادامه روابط پرتنش میان برلین و مسکو، وزارت خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری فدرال آلمان قصد دارد در راستای اقدامی تلافی جویانه اقدام به تعطیلی چهار کنسولگری از پنج کنسولگری روسیه در خاک خود کند. 

برلین می‌گوید دولت روسیه شمار کارکنان سفارت و کنسولگری آلمان در این کشور را به ۳۵۰ تن محدود کرده است. 

یک مقام بلندپایه در وزارت خارجه آلمان به رسانه‌ها اطلاع داده است که برلین تنها اجازه کار سفارت روسیه در پایتخت و تنها یک کنسولگری این کشور در سطح کشور را خواهد داد. 

سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیتی که روسیه برای کارکنان سفارت و کنسولگری‌های آلمان در نظر گرفته است ما به ناچار از ماه نوامبر به فعالیت کنسولگری‌های خود در شهر‌های کالینینگراد، نواسیبیرسک و یکاترنبرگ پایان می‌بخشیم. 

تاکنون وزارت خارجه روسیه به ادعا‌های مطرح شده از سوی وزارت خارجه آلمان واکنشی نشان نداده است. با این حال، مسکو پیش‌تر از اخراج یا تعدیل کارکنان برخی سفارتخانه‌های خارجی در این کشور خبر داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار