ورود مشاور ترامپ به رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

فرماندار پیشین نیوجرسی قصد دارد به طور رسمی وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سازوکار پیچیده و طولانی مدتی دارد که نامزد‌ها مجبور به ایجاد کارزار‌های انتخاباتی متناسب با آن هستند. گرچه شصتمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود، اما چند ماهی می‌شود که نامزد‌های انتخاباتی در حال سازماندهی کارزار‌های انتخاباتی خود برای انتخابات درون حزبی هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جبهه جمهوری‌خواهان اکنون در حال معرفی نامزد‌های اصلی خود برای انتخابات درون حزبی است. تاکنون چهره‌های شاخصی همانند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، «ران دی سانتیس» فرماندار فلوریدا و چندین شخصیت شناخته شده دولت ترامپ از جمله «نیکی هیلی» و «مایک پنس» وارد کارزار انتخاباتی شده‌اند. 

یکی از چهره‌های جدید این عرصه «کریس کریستی» فرماندار پیشین نیوجرسی و از حامیان بزرگ ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ است که رسانه‌ها از تصمیم وی برای ورود به کارزار انتخابات خبر می‌دهند. 

کریس کریستی در انتخابات سال ۲۰۱۶ از مشاوران نزدیک ترامپ محسوب می‌شد، اما پس از ادعای او درباره تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری، به انتقاد از وی پرداخت. منابع آگاه می‌گویند کریستی قرار است در تالار دانشگاه «سنت آنسلم» در نیوهمپشایر ورود رسمی خود به فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ را اعلام کند. 

کریستی ۶۰ ساله پیش‌تر دادستان فدرال آمریکا بوده و مدعی است وی تنها رقیب بالقوه ترامپ است و با مهارت و تمایلی که دارد می‌تواند به رئیس‌جمهور پیشین آمریکا حمله کند. 

گرچه کریس کریستی به تازگی قصد ورود به روند انتخابات را دارد، اما نظرسنجی‌های رسمی انجام شده از سوی رویترز - ایپسوز نشان می‌دهد وی کمتر از یک درصد در میان رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه اقبال عمومی دارد. 

این در حالی است که دونالد ترامپ با کسب ۴۹ درصد آرای جمهوری‌خواهان، اکنون پیشتاز نامزد‌های ریاست‌جمهوری این حزب است. با این وجود، «ران دی سانتیس» فرماندار فلوریدا با کسب ۱۹ درصد آرای جمهوری‌خواهان می‌تواند خطری بزرگ در ادامه رقابت‌های درون حزبی برای ترامپ باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار