۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز در کشور / ۸۰ درصد روستا‌های آذربایجان غربی تحت پوشش شبکه گازرسانی

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به ناترازی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور گفت: ضروری است این ناترازی مدیریت شود تا در تامین گاز مشترکین صنایع مشکلی ایجاد نشود.

مجید چگینی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران امروز  ۱۷ خرداد درحاشیه سفر به ارومیه در نشست خبری با خبرنگاران هدف از سفر را افتتاح پروژه‌های گازرسانی به استان اعلام کرد و گفت: بهره برداری گاز۵۰ روستا و گازرسانی به ۳۱ صنعت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان، آغاز کلنگ زنی گازرسانی به ۱۲۰ روستا و ۵۶ واحد صنعتی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان امروز انجام می‌شود همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به قطور با ۱۲۵۰ خانوار و اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان بخشی از پروژه‌های گازرسانی در آذربایجان غربی است.

وی اظهار کرد: در تلاشیم با گازرسانی به اقصی نقاط آذربایجان غربی، این استان به عنوانی استانی سبز معرفی شود.

وی بیان کرد: ۹۸.۸ درصد شهر‌های آذربایجان غربی گازرسانی شده و با بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی روستایی طی برنامه امروز، ۸۰ درصد روستا‌های استان تحت پوشش شبکه گاز قرار می‌گیرد.

چگینی با بیان اینکه نصب کنتور‌های هوشمند جهت مدیریت مصرف، یکی از راهبرد‌های مهم شرکت ملی گازایران است، گفت: در حال مطالعه فنی و مهندسی اجرای این کنتور‌ها هستیم که بعد از پایان مطالعات اسناد مناقصه آماده شده واین کنتور‌های هوشمند در ۵یا۶ نقطه به صورت پایلوت نصب می‌شود.

وی ادامه داد: پس از اجرای پایلوت این طرح، کنتور‌های هوشمند به صورت گسترده در سراسر کشورو به طور همزمان نصب می‌شود که قطعا نصب این کنتور‌های هوشمند گام موثری در مدیریت مصرف خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از ناترازی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون مترمکعبی گاز در کشور خبرداد و افزود: ضروری است این ناترازی مدیریت شود تا در تامین گاز مشترکین به خصوص مشترکین صنایع مشکلی ایجاد نشود.

وی در خصوص تکمیل خط انتقال صادرات گاز به ترکیه نیز گفت: مذاکراتی در خصوص تکمیل و فعال نمودن این میدان گازی در حال انجام است و شرکت‌هایی نیز در این راستا برای تکمیل طرح اعلام آمادگی کردند؛ هدف ما توسعه میدان گازی است تا گاز تولیدی از این میدان را به صادرات اختصاص دهیم.

چگینی در خصوص تعرفه‌های گاز نیز گفت: یکی از اقدامات شرکت گاز بازنگری در تعرفه گاز و الگوی مصرف است که امسال نیز با هدف بازنگری در تعرفه‌های گاز، پیشنهادات به دولت داده شده و به محض تصویب دولت، تعرفه‌های جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی چه در دوران انقلاب و چه دفاع مقدس افتخارات بزرگی را آفریده، گفت: مردم این استان همواره حامی نظام بودند و به عنوان دژ مستحکم نظام، پای کار هستند لذا مسئولان استان هم تلاش می‌کنند تا خدمت رسانی را به شکل واقعی در جهت تامین رفاه مردم انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.