آيت‌الله مجتهد شبستري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حمايت از توليدات داخلي در حد ايده‌آل نيست/ضرورت توجه بيشتر مسئولان به مسئله ارز

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: حمايت از توليدات داخلي در حد ايده‌آل و مطلوب نيست و اگر مسئولان براي تامين مواد اوليه و مسئله پول و ارز تدابير لازم را به كار مي‌گرفتند، وضعيت از اين بهتر مي‌شد.

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره ميزان موفقيت دستگاه‌هاي مختلف در جهت حمايت از توليدات داخلي و کار و سرمايه ايراني گفت: تا آنجايي كه اطلاع دارم، دستگاه‌ها پيشرفت‌هاي لازم را درباره تحقق شعار سال و حمايت از توليدات داخلي نداشته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: مردم و برخي از مسئولان به ضرورت صرفه‌جويي و اقتصاد مقاومتي تا حدي توجه كرده‌اند.

وي تصريح كرد: دولت حمايت‌هاي لازم از بخش توليد را نداشته و صادرات غير نفتي كشور به جز در بخش محصولات پتروشيمي، رونق چنداني نداشته و مساله ارز بعضي از كارخانجات را به سمت ركود پيش برده است.

امام جمعه تبريز با بيان اينكه بايد مسئولان تدبيري را در جهت بهبود وضعيت كنوني به كار بگيرند، اظهار داشت: حمايت از توليدات داخلي در حد ايده‌آل و مطلوب نيست و اگر مسئولان براي حل تامين مواد اوليه و مسئله پول و ارز  تدابير لازم را به كار مي‌گرفتند، وضعيت از اين بهتر مي‌شد.

آيت‌الله مجتهد شبستري خواستار صرفه‌جويي بيشتر مردم و مسئولان شد و خاطر نشان كرد: مجلس و دولت ضمن حمايت از توليدكنندگان داخلي، بايد از واردات بي‌رويه كالا جلوگيري كنند؛ مردم هم بايد بيش از گذشته صرفه‌جويي كنند و تجملات را كنار بگذارند تا توليد داخلي و حمايت از كار و سرمايه ايراني رونق بيشتري پيدا كند.

انتهاي پيام/


برچسب ها: تولید ، دولت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.