احزاب در هفته‌اي که گذشت؛

از برگزاري مراسم ضیافت افطاری ستادهای همسو بادکتر روحانی تا صدور مجوز تشکيل حزب مردمي اصلاحات

ممنوعیت فعالیت حزب مشارکت به دلیل نقض قوانین اساسی جمهوری اسلامی و صدور مجوز تشکيل حزب مردمي اصلاحات از سوي وزارت کشور، مراسم ضیافت افطاری ستادهای همسو با دکتر روحانی از جمله اخبار احزاب در هفته‌اي که گذشت است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، عناوين مهم‌ترين اخبار هفته‌گذشته احزاب که در بر گيرنده  مباحثي در مورد تشکيل کابينه دولت، روز قدس و ضيافت‌هاي افطاري احزاب است.


مهمترين عناوين خبري در هفته گذشته به شرح زير است:


مسئولان بايد براي رسيدن به نتايج مطلوب هم‌جهت با دولت باشند

عضو حزب اسلامي كار گفت: مسئولان بايد با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق، ارائه پاسخگويي‌ درست به مردم و داشتن صداقت لازم در رفتار و عملکرد خود براي رسيدن به نتايج مطلوب هم‌جهت با دولت اقدام کنند.
"اسماعيل حق‌پرستي" ، درباره فرمايشات مقام معظم رهبري مبني براينكه "همه بايد به رئيس‌جمهور منتخب كمك كنند" اظهار داشت: همه بايد بر اساس وظيفه و تكليف ملي، شرعي  هر آنچه كه در توان دارند را جهت پيشرفت و رشد نظام و كمك به رييس جمهور به كار گيرند.


راهپیمایی روز جهانی قدس ، خط بطلانی بر جریان سازش بود

دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با صدور بیانیه‌ای از خلق حماسه عظیم وحدت و اتحاد و انسجام ملت بزرگ ایران اسلامی همپای «امت بزرگ اسلامی» حول محور نخستین قبله‌گاه مسلمین جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد.

ممنوعیت فعالیت حزب مشارکت به دلیل نقض قوانین اساسی جمهوری اسلامی

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هر حزبی که ناقض اصول و قوانین اساسی جمهوری اسلامی باشد نمی تواند مجوز فعالیت سیاسی را اخذ کند.

حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی تلاش ها برای احیای مجدد حزب منحلل مشارکت گفت: در کشور ما حزب و گروهی حق فعالیت دارد که در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی حرکت کند و هر جریان و حزبی که ناقض اصول و قوانین اساسی جمهوری اسلامی باشد مسلما مجوز قانونی کسب نمی کند.


رئيس‌جمهور وکيل مردم است رئيس مردم نيست/ چک سفید امضاء دست هیچکس ندهید

سيد محمد غرضي در گفتگو ي تفصيلي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت :رئيس‌جمهور وکيل مردم است رئيس مردم نيست و به لحاظ فقهي و تعبير اداري مردم براساس قانون به يک فرد وکالت مي‌دهند که کارها را انجام دهد؛ معتقدم  جاي دارد که در قانون اساسي کلمه رئيس‌جمهور اصلاح شود،؛ چرا که رئيس جمهور وکيل عامه مردم است و وکيل نمي‌تواند چک سفيد امضا در دست بگيرد و هر کاری که دلش خواست انجام دهد.

وکيل را مي‌شود خلع کرد؛ يعني اگر مردم مرا به عنوان  وکيل اداره کشور برگزینند  و نتوانستم، نخواستم ویا توان اداره نداشتم مي‌توانند خلع‌ام کنند و اين حرفي فقهي، حقوقي و اجتماعي است و رئيس‌جمهور نمي‌تواند بگوید چون نمي‌دانستم چنین تصميم اشتباهی گرفتم. لذا در این صورت خود را نفی کرده و دقيقا اين همان جايي است که مي‌گويم چک سفيد امضا نبايد تقديم کرد.

دبیر مجمع خواهم ماند/ هیچ لابی را برای شهرداری تهران انجام ندادم

"محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم افطاری بنیاد صبح قریب درباره شایعات مطرح شده مبنی بر حضورش در شهرداری تهران اظهار داشت: بنده هیچ لابی و فعالیتی را برای تصدی شهرداری تهران انجام ندادم.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران که آیا دوست دارید شهردار تهران باشید، گفت: بنده در هر صورت بتوانم یک قدمی را برای مردم بردارم، خوشحال خواهم بود.


دبير جبهه مردمي اصلاحات گفت: براي تشكيل حزب مردمي اصلاحات بعد از تلاش‌هاي مستمر موفق به اخذ مجوز از سوي كميسيون ماده 10 احزاب و وزارت كشور شديم و در حال حاضر در حال پيگيري برگزاري كنگره‌اي ظرف روزهاي آينده و هماهنگي با وزارت كشور هستيم.

"حجت‌الاسلام محمد زارع فومني" درباره اخذ مجوز تشكيل حزب مردمي اصلاحات اظهار داشت: براي تشكيل چنين حزبي بعد از تلاش‌هاي مستمر موفق به اخذ مجوز از سوي كميسيون ماده 10 احزاب و وزارت كشور شديم.



رسیدن به قدرت هنر نیست/ قدرت به همراه مسئوليت و خدمت معنا پيدا مي‌کند

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران رسیدن به قدرت هنر نیست بلکه در جايگاه قدرت قرار گفتن همراه با مسئولیت و خدمت بر مبنایی که انقلاب تعریف کرده و مشخصا در قانون اساسی رقم خورده، براي مردم اهميت دارد.


خطوط و معیارهای حزب وفاق ملی در راستای اصول نظام، مقام معظم رهبری و ملت است


دبیرکل حزب وفاق ملی گفت: خطوط و اصول حزب وفاق ملی براساس نظام، مقام معظم رهبری و ملت بوده و هر دولتی که در این مسیر حرکت کند، از آن حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ ضیافت افطار حزب وفاق ملی در هتل فردوسی تهران برگزار شد که در این مراسم، عطاء الله هاشمی
دبیرکل این حزب گفت: خطوط و معیارهای حزب وفاق ملی در راستای اصول نظام ، معظم رهبری و ملت است و مطمئنا هر دولتی که در این مسیر حرکت کنداز آن حمایت می کنیم.


احمدي‌نژاد براي رسيدن به اهدافش همه را به دنبال خود مي‌کشيد

رئيس ستاد حقوق بشر گفت: اشکال احمدی‌نژاد این بود که تصمیمات خويش را نمی‌ساخت و معتقد بود که همه را براي رسيدن به اهدافش باید به دنبال خود بکشاند و وقتي اين اتفاق نمي‌افتاد از ادامه راه باز مي‌ايستاد، هیچ سیستم مدنی در دنيا این طور عمل نمی‌کند.

"محمد‌جواد لاریجانی" رئيس ستاد حقوق بشر در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در توصیه‌ای به دولت جدید اظهار داشت: مسئولان دولت‌ بايد در چارچوب قانون اساسی براي مملکت تصميم بگيرند که چنانچه این اتفاق بیافتد قطعا کلید بسياري از توفیقات خواهد بود.



کابینه یازدهم از معتدل ترین کابینه‌ها است

 مهدی خزعلی در حاشیه مراسم ضیافت افطاری ستادهای همسو با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در جمع خبرنگاران با اشاره به کابینه دولت یازدهم اظهار داشت: این کابینه یکی از معتدل‌ترین و عقلانی‌ترین کابینه های طول تاریخ ایران است.
 
 عضو حزب مشارکت ملی بیان داشت: اکنون فضا به گونه‌ای است که همه جریانها قصد مصادره کردن حجت‌الاسلام والمسملین دکتر روحانی را به نفع خود دارند.

مراسم ضیافت افطاری ستادهای همسو با دکتر روحانی با حضور شخصیت‌های سیاسی و سینمایی در مرکز نمایشگاه بین آلمللی برگزار شد که در اين مراسم  ستادهای همسو با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در بیست و هشتمین روز از ماه رمضان در مرکز نمایشگاه بین‌المللی و با حضور شخصیت‌های سیاسی و سینمایی در حال برگزاری است.
 
براساس این گزارش مهدی خزعلی، ژاله فرامرزیان، صادق زیبا کلام، داریوش قنبری، زهرا اشراقی، رحمت‌الله بیگدلی عضو حزب اعتماد ملی، حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی و کارخانه رئیس ستاد دکتر روحانی در همدان از جمله مهمانان حال حاضر در این مراسم هستند.
 


نباید به بهانه فراجناحی بودن توقع داشت فراانقلابی عمل شود


دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: کسانی که می‌خواهند عضو رسمی کابینه یازدهم باشند، طبیعی است که راجع به فتنه و سران فتنه موضع مشخصی داشته باشند.




دکتر روحانی یک اصولگرا است/ ایده تشکیل حزب فراگیر عملی نیست/ عدم ائتلاف، آسیب‌ جریان اصولگرایی


محمد نبي حبيبي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،اظهار داشت: اصلاح‌طلبان افراطی نسبت به جریان اصولگرایی بغض متراکمی دارند و اینگونه حرف‌ها را هم برای دوستی با دکتر روحانی اظهار نمی‌کنند.
 
ما پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به هیچ وجه شکست اصولگرایی نمی‌دانیم و معتقدیم دکتر روحانی در رجوع به ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی یک اصولگرا با سليقه خاص‌خود است.
 
هر شخصی که پنج اصل اسلام، انقلاب اسلامی، خط و سیره حضرت امام خمینی (ره)، ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول داشته باشد در دایره اصولگرایی جای می‌گیرد؛ ولو اینکه عضو هیچ یک از تشکل‌ها و احزاب اصولگرایی نباشد. بنابراین دایره جریان اصولگرایی بسیار وسیع‌تر از تشکل‌ها و احزاب اصولگراست و ما به این تعبیر، دکتر روحانی را یک اصولگرا می‌دانیم. بديهي است در بين اصولگرايان نيز سلايق متفاوتي وجود دارد .
برچسب ها: احزاب ، هفته ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار