"سفیر فائو" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران دارای ظرفیت‌های بالای صنایع غذایی و کشاورزی در منطقه

ظرفیت‌های لازم برای توسعه صنایع غذایی- کشاورزی و صنایع وابسته به‌ آن در ایران موجود است.

نورالدین مونا،‌ نماینده فائو در ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص پیشرفت وضعیت صنایع غذایی و کشاورزی در ایران گفت: با توجه به کثرت محصولات متنوع غذایی و کشاورزی و پتانسیل‌های انسانی، جمهوری اسلامی ایران توانایی بالایی برای توسعه صنایع غذایی و تبدیلی در اختیار دارد.

وی در ادامه افزود: مشارکت بیشتر وزارت جهاد کشاورزی ایران با اتحادیه کشاورزان نیز نقش موثری در پیشبرد اهداف غذایی کشور خواهد داشت.

مونا اظهار کرد: اگر ایران بتواند از ظرفیت‌های موجود خود به طور کارآمدتری بهره برداری کند، زمینه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی به کشورهای منطقه و همچنین سایر کشورهای جهان بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به افزایش صادرات ایران در آینده‌ای نزدیک گفت: امیدواریم با سیاست‌های اتخاذی رئیس جمهور جدید ایران و رفع تحریم‌های تحمیلی، زمینه گسترش مبادلات این کشور با سایر کشورها هموارتر شود.   

نماینده فائو در ایران در پایان گفت: همانطور که جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز نشان داده است، این کشور از توانایی بالایی در پیشبرد اهداف خود به خصوص در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن برخوردار است.   

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار