یادداشت اختصاصی/

بررسی میزان تحقق «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» در سال 1392

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در یادداشتی اختصاصی که در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار داد، نوشت: باید اقتصاد مقاومتی را عملی و راه‌های مقابله با فشارهای دشمن در حوزه اقتصاد را می‌یافتیم و فشارها را خنثی می‌ساختیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، نامگذاری سال 92 به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» توسط "حضرت آیت الله خامنه‌ای"، نشأت گرفته از راهبرد بلندمدّتی است که معظم له با توجه به اشراف عمیقی که به مسائل جهانی دارند، دنبال می‌کنند ولی به جهت پیوند سال 92 در دو مؤلفه انتخابات ریاست جمهوری و لزوم پیگیری مطالبات ایشان در مبحث تولید ملّی و حمایت از کار و تلاش ایرانی با لحاظ هر دو مولفه، سال 92 به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامگذاری شد.

اکنون در پایان سال 92 "حمیدرضا ترقی" مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی طی یادداشتی اختصاصی که در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار داده است، به بررسی میزان تحقق این شعار پرداخته است.

نامگذاری سال‌ها توسط "رهبر معظم انقلاب اسلامی" یکی از سیاست‌های موثر در سوزن‌بانی حرکت و فعالیت اجرایی کشور در سیر چشم‌انداز 20 ساله و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که می‌تواند نظام اسلامی را سریع‌تر به سوی جامعه‌سازی و دولت‌سازی اسلامی در فرایند انقلاب اسلامی نزدیک سازد.
 
"حماسه سیاسی" به معنای بیداری ملت و خنثی و نابودسازی کامل توطئه‌های سیاسی داخل و خارجی با حضور پرشور و مقتدرانه در انتخابات و راهپیمایی‌ها و جشن پیروزی انقلاب و مایوس ساختن دشمن از منحرف کردن مسیر انقلاب و پر کردن شکاف ملت و دولت و پایداری مردم بر اصول و آرمان‌های انقلاب است.
 
"حماسه اقتصادی" یعنی شکست کامل توطئه‌ها و تهاجم اقتصادی دشمن و تداوم رشد، تولید، همچنین شکوفایی ظرفیت و خلاقیت‌های داخلی و اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر و بالاخره کسب استقلال کامل اقتصادی.
 
ملت ایران در سال 92، با حضور آگاهانه و ده‌ها میلیونی خود پای صندوق‌های رای حماسه حضور بی‌سابقه‌ای آفریدند و آن را در 9 دی و 22 بهمن تکمیل نمودند.
 
نخبگان سیاسی در این حماسه رقابت سالمی را در عرصه ا نتخابات به سرانجام رسانده و توانستند برای اولین بار در مناظرات سیاسی تلویزیونی میلیون‌ها نفر را در داخل و خارج کشور را به عرصه رقابت و انتخابات بکشانند و حاکمیت قانون در بررسی صلاحیت و هم کتابچه قانونی انتخابات را بدون کوچک‌ترین بی‌قانونی‌ای بپذیرند.
 
اقتدار سیاسی ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمن به اثبات رسید و پشتوانه‌ای شد برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای که بدون عقب‌نشینی از خطوط قرمز و اهداف جمهوری اسلامی، حقوق ملت ایران در این زمینه را محقق و با زیان‌خواهی‌های دشمنان مقابله کرده و سیاست فعال و غیر انفعالی را در عرصه بین‌المللی دنبال کند.
 
این حماسه در عرصه سیاست خارجی، بین‌المللی اهداف غرب و صهیونیسم در مقابله با خط مقدم جبهه مقاومت را ناکام گذاشت و ضمن نابودی تروریست‌های تکفیری دشمنان اقتدار سیاسی جبهه مقاومت را وادار به عقب‌نشینی گام به گام و پذیرش شکست کرد.
 
ملت ایران در حماسه سیاسی خود زمینه دخالت بیگانگان در انتخابات را گرفت و باز هم به روحانیت اعتماد کرد و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی را برگزید.
 
اما در حماسه اقتصادی باید با اتخاذ سیاست‌های ابلاغی رهبری معظم انقلاب تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کردیم و فضای کسب و کار را رونق می‌بخشیدیم و اقتصادمان را به مردم واگذاری می‌کردیم و با اجرای سیاست‌های اصل 44 دولت را از بخش عظیم اقتصاد کشور خارج می‌ساختیم و تولید را رونق می‌دادیم و کیفیت آن را بالا برده و بهره‌وری را افزایش می‌دادیم.
 
باید اقتصاد مقاومتی را عملی و راه‌های مقابله با فشارهای دشمن در حوزه اقتصاد را می‌یافتیم و فشارها را خنثی می‌ساختیم.
 
باید الگو مصرف را اصلاح و سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج و تبلیغ می‌کردیم و با تحقق عدالت اجتماعی قشر فقیر و محروم و آسیب پذیر جامعه یعنی مستضعفین را از محرومیت نجات می‌دادیم؛ باید از واردات می‌کاستیم و یارانه‌ها را هدفمند به سوی اقشار ضعیف جامعه سوق می‌دادیم.
 
ولی متاسفانه همانطور که "مقام معظم رهبری" در جمع مسئولان اقتصادی کشور بیان فرمودند، در تحقق حماسه اقتصادی موفق نبوده‌ایم و حماسه به تاخیر افتاده است.
 
اما باید اذعان نمود که حماسه اقتصادی را هم مقام معظم رهبری از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به وسیله خودشان شروع کردند و بی‌شک تا دولت دل از بیگانه نکند و به داخل متکی نشود و تا دولت به جای صرف تمام انرژی‌اش در مذاکرات به حل منطقی مشکلات اقتصادی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید نپزدازد، این حماسه تحقق نخواهد یافت.
 
اگر واقعا دولت به دنبال تحقق حماسه اقتصادی است، باید:

1-منابع درآمدی بودجه را از نفت به مالیات و دیگر منابع داخلی برگرداند.

2- بستر سرمایه‌گذاری مطمئن را برای مردم در اقتصاد فراهم و سیاست‌های تشویقی  اطمینان‌زایی را اتخاذ کند.

3- تمام پیشروی قوای سه گانه برای اصلاح الگوی مصرف بسیج شوند.

4- تیم اقتصادی دولت خود را با سیاست‌های ابلاغیه رهبری تطبیق دهند.
 
5- روش پخته و انقلابی برای دورزدن تحریم‌ها و شکستن دیوار آن اتخاذ و با قاطعیت و شهامت اجرا شود.

6- به مردم در حل مشکلات اقتصادی بهای جدی داده شده و به سرعت از نقش دولت در اقتصاد بکاهند.

7- طرح‌های تحول اقتصادی در نظام بانکی، پولی، بهره‌وری، گمرک، اجرایی شود.
 
8- از کارشناسان بدون توجه به سلیقه سیاسی‌شان، برای حل مسائل و اجرای سیاست‌ها استفاده شود.

درچنین صورتی به یقین حماسه اقتصادی تحقق پیدا کرده و آثار مثبت آنرا مردم لمس خواهند کرد؛ انشاءالله


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار