جمال‌لو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"صنعت" ایران یک جزیره نیست بلکه در تعامل با اقتصاد جهان است

یک کارشناس مسائل اقتصادی: فولاد، خودروسازی، لوازم خانگی و ... بخش عمده نیازش واردات مواد اولیه است که عضویت در سازمان تجارت جهانی این مهم را تسریع می‌کند.

فضل‌الله جمال‌لو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: ‌صنعت ما یک جزیره نیست بلکه در تعامل با صنعت جهان است، فولاد، خودروسازی، لوازم خانگی و ... بخش عمده نیازش واردات مواد اولیه است که عضویت در سازمان تجارت جهانی موجب می‌شود مواد اولیه بدون عوارض گمرکی وارد شود و این عضویت لزوما به معنی زیان نیست.
 
جمال‌لو در ادامه اضافه کرد: فاکتورهای اقتصادی باید هماهنگ و منظم باشد، وقتی بانک‌ها در قبال پرداخت وام به صنعتگر بهره‌ای حدودا معادل 30درصد دریافت می‌کنند،‌ صنعتگر و تولیدکننده دیگر قادر به تعریف ریسک، ‌قیمت تمام شده و توجه به ارزش و کرامت مشتری نیست.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اگر دولت‌ها متهم به حمایت از صنعتگر باشند باید در مقابل حمایت از بانک‌ها را نیز کاهش دهند و اجازه دهند سرمایه‌ها با نرخ بهره کمتر در اختیار تولیدکننده واقعی قرار گیرد.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر بانک‌ها بیش از عرف به سرمایه‌های راکد سود پرداخت می‌کنند و در قبال سود و بهره زیادی از صنعتگر دریافت می‌کنند در نتیجه هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که با این شرایط سرمایه‌گذاری بدون ریسک در بانک‌ها را رها کند و به سرمایه‌گذاری در بخش تولید بپردازد و این خودبه‌خود باعث می‌شود اشتغال، کارآفرینی و بهره‌وری روزبه‌روز تضعیف شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار