رئیس سازمان ملی بهره‌وری:

آمارهای ریز بهره‌وری در کشور ارائه نمی‌شود/ حمایت از تمام فعالان در زمینه بهره‌وری

رئیس سازمان ملی بهره‌وری از اعتبار بندی جوایز بهره‌وری با نام ملی خبر داد و گفت: برنامه جامع بهره‌وری به زودی به هیئت دولت ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ رویا طباطبایی یزدی در مراسم اختتامیه پنجمین جایزه ملی بهره‌وری و رونمایی از سامانه پایشگر اطلاعات بهره‌وری با تبریک روز ملی بهره‌وری اظهار داشت: جدیدترین و بروز ترین اطلاعات در زمینه رشد اقتصادی به خوبی توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اعلام می‌شود اما آمارهای ریز مورد نیاز بهره‌وری مانند نرخ سرمایه و نرخ اشتغال نیروی کار در کشور ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همواره ارائه اطلاعات آماری با تاخیر انجام می‌شود تلاش داریم تا آمارهای رسمی مورد تایید سازمان ملی بهره‌وری را منتشر کنیم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری تاکید کرد: بنا داریم خود را در جمع خانواده بهره‌وری در کشور ببینیم و از تمام فعالان در زمینه بهره‌وری بدون تبعیض حمایت می‌کنیم بنابراین از فعالان و برگزار کنندگان جوایز بهره‌وری تقاضا داریم تا زمانیکه سامانه ارزیابی آنها مورد سنجش قرار نگرفته از درج لوگوی سازمان ملی بهره‌وری خودداری کنند.

طباطبایی گفت: برنامه جامع بهره‌وری آخر فروردین به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارائه شد و با انجام اصلاحات لازم به زودی برای تصویب و ابلاغ به هیئت دولت ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرایی شدن بند 3 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به سازمان ملی بهره‌وری محول شد که برنامه و چگونگی اجرای آن توسط سازمان تهیه و دراولین جلسه شورای اقتصاد نهایی می‌شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: تعاملات با استان‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی در زمینه ارتقای بهره‌وری رو به توسعه است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: بهره‌وری با خوب زیستی رابطه مستقیم دارد که این مولفه می‌تواند زمینه ارتقای فرهنگ بهره‌وری را در کشور فراهم کند اما نباید غافل از این ماند که بهترین نیروی انسانی با تکنولوژی پایین نمی‌تواند خوب کار کند که در نتیجه بهره‌وری را در کشور پایین می‌آورد بنابراین باید آسان و جذاب نمودن کسب وکار در کشور سرلوحه امور قرار بگیرد.

** اشاره مستقیم به بهره‌وری در بند 3سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

در ادامه مجید قاسمی معاون اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه بهره‌وری در اقتصاد مقاومتی بسیار جدی است، گفت: تقریبا در همه بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی به بهره‌وری اشاره شده است اما در بند 3 این سیاست‌ها به صورت مستقیم و جدی به بهره‌وری اشاره شد.

وی ادامه داد: تدوین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، نهایی و ابلاغ شدن آن به مدت 2سال و 2ماه طول کشید و مقام معظم رهبری به تلاش‌ها و مشارکت نخبگان در تدوین و جمع‌آوری آن اشاره کرده است.

معاون اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به اینکه کارآفرینی و تجربه مورد نیاز بهره‌وری است بیان داشت: نقش دولت در ارتقای بهره‌وری با توقف تصدی‌گری‌ها یکی از چالش‌های ارتقای بهره‌وری است اما متاسفانه از بحث بهره‌وری در انجام امور با غفلت عبور می‌کنیم. بدون آنکه بدانیم توجه به بهره‌وری می‌تواند نجات دهنده یک سیستم باشد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: آمارهای ، ریز ، بهره وری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار