عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

رسیدن طرح تحول سلامت به نقطه مطلوب، نیاز به یک حرکت جهادی دارد

حجت السلام سلیمی گفت: ضروری است با یک حرکت جهادی دست به دست هم دهیم تا طرح تحول سلامت را به نقطه مطلوب برسانیم.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ حجت السلام سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که طرح تحول سلامت گام بلند دولت یازدهم بود و امید زیادی را برای مردم ایران ایجاد کرد، اظهار داشت: هزینه های درمان تا پیش از طرح تحول سلامت بخش زیادی از سبد هزینه های خانوار را به خود اختصاص داده بود. ولی با اجرای این طرح و در راستای این جمله مقام معظم رهبری که بیمار جز رنج بیماری نباید، رنج دیگری را تحمل کند، کاهش هزینه ها در بخش درمان بار بسیار زیادی را از دوش بیماران برداشت.

به گفته حجت السلام علیرضا سلیمی البته این طرح گام های ابتدایی خود را طی می کند ولی تا همینجا نیز وزارت بهداشت بسیار پرقدرت عمل کرده است.

نماینده مردم محلات، با اشاره به این که ممکن است نواقصی در طی این مسیر وجود داشته باشد، ادامه داد: با این حال نباید با اصل طرح مخالفت کرد. ضمن این که دکتر هاشمی ، وزیر بهداشت نیز ایثار بزرگی کرد و در مقابل یک مافیای بزرگ مقاومت نمود تا این مافیا نتواند از بیماران سوء استفاده کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین افزود: متاسفانه زمانی که بیماران بیشترین نیاز به خدمات درمان را داشتند، یک عده از افراد سودجو با واسطه های مختلف، گاهی اوقات در کسوت مقدس پزشکی و داروسازی، از بیماران مبالغ سنگین اخذ می کردند.

وی ادامه داد: اقدام وزیر بهداشت در راستای جلوگیری از زیرمیزی ها و تعرفه های نامتعارف شاید مورد پسند خیلی از زیرمیزی بگیران نباشد و اقدام به جو سازی و مقاومت کنند. در این راه باید به وزیر بهداشت یاری رساند. هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم ولی وزیر بهداشت نشان داد که اگر بخواهیم، می توانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

حجت السلام سلیمی با تاکید بر این که اقدام وزیر بهداشت در راستای اجرای طرح تحول سلامت، یک کار بسیج گونه است، خاطرنشان کرد: البته فراموش نکنیم که وزیر یک نفر است و هرچند ایده های قابل دفاعی داشته باشد، ولی نیاز به حمایت دارد. بنابراین باید با یک حرکت جهادی دست به دست هم دهیم تا طرح تحول سلامت را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی افزود: نکته مهمتر این است که مقام معظم رهبری از این طرح حمایت کرده اند و اعلام حمایت ایشان نشان می دهد که کار باید با قوت، قدرت و همدلی ادامه یابد.

حجت السلام سلیمی در پایان گفت: مجلس برای حمایت از وزارت بهداشت آمادگی کامل دارد کمااینکه سال گذشته در اختصاص بودجه به بخش سلامت این حمایت خود را نشان داد. امسال نیز آمادگی کامل داریم که برای پایداری اعتبارات سلامت، به پیشنهادات وزیر بهداشت رای موافق دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار