نگاهی به اخبار حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته

از ابقا 150مجتمع آموزشی شهری تا افزایش 20 درصدی فوق العاده شغل 330 هزار معلم ابتدایی

آموزش وپرورش در هفته ایی که گذشت شاهد اخبار و وقایع مهم و گوناگونی بود که از آن جمله می توان به ابقا 150مجتمع آموزشی شهری تا افزایش 20درصدی فوق العاده شغل 330 هزار معلم ابتدایی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،صدور پیام تسلیت آموزش و پرورش در پی درگذشت پنج معلم استان آذربایجان شرقی یکی از موضوعاتی بود که هفته گذشته مطرح شد.

در بخشی از این پیام آمده است: حادثه از دست دادن آموزگاران عزیز" اهری" که در مسیر شرکت در دوره آموزشی تربیت مدرس و ارزشیابی توصیفی و کلاس‌های چند پایه بر اثر سانحه تصادف جان خود را در راه کسب دانایی از دست دادند موجب تأسف و تأثر فراوان جامعه فرهیخته فرهنگیان کشور به ویژه آموزگاران شد.

آموزش و تفویض اختیار لازمه توانمند سازی سازمانی است 

 هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش با حضور در نشست علمی تخصصی برنامه تعالی مدیریت مدرسه لازمه توانمند سازی سازمانی را آموزش و تفویض اختیار برشمرد و معتقد بود که اگر بخواهیم همکاران را در همه رده‌های سازمانی توانمند کنیم باید تفویض اختیار آنان را افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در طرح تعالی مدارس به دنبال رهبری مدارس هستیم تصریح کرد: به جای مدیریت آموزشگاهی به دنبال رهبری آموزشی هستیم چرا که در مدارس مدیر مدرسه یک رهبر آموزشی است که کارکنان آن با علاقه و ارتقا در پیشرفت امور مدرسه گام بر می‌دارند.  
 
فانی همچنین گفت:  برنامه تعالی مدرسه به عنوان یک حلقه از مجموعه حلقه‌های ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی محسوب می شود که وزارتخانه به دنبال حمایت این حلقه گام بر می‌دارد.
 
اجرای طرح بودجه ریزی عملیاتی در نیم درصد از مدارس کشور/ ارائه خدمات بیشتر به دانش آموزان و دریافت شهریه توسط مدارس  

 
اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در 5 هزار و 700 واحد آموزشی از جمله موضوعاتی بود که  علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست علمی تخصصی برنامه تعالی مدیریت مدرسه در جمع خبرنگاران مطرح کرد و از آموزش مدرسینی در این حوزه و انتقال آنها  به استان‌های خود جهت آموزش مدیران مدارس خبر داد. 

وی در خصوص بودجه ریزی عملیاتی گفت: بودجه ریزی عملیاتی در 600 مدرسه از مجموع 5هزار و 700 مدرسه‌ای که در آن طرح تعالی مدیریت عملیاتی شده اجرا می‌شود که البته این 600 مدرسه از میان انواع مدارس هستند و متناسب با دانش آموزان‌مدرسه و هزینه سرانه دانش آموزی اعتباری در اختیار مدیر مدارس قرار می گیرند.

وی  در واکنش به دریافت شهریه توسط  برخی از مدارس عنوان کرد : مدارس هیئت امنایی، نمونه دولتی و تیزهوشان به دلیل آنکه خدمات بیشتر از حد متعارف ارائه می‌دهند به موجب مقررات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و با نظر انجمن اولیا و مربیان و مدرسه می‌توانند مبالغی را به عنوان شهریه دریافت کنند که البته باید برنامه‌های این مدارس مشخص شود.

تفویض اختیار به مدارس با اجرای طرح تعالی مدیریت 

تفویض اختیار به مدارس با اجرای طرح تعالی مدیریت یکی ازموضوعاتی بود که هفته گذشته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در نشست برنامه تعالی مدیریت مدرسه خبر داد  .
 
وی افزود: طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی از تابستان امسال با برگزاری دوره تربیت مدرس آغاز شد و یکی از نکات در اجرای مطلوب این طرح همفکری، حمایت و پشتیبانی است.

زرافشان گفت:‌ این برنامه استراتژیک بوده و مدرسه دارای چشم انداز است که در راستای این چشم اندازها باید برای دستیابی به اهداف تلاش کند همچنین افزایش کیفیت مدرسه یکی از اهداف این طرح است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌در طرح تعالی مدیریت مدرسه 11 ملاک را تعیین کرده‌ایم که دارای شاخص‌هایی در حوزه پرورشی، تربیت بدنی و سلامت و سایر بخش‌هاست.همچنین با گذشت چند ماه از اجرای این برنامه، بازنگری و اصلاح آن مدنظر است.

 برگزاری جشنواره بین‌المللی "هشتمین خورشید ولایت"


برگزاری جشنواره هشتمین خورشید ولایت  برای هشتمین سال پیاپی توسط بنیاد فرهنگی آستان قدس رضوی و با همکاری اداره کل روابط‌عمومی آستان قدس رضوی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان  از دیگر موضوعاتی بود که هفته گذشته مطرح شد.

 این جشنواره ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور و فارسی زبانان خارج از کشور در 4 دوره تحصیلی، دوره سه ساله اول ابتدایی، دوره ساله دوم ابتدایی، دوره 3 ساله متوسطه اول، دوره 3 ساله متوسطه دوم برگزار می‌ شود و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 29 اسفند93 به دبیرخانه این جشنواره  به آدرس الکترونیکیkhorshid@aqr.ir  ارسال نمایند و مراسم تجلیل و اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت تابستان 94برگزار می‌شود.

اعزام دریایی دانش آموزان به اردوهای راهیان نور/ اعزام 50هزار دانش آموز به راهیان نور تاکنون 


هفته گذشته مهدی علی اکبرزاده مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مرحله دوم اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور اظهار کرد: تاکنون 50هزار دانش آموز در مرحله دوم به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.  
 
وی در ادامه افزود: در مرحله‌ی دوم اعزام‌ها به اردوهای راهیان نور از 27دی ماه آغاز شده و تا 27اسفند ماه ادامه خواهد داشت.  
 
علی اکبرزاده در خصوص اعزام‌ دریایی دانش آموزان به اردوهای راهیان نور عنوان کرد: اعزام دریایی دانش آموزان به اردوهای راهیان نور را در فاز نخست دنبال کردیم و در فاز دوم نیز این اعزام‌ها ادامه خواهد داشت.  
 
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: محل اعزام‌های دریایی به راهیان نور از سمت استان بوشهر به سمت جزیره خارک است. 

نواختن زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور 

نواخته شدن سی و هفتمین گلبانگ انقلاب در مدارس کشور از جملع موضوعاتی بود که هفته گذشته مطرح شد. البته این مراسم به طور نمادین با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه شاهد حضرت معصومه منطقه 6 تهران نیز برگزار شد.

در انتظار موافقت کتبی از سوی دولت برای استخدام مربیان پیش دبستانی هستیم 

بررسی ها برای به توافق رسیدن آموزش و پرورش با مجلس شورای اسلامی در زمینه استخدام مربیان پیش دبستانی یکی از موضوعاتی بود که  هفته گذشته محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم زنگ گلبانگ انقلاب عنوان کرد.  
 
وی افزود: در خصوص اعطای مجوز برای استخدام 10 هزار نفر از مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی رایزنی مکاتبه‌ای کرده‌ایم و منتظر اعلام موافقت کتبی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هستیم. 

رمز پیروزی انقلاب اسلامی و مشی امام در فتح قلب‌ها بود  
 
هفته گذشته علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی از فتح قلب ها به عنوان  رمز پیروزی انقلاب اسلامی و مشی امام  خبر داد و پیروزی انقلاب اسلامی را زمینه ساز آشنایی مردم ایران و دنیا با اسلام ناب محمدی شد.
 
وی با در ادامه تصریح کرد:  امام خمینی ره با خط مشی‌ای که داشت موجب شد که امروز در اقصا نقاط دنیا شاهد حرکتهای اسلامی،‌آزادی بخش و استکبار ستیزی باشیم.
 
فانی عنوان کرد: وجود داعش امروز حرکتی است بر علیه جریان مردمی و اساسی و مبنای فکری که امام در احیای اسلام داشته است.  
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد شهادت‌ها و جانبازی‌های افرادی بودیم و همزمان در چنین روزی در دوران دفاع مقدس مدرسه زینبیه و ثار‌الله در این میان  مورد اصابت نیروهای بعثی قرار گرفت و تعدادی از دانش آموزان‌ در چنین روزی به شهادت رسیدند.  
 
نظام آموزشی باید به یک نهاد فرهنگی تبدیل شود  


 مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش هفته گذشته در همایش مراکز برتر آموزشی از  بررسی عملکرد نهادها و دستگاههای آموزشی  خبر داد و معتقد بود می توانیم در حال حاضر با سرمایه گذاری و برنامه ریزی نهادهای آموزشی دستاوردهای قابل تأملی را کسب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تحول و رشدی که پس از انقلاب در مراکز آموزشی ایجاد شده افزود: در گذشته ۷۰ درصد دانش آموزانی که نیاز به تعلیم داشتند تحت پوشش بودند که این آمار اکنون به ۹۸ درصد رسیده و همچنین در گذشته تعداد ۱۴۰ هزار دانشجو در ۱۰۰ مرکز آموزشی داشتیم که امروز به ۴ میلیون دانشجو در ۳ هزار مراکز آموزشی افزایش یافته است.

نوید در پایان تصریح کرد:طرحی با عنوان صنایع تحول بنیادی آموزش و پرورش تنظیم شده که اصلی ترین و اساسی ترین هدف آن این است که نظام آموزشی به یک نها فرهنگی تبدیل شود به طوری که زمینه تربیت پذیری فرزندان در آن متناسب با فرهنک ایرانی باشد .

افتتاح سومین دوره نمایشگاه های "مدرسه انقلاب"
 
 سومین دوره نمایشگاه های "مدرسه انقلاب" یکی دیگر از موضوعاتی بود که در هفته گذشته همزمان با آغاز سی و هفتمین بهار انقلاب  با حضور حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  افتتاح شد.
 
 تولید شبکه‌های اجتماعی دانش آموزی و ارائه دستاوردهای دانش آموزان  
 
 هفته گذشته علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  از تولید شبکه‌ اجتماعی دانش آموزی به منظور به اشتراک گذاشتن  تولیدات دانش آموزان  و ایجاد فضای امن بومی در این زمینه  خبر داد. 

وی افزود : توسعه فناوری اطلاعات باید با یک مدل مفهومی مشخصی اتفاق افتد زیرا در چند سال اخیر تنها شاهد تغییر تابلوی مدارس هوشمند بودیم در حالی که خبری از مدل مفهومی هوشمندی که تمام ارکان را درگیرد نبود.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه نباید منجر به آسیب اهداف اصلی تعلیم و تربیت شود گفت: به عنوان مثال در اهداف تعلیم و تربیت شکل گیری هویت فردی گروهی و ملی برای آموزش و پرورش مهم است و اگر قرار باشد حضور در این فضاها منجر به تضعیف اهداف اصلی شود به طور قطع با مشکل مواجه می‌شویم.  
 
زرافشان عنوان کرد: ‌یکی از بندهای تفاهم نامه آموزش و پرورش با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه پیوست فرهنگی است چرا که سرعت توسعه شبکه‌های اجتماعی به قدری است که تنها می‌توانیم با اقدام هوشمندانه‌ای همچون تهیه پیوست فرهنگی دانش آموزان را مجهز و وارد این فضا کنیم.
 
وی با اشاره به ایجاد برنامه‌ای با عنوان تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد:‌ در سال‌های گذشته جشنواره‌های تولید محتوا را برگزار می‌کردیم متاسفانه در چند سال اخیر اکثر این جشنواره‌ها تعطیل شدند اما امیدواریم با امضا ی این تفاهم نامه شاهد راه اندازی مجدد این جشنواره‌ها باشیم تا دانش آموزان بتوانند دستاوردهای تولیدی خود را در این عرصه به نمایش بگذارند.  
   
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزی یکی از نکاتی است که در تفاهم نامه اخیر با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن اشاره شده است که بر این اساس با ایجاد این شبکه‌ها تولیدات دانش آموزان به اشتراک گذاشته و یک فضای امن بومی تولید می‌شود.  
 
برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی نخستین حرکت امام خمینی(ره) بود 

هفته گذشته حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه سومین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی به عنوان  نخستین حرکت امام خمینی ( ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد واتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را‌ یکی از نهادهایی دانست که در جریان اعتماد به جوان  پیشتاز است  .

وی با بیان اینکه توسعه تشکل‌ها در مدارس منفعتی به همراه خواهد داشت گفت: تقسیم کار بین دانش آموزان‌ و ارتباط آنان با یکدیگر راحت‌تر از بزرگسالان صورت می‌گیرد.   
 
کفاش ادامه داد: از ابتکار ارزشمند اتحادیه انجمن‌های دانش آموزان به دلیل برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب تشکر می‌کنم  و درخواست توسعه این گونه اقدامات را در سایر تشکل‌های دانش آموزی را دارم.   
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امام خمینی( ره ) در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت گفت: انقلاب اسلامی بدون نام امام شناخته شده نیست و برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی در 12فرویدن ماه نخستین حرکت امام پس از پیروزی انقلاب به شمار می آید.  
 
برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در بیش از 3هزار دبیرستان متوسطه دوم سراسر کشور

 
برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در بیش از سه هزار دبیرستان متوسطه دوم سراسر کشور از جمله موضوعاتی بود که هفته گذشته حامد علامتی  دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در مراسم افتتاحیه سومین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب  مطرح کرد و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، بازخوانی فرمایش‌های امام راحل، تقویت بینش دانش آموزان نسبت به هویت اسلامی ایرانی، معرفی و تقویت تشکل‌های دانش آموزی به ویژه انجمن‌های اسلامی و ورود و ظهور خلاقیت‌های دانش آموزان را از جمله اهداف برپایی این  نمایشگاه‌ها برشمرد.  
 
  وی افزود: اتحادیه  انجمن‌های اسلامی دانش آموزان پیرو سخنان مقام معظم رهبری بخش ویژه را امسال تحت عنوان کارنامه سیاه پهلوی را در نظر گرفته است.  
 
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان عنوان کرد: دیکتاتوری سیاه و خفقان علیه مردم، وابستگی ملت ‌آمیز و قدرت‌های خارجی و تهدید ملت ایران، فساد در جامعه، بی اعتنایی و به حساب نیاوردن مردم و ترویج خود کم بینی و بزرگ نمایی غرب از جمله محورهای اصلی این بخش  ویژه محسوب می شود.  
 
ابقا 150مجتمع آموزشی شهری/ تبدیل مجتمع‌های آموزشی غیر استاندارد به مدارس عادی 



 هفته گذشته علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  با اشاره به تعطیلی برخی از مجتمع‌های آموزشی اظهار کرد: یافته‌های پژوهشی  پژوهشگاه تعلیم و تربیت در سال گذشته نشان می‌‌دهد که مجتمع‌ها منطق با دستورالعمل‌ کمیسیون‌ها و آیین نامه‌های مصوب شده تشکیل نشده است.  
 
وی افزود:‌ سال گذشته با ارسال دستورالعملی اعلام کردیم مجتمع‌های آموزشی که منطبق با ضوابط نیستند به مدارس عادی تبدیل می‌شوهند که در حال حاضر 150مجتمع آموزشی شهری از مجموع 2500مجتمع باقی مانده‌اند.  
 
زرافشان در خصوص مجتمع‌های آموزشی روستایی عنوان کرد:‌ تعداد مجتمع‌های روستایی بسیار است و در حال حاضر اکثر مدارس روستای تحت پوشش مجتمع‌ها قرار دارند به جز مدارسی که به جهت فاصله یا عدم دسترسی امکان قرار گرفتن آنان در قالب مجتمع نباشد.  
 
وی ادامه داد: مجمتع‌های روستایی نیز همانند مجتمع‌های شهری کم و بیش دارای اشکالاتی هستند به عنوان مثال در هنگام تاسیس مجتمع‌ها مقرر بود مدیر مجتمع بتواند در مدارس تحت پوشش خود نظارت کند که برای تحقق این امر هزینه ایاب و ذهاب یا سوخت آن نیز در نظر گرفته شده بود اما به دلیل محقق نشدن این امکانات مدیر مجتمع  نتوانست وظایفی دکه در قانون برای او  تعیین شده را به طور دقیق انجام دهد بر همین اساس در حال جمع بندی دو پروژه مطالعاتی در خصوص مجتمع‌های روستایی هستیم تا هر آن چه در قانون برای این مجتمع‌ها تعریف شده را بتوانیم محقق سازیم.  
   
زرافشان تاکید کرد:‌ تجمیع فیزیکی چند مد رسه به هیچ وجه مشکل گشا نیست بلکه تحقق اهداف در قانون در خصوص این مجتمع‌ها می‌تواند مشکلات را برطرف سازد.  
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال تداوم نداشتن طرح‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش گفت: یکی از نکات مهم در آموزش و پرورش رعایت تدریج در انجام امور و  پرهیز از شتاب زدگی است و در موضوع مجتمع‌های آموزشی مربوط به دولت‌های هفتم و هشتم است اما در همان زمان هوشمندانه با این موضوع برخورد شد و پس از آن که آ‌یین نامه‌های مجتمع‌ها به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید  اجرای محدود مجتمع‌ها توسط شورا صادر شد.  
 
زرافشان  در خصوص سیاست وزیر آموزش و پرورش در ارتباط مجتمع‌های آموزشی عنوان کرد: انجام مسائل با مطالعه و پژوهش و بررسی‌های کارشناسی از سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش محسوب می‌شود چرا که انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی موجب در نظر گرفتن جوانب کار و ملاحظاتی در اجرا می‌شود و در خصوص مجتمع‌های شهری نیز همین اتفاق رخ داده است یعنی مجمتع‌هایی که توانستند به شکل یک مجتمع یک پارچه فعالیت کنند را حفظ کرده ایم تا از امکانات آن بهره برداری کنیم.  
 
حفظ تعداد کمی از مجتمع های آموزشی شهری/افزایش 20 درصدی فوق العاده شغل 330 هزار معلم ابتدایی 

هفته گذشته علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری خود با اشاره به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش به عنوان یکی از راهبردهای اصلی این وزارتخانه در دولت یازدهم اظهار کرد: افزایش امکانات و کاهش تعداد دانش آموزان‌ فرصت مناسبی است که به کیفیت آموزش  بپردازیم به این ترتیب که در بودجه سال 93،250 میلیارد تومان برای کیفیت بخشی و اجرای سند تحول پیش بینی کرده که بخشی از این بودجه تا کنون اختصاص یافته است.  
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال پذیرش دانشگاه فرهنگیان را از بوم برای بوم داشتیم  عنوان کرد: یکی از چالشهای جدی آموزش و پرورش در ارتباط با نیروی انسانی این موضوع بود به طوری که بعضا مشاهده می‌شود نیروی انسانی از یک شهرستانی برای یک شهرستان دور انتخاب می‌شد و این مشکلی را برای همکاران فرهنگی وزارتخانه ایجاد می‌کرد بنابراین امسال برای نخستین بار کشور را به بوم‌هایی تقسیم و از هر بوم برای همان بوم دانشجوی تربیت معلم انتخاب کردیم به طوری که از ترم بهمن ماه پذیرش دانشگاه فرهنگیان از این طریق آغاز می‌شود و در سالهای آینده نیز این موضوع ادامه خواهد داشت.  
 
فانی گفت: با توجه به نامه‌ای که به معاون اول فرستاده شد قانون متعهدین خدمت دبیری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به قوت خود باقی است و دانشجو معلمان این دانشگاه می‌توانند از مواهب قانون متعهدین بهره‌مند شوند.  
 
وی با اشاره به اسکان همکاران فرهنگی بیمار عنوان کرد: برخی از همکاران فرهنگی به دلیل داشتن بیماری صعب‌العلاج بودند و برای درمان مجبور به رفت‌و آمد به کلانشهرها می‌شدند که در این راستا مراکزی را برای اسکان همکاران فرهنگی که بیماری صعب‌العلاج داشتند را پیش بینی کردیم و نخستین مرکز از 10 مرکز در نظر گرفته شده در دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.  
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: از محل صرفه جویی که در ساماندهی نیروی انسانی انجام گرفت توانستیم 20 درصد فوق‌العاده شغل 330 هزار معلم ابتدایی را افزایش دهیم.  
 
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  با گذشت چند ماه از سال تحصیلی 94-93 چه تعداد مجتمع‌های آموزشی شهری و روستایی ابقاء و منحل شده‌اند، گفت: تعداد اندکی از مجتمع‌های شهری که با مفاهیم و استانداردهای در نظر گرفته شده  مطابقت داشته را حفظ کرده‌ایم و مابقی مجتمع‌های آموزشی شهری که نتوانستند مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را رعایت کنند به مدرسه عادی تبدیل شده است.
 
فانی در ادامه افزود: در خصوص مجتمع های آموزشی روستایی نیز پژوهشی در حال انجام است که مراحل پایانی خود را طی می‌کند و امیدواریم تا قبل از ساماندهی مدارس برای سال تحصیلی آینده تکلیف این مجتمع‌ها نیز مشخص شود.
 
 وی در خصوص استیضاح خود گفت: مجلس شورای اسلامی دارای اختیاراتی است و آموزش و پرورش نیز تابع قواعد و اختیارات آن است و من در این خصوص نگرانی ندارم و هرچه که خیر و صلاح باشد به نتیجه می‌رسد ضمن آنکه به عهده گرفتن این وظایف در آ‌موزش و پرورش احداث تکلیف بوده و امیدواریم که تجربیات ما برای این وزارتخانه مفید باشد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: ابقا ، افزایش ، معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
ابقاءمجتمع های روستایی بسیار کار مثبتی است چرا که نظارت بر مدارس بیشتر ،صرفه جویی در رفت و امد به اداره .(فقط در صورت تامین مالی مجتمع )