باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

زمین‌هایی که به نام فرهنگیان و به کام واسطه ها تمام شد

پرونده زمین‌هایی که 25 سال پیش برای فرهنگیان تشکیل شده بود، بار دیگر با شکایت متهمان پرونده به جریان افتاد.

زمین‌هایی که به نام فرهنگیان و به کام واسطه ها تمام شدبه گزارش خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، پس از جریان بیمه طلایی فرهنگیان، مشکلات مسکن آن‌ها خبرساز شد و توجه همه را به خود جلب کرد. مدت طولانی است که شرکت تعاونی مسکن آموزش و پرورش تهران درگیر پرونده مسکن 880 نفر از اعضای خود بوده است که سرانجام پس از 25 سال این پرونده که از دغدغه‌های اصلی فرهنگیان به شمار می‌آید، صدای دبیران زحمتکش را در آورد. 

مشکل دنباله دار مسکن فرهنگیان

عدیل جواد نژاد مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن آموزش و پرورش تهران در خصوص مشکل دنباله دار مسکن فرهنگیان می‌گوید: در سال 69 و سالهای پس از آن طبق بخش‌نامه وزارت آموزش و پرورش قرار بر این شد تا با دریافت پول از 880 نفر از فرهنگیان، زمین‌هایی برای ‌آنها خریداری شود، هیئت مدیره اسبق ضمن اخذ پول از این افراد با 2 نفر واسطه برای خرید زمین‌ها در منطقه فرحزاد وارد مذاکره شد. 

 وی افزود: در آن زمان دادگاه در خصوص شکایت از افرادی که قصد کلاهبرداری بر زمین‌های فرهنگیان فرحزاد داشتند بررسی و رسیدگی انجام داد و پس از محکومیت 2 نفر از متهمان، سند زمین‌های فرحزاد در اختیار تعاونی مسکن برای ساخت خانه فرهنگیان قرار گرفت.

جوادنژاد با اشاره به تعداد ساکنان کنونی در زمین‌های فرهنگیان فرحزاد خاطرنشان کرد: تعاونی مسکن فرهنگیان شهر تهران 880 عضو دارد که 400 نفر آنها در خانه‌های خود مشغول زندگی هستند و حدود 400 نفر دیگر مشغول ساخت خانه‌های خود هستند.

وی افزود: پس از گذشت این سالها افرادی که متهم شده بودند خواهان اعاده دادرسی شده و ادعاهای واهی دارند مبنی بر اینکه در 20 سال پیش که دادگاه این پرونده را بررسی می‌کرد مدارکی در این خصوص جعل شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن کارکنان اداره کل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه این افراد پس از آزادی از زندان به دادگاه شکایت کرده‌اند که مدارک در آن زمان جعل شده است، گفت: این ادعاها در حالی اتفاق افتاده است که در آن زمان کارشناس دادگستری و اداره کل تعاون استان تهران مدارک را بررسی و دادگاه رأی صادر کرده است و سپس در دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور حکم تأیید شده است.

وی با ابراز نگرانی از این اتفاقات تصریح کرد: اکنون این افراد توانسته‌اند از اتهام کلاهبرداری برائت حاصل کنند و از نظر حقوقی هم از تعاونی مسکن فرهنگیان شکایت کرده‌اند.

جوادنژاد با بیان اینکه در همان زمان که متهمان به جزای نقدی هم محکوم شده بودند هیچ مبلغی به تعاونی پرداخت نشد، تصریح کرد: این افراد اکنون آزاد شده‌اند و از تعاونی مسکن فرهنگیان شکایت کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن کارکنان اداره کل آموزش و پرورش تهران افزود: این افراد با توسل به شگردهای متقلبانه با زندگی 800 خانوار که در مجموع حدود 5 هزار نفر می‌شوند بازی می‌کنند و معتقدند که زمین‌هایی که فرهنگیان اکنون در آن ساکن شده‌اند متعلق به آنهاست و آن زمین‌ها را می‌خواهند.

 
متهمانی که حال شاکی شدند 

حال با آزاد شدن دو واسطه، پرونده بار دیگر گشوده شده است. این دو نفر مدعی جعلی بودن مدارک ارائه شده در سال های گذشته هستند. 

شایان توجه است، مدارک برابر گزارش رسمی کارشناس دادگاه در آن زمان و به دستور مقام قضایی تهیه و البته تایید شده بود.

حال باید دید این بار مقام قضایی رای بر حاکمیت کدام یک از طرفین پرونده صادر می‌کند. 




گزارش از ریحانه هرندی



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۲ دی ۱۳۹۶
چی میشه گفت
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۶:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
همه چیز ما معلمین شده دردسر. بیمه ، مسکن ، حقوق ، بازنشستگی ، معیشت ، وام ،....البته واقعا زمان ما یعنی 23 - 24 سال قبل معلمی واقعا از روی عشق و علاقه بود.امروزه شده شغل و کار و استخدام.زمان ما اداره ی گزینش واقعا ماها رو الک میکرد.ولی امروز برای معلم هیچ آبرویی نمانده.تا یک پاپاسی به حقوق ما اضافه میشه تمام دستگاه های خبری و اطلاعاتی باخبر میشن و تا چند روز در رسانه ها به سمع و نظر ملت شریف می رسانند.انگاری فقط معلم کارمند دولته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
مشکل مسکن فرهنگیان فقط مختص تهران نیست فرهنگیان شهرستان بروجرد نیز با گذشت 11 سال که مبالغی را واریز کردیم هنوز هیچ خبری از زمین های وعده داده شده نیست وهمچنان منتظر کمک مسئولین محترم هستیم
آخرین اخبار