کری: ایران حامی تروریسم است/ در عراق با ایرانی‌ها همکاری‌ نمی‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا با تروریست خواندن مقاومت حزب الله لبنان مدعی شد ایران از تروریسم حمایت می‌کند و به همین سبب در انزوا باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، دو روز پیش در اولین مصاحبه خود با یک روزنامه عرب زبان از زمان تصدی پست وزارت خارجه آمریکا، گفت: سوم ماه اوت(12 مرداد)، در سفر به دوحه با همتایان خود در شورای همکاری خلیج (فارس) دیدار خواهد کرد و آنها را در جریان جزئیات توافق هسته‌ای قرار خواهد داد. 

وی افزود: «همچنین قرار است  در این دیدار، درباره راهبرد «مقابله با اقدامات فاقد مشروعیت ایران در منطقه» با کشورهای خلیج (فارس)  هماهنگی هایی صورت گیرد.»

جان کری در این گفتگو، که به صورت تلفنی انجام شد،‌مدعی شد:« ایران به سبب حمایت از تروریسم، حمایت از تجارت اسلحه، حمایت از حوثی ها و حزب الله، منزوی باقی خواهد ماند. حزب الله، سازمانی تروریستی است و تا زمانی که آنها (ایرانی ها) از آن حمایت کنند در برابرشان خواهیم ایستاد.» 

کری درباره نقش ایران در عراق گفت: «معتقد نیستیم که ایرانی ها باید در خاک عراق حضور داشته باشند مگر در صورتی که دولت عراق از آنها بخواهد. این مسئله به دولت عراق مربوط می‌شود. ما ایرانی ها را دعوت نکردیم و با آنها همکاری نمی‌کنیم.»  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۱۲:۰۹ ۳۱ تير ۱۳۹۴
خودتون هم ميدونيد كه ايران حامي تروريسم نيست و فكر ميكنم اين حرفا براي اروم كردن اسرائيل و عربهاي احمق گفته ميشه يا ميشه گفت براي خر كردن اسرائيل و عربها استفاده ميشه. نميشه اسم گروهي كه از كشورش دفاع ميكنه رو تروريسم گذاشت اگر اينها تروريسم هستند پس اسرائيل چيه كه يه كشور ديگه رو اشغال كرده و سالها داره جنايت ميكنه اسم اين چيه ؟!!! تروريسم عربستان و متحدين عربستان هست كه به گروهاي طالبان و داعش... كمك ميكنه. ضمناً هيچ جوري نميتونيد ما رو منزوي كنيد خيال ميكنيد ما با تحريم منزوي ميشويم؟!!! و نه آمريكا نه هيچ كشور ديگه اي نميتونه به ما بگه كجا حضور داشته باشيم ما بر اساس اصول انساني و منافع ملي خودمان عمل ميكنيم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۸ ۳۱ تير ۱۳۹۴
کری باوجودیکه خودت میدانی تروریسم بین المللی را کی ایجاد کرد وشهامت اظهار آنرا نداری برایت متاسفم .ایران اسلامی به دفاع از مظلومین بحث دارد وتو از ظالم نمونه عراق - یمن -سوریه - غزه - فلسطین اشغالی -بحرین مرد باشید به آراء مردم احترام بگذارید انسان باشید به حرمت انسانها ارج نهید که نه تنها کری بلکه اکثر دولتمردان آمریکایی به دنبال مظلوم کشی هستند تا ضرابخانه هایشان رابفروش رسانند نه کرامت انسانی !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۵ ۳۱ تير ۱۳۹۴
اگر حزب الله سازمانی تروریستی است پس تمام سازمان ها وپارتیزان هایی که در جنگ جهانی دوم در سرتاسر اروپا ودنیابر ضد هیتلر قیام کرده بودند ومی جنگیدند تروریست هستند .و اروپا نباید به آن پار تیزان ها افتخار کند!!
اول فکر کن بعد حرف بزن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۳۱ تير ۱۳۹۴
جان کری مگه تو کری که شعار مرگ بر آمریکار را در روز قدس و 22 بهمن هرسال نمیشنوی.
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۰:۲۱ ۳۱ تير ۱۳۹۴
کری میتونی گمشی....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۴
آمریکا نباید در خاک عراق باشد مگر اینکه مردم این کشور بخواهند.

انزوای جمهوری اسلامی - اگر واقعیت داشته باشد- مثل انزوای حضرت ابراهیم علیه السلام در بین جاهلان است و این باعث افتخار است.

منزوی بودن همیشه هم بد نیست. برای شما جناب کری متاسفم که ما ایرانیهای مسلمان و مجاهد در بهشت هم در انزوا هستیم و از دیدار روی شما محروم !!!
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد رهنما
۰۹:۵۵ ۳۱ تير ۱۳۹۴
اونقت شما قابل اعتمادی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۵۳ ۳۱ تير ۱۳۹۴
چشششششششششششم حسسسسسسسسسسسود بترکه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۹ ۳۱ تير ۱۳۹۴
دهن گشادتو ببند
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۹:۳۱ ۳۱ تير ۱۳۹۴
دمت گرم جان کری!! اگر همین جان کری نبود مذاکرات به نتیجه نمیرسید چون جان کری خیلی کار کرد و بیش از حد جان کری رفت و آمد داشت به وین و همین جان کری خورد زمین و همین جان کری مدت اقامت در وین را به رکوردی تبدیل کرد و جان کری واقعا که جانت کری!!!
آخرین اخبار