حمایت رئيس جمهور عراق از اصلاحات حيدرالعبادی

رئیس جمهور عراق بر حمایت از اصلاحات پیشنهادی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحدث، رئیس جمهور عراق بر حمایت از اصلاحات پیشنهادی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور تاکید کرد. فؤاد معصوم اعلام کرد از تظاهرات مردمی برای درخواست مبارزه با فساد و تامین خدمات استقبال می‌کند. 

معصوم در این خصوص گفت: من از بسته اصلاحات استقبال می‌کنم و بر روند اجرای اصلاحات بر اساس اختیارات قانون اساسی نظارت خواهم کرد. وی در سخنرانی خطاب به مردم و دولت عراق افزود: من بر احترام کامل به بسته اول اصلاحات که دولت و پارلمان آن را تصویب کردند، تاکید می کنم. من از همه مسئولان می خواهم تا به وظایف خود در برابر مردم عمل کنند. من از دو قوه مجریه و مقننه می خواهم تا همه تلاش خود را برای برآورده کردن خواسته های قانونی مردم به کار گیرند. باید راه حل های سریعی برای مشکلات اقتصادی و خدماتی مردم پیدا شود. 

رئیس جمهور عراق همچنین از تایید همه احکام اعدام صادر شده در این کشور برای محکومان خبر داد که در چند سال گذشته اجرای آنها منتظر تایید ریاست جمهوری بود. البته احکام اعدام زمانی امضا خواهد شد که ما درباره درست بودن اقدامات در پرونده هایی که در آنها حکم اعدام صادر شده است، اطمینان پیدا کنیم. 

فواد معصوم همچنین در واکنش به اظهار نظر یکی از ژنرال های آمریکایی در مورد تجزیه عراق افزود: تجزیه عراق غیرممکن است. تقسیم عراق به چند کشور یا ایالت مسئله ای است که همچنان درباره آن ابهاماتی وجود دارد. دیدگاه علنی آمریکا مطابق نظریه جو بایدن معاون رئیس جمهور این کشور است و شامل تشکیل کشورهای مستقل شیعی، کردی و سنی نیست، زیرا چنین اقدامی از نظر عملی بسیار دشوار است. عراق هنوز کشور با نظام فدرال نیست، با وجود اینکه قانون اساسی آن را تصویب کرده است. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار