سنندج؛

تئاتر خیابانی مریوان نقش مهمی در تقویت پیوند ملی ایرانیان دارد

استاندار کردستان گفت: جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در تقویت پیوند ملی موثر است چرا که هنرمندانی از سراسر کشور در آن حضور دارند و به معرفی داشته های فرهنگی و سنن خویش می پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد هماهنگی دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در سنندج افزود: جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان همانند جشنواره هایی که در سراسر دنیا برگزار می شود موضوع خاصی نداشته و تنها مریوان میزبان آن است.

زاهدی افزود: نباید انتظار داشت این جشنواره تنها مختص به فرهنگ مردم کردستان باشد چرا که ما جشنواره تئاتر کردی سقز را هم داریم که دوازدهمین دوره آن نیز چند روز پیش برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره سقز به زبان کردی بوده و متون آن هم برگرفته از آداب و فرهنگ منطقه است.

استاندار کردستان تصریح کرد: همه هنرمندان از سراسر کشور در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان دور هم جمع می شوند و این پیوند را به نمایش می گذارند که شاید بعضا نگاه های امنیتی به کردستان وجود دارد اما کردستان نه تنها استانی امنیتی نیست بلکه از ظرفیت های فرهنگی و هنری بالایی برخوردار است.

زاهدی همچنین از تلاش نیروهای امنیتی، انتظامی و اجرایی این جشنواره در سنوات گذشته تقدیر کرد و افزود: امید است امسال نیز با نظم و انسجام هرچه بیشتر شاهد برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری در استان باشیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.