نمایشگاه آثار سباستیائو سالگادو در یاسوج افتتاح می‌شود

نمایشگاه آثار سباستیائو سالگادو و كارگاه دو روزه آموزش عكاسی حسن غفاری در یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران؛ نمایشگاه عكس «معدن طلای برزیل و صنایع فولاد» سباستیائو سالگادو عكاس شهیر برزیلی روز 25 مهرماه در محل نگارخانه باران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه توسط آژانس عكس ایران و انجمن سینمای جوانان ایران و با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تا 3 آبان ماه در معرض دید عموم قرار خواهد داشت.

گفتنی است که هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه عكس، كارگاه دو روزه آموزش عكاسی با محوریت معرفی و بررسی آثار سباستیائو سالگادو با حضور حسن غفاری برگزار خواهد شد.

این كارگاه با نمایش فیلم مستندی از زندگی و آثار این عكاس بزرگ آغاز و با برگزاری كارگاه عملی دو روزه در روزهای 25 و 26 مهرماه با حضور جمع كثیری از عكاسان استان ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، روز دوم این كارگاه آموزشی در روستای لوداب از توابع یاسوج و با حضور بیش از 30 نفر از عكاسان استان برگزار خواهد شد.

سباستیائو سالگادو متولد هشتم فوریه 1944 برزیل است. او كه دكترای اقتصاد دارد در ابتدا یک اقتصاددان بود كه در سال 1973 اقتصاد را رها كرده و به عكاسی روی آورد. سالگادو با به تصویر كشیدن وضعیت اسفبار مردمان قاره آفریقا موفق شد توجه جهانی را به این موضوع جلب كند.

در سال 1994 به همراه همسرش Lélia Wanick Salgado انجمن عكاسی آمازوناس را در پاریس راه‌اندازی نمود. او تاكنون توانسته است عكس‌های بیشمار مستندی را از وضعیت زنان و كودكان در آفریقا دریافت كند. سالگادو را می‌توان بزرگ‌ترین عكاس در زمینه عكس كودكان دانست.

وی از طرف بنیاد یونیسف موفق به دریافت جوایز متعددی گردیده است كه او را به یكی از بزرگ‌ترین حامیان كودكان در جهان مشهور ساخته است. در اكتبر سال 2007 او در پروژه قهوه توانست عكس‌هایی را كه مربوط به صنعت قهوه بوده و از كشورهای برزیل، اتیوپی، گواتمالا و هند گرفته بود در سفارت برزیل در لندن در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد.

در آثار او می‌توان عناصر طبیعت و حیات‌وحش را در تعامل با انسان و زندگی‌اش یافت.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.