رئیس اتاق ایران عنوان کرد

نگاه به ایران به عنوان پایگاهی امن در منطقه برای تولید مشترک

محسن جلال پور رئیس اتاق ایران در دیدار با فرانسیس ماد وزیر تجارت و معاون وزیر امور خارجه بریتانیا به اهمیت نگاه دولت به بخش های خصوصی در آینده اقتصاد کشور و منطقه اشاره کرد و همکاری های مشترک در زمینه های مختلف با هدف بهبود ذهنیت ملت و دولت ایران از انگلستان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، پدرام سلطانی و محمدرضا انصاری بعنوان نایب رئیسان و برخی از فعالان مطرح اقتصادی ایران حضور داشتند، محسن جلال پور به دو دیدار دو ماه اخیر با هیأت های تخصصی انگلستان اشاره کرد و گفت: شرکت های توانمندی حضور پیدا کردند که نشان دهنده نگاه مثبت این کشور به آینده اقتصاد ایران است.

وی به دیدار با مجموعه فعالان اقتصادی فرانسه و ایتالیا طی سه روز گذشته در پاریس و میلان اشاره کرد و گفت: نگاه جهان به ایران تغییر کرده است و بسیاری از اروپایی ها طی چند ماه اخیر قبل از اجرایی شدن برجام اعلام آمادگی کردند تا با حوزه های مختلف اقتصاد ایران در ارتباط باشند.

جلال پور افزود: در دوران جدیدی که در حوزه اقتصاد رو به رو هستیم برنامه های بسیاری برای توسعه کشور و قوی تر کردن نقش بخش های خصوصی و کارهای پایدار و مستحکم، داریم. در این راستا تجار و فعالان اقتصادی ما علاقه دارند که با کشورهایی که توان و ظرفیت بالایی دارند، برای انجام کارهای مشترک در ایران و منطقه ارتباط داشته باشند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران تصریح کرد: با بعضی از کشورها کار کردن و فعالیت های قبلی و حتی کارهای جدید آسان و سهل تر است اما با کشور انگلستان بعلت سختگیری ها و مواضعی که در دوران تحریم ها علیه ایران اتخاذ نمود منجر به ثبت ذهنیت منفی در میان مسئولان و مردم کشور شد و از این جهت شرایط آماده آنچه که در نظر داریم، نیست.

جلال پور خاطر نشان کرد: از آنجایی که کار با ایران باید بصورت دراز مدت و پایدار باشد، شرایط خوب جغرافیایی و ظرفیت های اقتصادی و نیروی انسانی این کشور در منطقه می تواند به عنوان امتیازات ما برای بازسازی آینده منطقه ی آشوب زده خاورمیانه اشاره کرد. توصیه ما به کشورها همواره نگاه به ایران به عنوان پایگاهی امن در منطقه برای تولید مشترک به جای بازار مصرفی است .

جلال پور به نقش انگلستان در تغییر مواضع برای ثبت و تدوین کالاهای دوگانه اشاره کرد و گفت: امیدواریم همکاری های بیشتری در این خصوص انجام گیرد تا آینده روابط روشن تر از گذشته باشد.

وی بر لزوم از سرگیری کار سفارت های دو کشور برای تسهیل در اخذ ویزا و سفر تجار تاکید کرد.

رئیس اتاق ایران به توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور در زمینه های نفت، گاز، انرژی و شرکت های دانش بنیان، و زمینه های مختلف دیگر اشاره کرد و گفت: اعزام  هیئت های تخصصی و ملاقات با همتایان ایرانی خود برای انجام کارهای اشتراکی گزینه مناسب برای رسیدن به اهداف مشترک است.

در ادامه فرانسیس ماد وزیر تجارت انگلستان با اشاره به ارتباط گذشته ایران از طریق بخش های مالی انگلستان با سرویس های پولی و بانکی دنیا گفت: لندن اکنون به عنوان مرکز مالی دنیا می تواند همان نقش را ایفا نماید.

وزیر تجارت انگلیس شرکت های همراهی کننده ما در حوزه های مختلف مالی، سرمایه گذاری و تجاری آماده توسعه همکاری ها با ایران هستند. نفت و گاز، خدمات انرژی و صنعت که در منطقه کارهای ارزشمندی به انجام رسانده اند و در گذشته نیز با ایران همکاری داشته اند، اکنون آماده سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی برای توسعه همکاری های پایدار و طولانی مدت هستند.

در زمینه زیرساخت ها ما آماده تامین و ارائه خدمات برای انجام سرمایه گذاری سریع و هدف گذاری برای حصول نتیجه در مدت زمان کوتاه هستیم. شرکتهای معروف انگلستان در زمینه مهندسی و اجرای پروژه های عظیم ریل سازی، جاده سازی و بندرگاه ها حضور دارند تا کارهای زیربنایی را با سرعت به اتمام برسانند تا مردم و دولت ایران نتایج آن را مشاهده نمایند.

وی افزود: ما منتظر اجرایی شدن سریعتر برجام در یک ماه آینده هستیم تا شرکت های انگلیسی بتوانند همکاری های اقتصادی مشترک و یافتن شرکای تجاری خود در ایران را به انجام برسانند تا به نتایج قابل لمس و زودرس دست یابند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار