نفت در هفته‌ای که سپری شد؛

نفس بنزین 700تومانی به شماره افتاد/صادرات روزانه بیش از 31 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه

شماره معکوس برای بنزین 700 تومانی و اظهارات جدید دادستان کل کشور در مورد بدهکار نفتی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در عرصه صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت در طی هفته گذشته شاهد تحولات موثری در بخشهای مختلف بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


برخورداری از دومین رتبه در میان کشورهای دارنده ذخایر گاز طبیعی، این حامل انرژی را به عمده ترین سوخت مزیت دار کشور تبدیل کرده به طوریکه بالغ بر ۱.۵ میلیارد دلار صرفه جویی انرژی به همراه خواهد داشت، بنابراين، افزایش تولید گاز يك گام مثبت در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی است.


مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه آمار و ارقام مصرفی انرژی در کشور دوبرابر دنیا است گفت: برای انتقال برق به 2 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است.


رئیس جایگاه داران سوخت کشور گفت: قرار بود کارمزد جایگاه داران افزایش پیداکند اما هنوز اجرایی نشده و اکثر جایگاه داران در آستانه تعطیلی قرار گرفتند و ما مدام جایگاه‌ها را با امروز و فردا منتظر نگه داشته‌ایم.


رئیس جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: بنزین 700 تومانی تا پایان آبان ماه اعتبار دارد و تمدید نمی‌شود.


مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه زنجان از راه اندازی دو فاز بخار این نیروگاه درسال آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی آن 320 مگاوات به ظرفیت تولید اضافه می شود.


رئیس دادستان کل کشور با اشاره به پرونده بزرگ مفاسد اقتصادی در کشور گفت: در این زمینه هیاتی را به کشورهای خارجی موردنظر اعزام کردیم اما گزارشات حاصله از این هیئت خلاف واقع بوده است.


رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حال حاضر حجم قاچاق سوخت که از نظر میزان ريالی صورت گرفته، در طول ماه به اندازه یارانه 20 میلیون نفر است.


وزیر نفت در خصوص ادعای بدهکار نفتی که شماره حساب اشتباه از سوی این وزارتخانه اعلام شده گفت:حرف‌ها چرند زیاد زده می‌شود.


وزیر نفت گفت: بدون کمک حراست نمی‌توان در بخش‌های کنترلی و بازرسی و اجرای قانون موفق بود باید یک تجدید سازمانی با تکیه بر آموزش‌های مداوم در حراست نفت شکل گیرد.


دادستان کل کشور گفت: مردم ما ظرفیت شنیدن اخبار مفاسداقتصادی در را کشور ندارند باید نظارت و پیگیری‌ها را گسترش دهیم.


بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کل کشور، به دلیل تداوم هوای نا مساعد تا پایان هفته جاری، احتمال وقوع آتش سوزی در مخازن ذخیره سازی وجود دارد.


مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران صادرات روزانه 31.4 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه خبر داد و گفت: هم اکنون میزان ذخیره‌سازی در مخزن شوریجه و تراژه حدود یک میلیارد مترمکعب گاز بوده است.


معاون سکوی نفتی سلمان شرکت نفت فلات قاره با اشاره به فعالیت همزمان دو دستگاه دکل حفاری در میدان مشترک سلمان، اعلام کرد: با اجرای طرح حفاری و تزریق گاز، تولید نفت از این میدان مشترک با امارات افزایش یافت.


مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تاکید بر اینکه بیش از 22 نیروگاه از طریق خطوط لوله سوخت مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند گفت: مشکلی برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها نداریم.


مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب گفت: ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه زنجان 50 هزاربشکه در روز است که از طریق خط لوله 10 اینچ انشعابی از خط لوله اصلی 14 اینچ ری-تبریز به طول 6هزار و381 کیلومتر انجام می‌شود.


بحث تعیین قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی به خصوص خوراک گازی به چالشی جدی میان وزارت نفت و واحدهای پتروشیمی مبدل شده به طوری که ابهام در نرخ این خوراک به حدی فراوان است که هر روز سرنخی دیگر از تضاد آرا در بخش‌های یکسان به بیرون درز می‌کند.


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از اجرای سه طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه های کشور خبر داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: نفت ، بنزین ، گاز ، تولید ، صادرات ، بدهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار