رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران:

پرونده باغ کتاب بسته شد/ پیشنهاد ما برای نمایشگاه کتاب شهر آفتاب است

پرونده باغ کتاب با تدابیر شهر تهران بالاخره بسته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمود صلاحی ریس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اهالی رسانه در نشست خبری صبح امروز در خصوص شفاف سازی مکان برگزاری نمایشگاه کتاب بیان کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه یاد یار مهربان که هر ساله برگزار می شود از نمایشگاه های بزرگ کشور است و کتاب مصداق کار فرهنگی است.نمایشگاه کتاب فضایی بالغ بر هزار متر مربع در مصلی بود که حدود 50 هزار نفر از تهران و شهرستان در این نمایشگاه بزرگ کشور شرکت می کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که مقام معظم رهبری نگاه جدی و ویژه ای به بحث کتاب دارند، شهردار تهران با محوریت جهادی از سال 86 پروژه فرهنگی باغ کتاب در عباس آباد را ایجاد کرد.

صلاحی گفت: مدتی سوال اهالی رسانه این بود که باغ کتاب چه زمانی بهره برداری میشود و ما این خبر را میدهیم که با تدابیر آقای قالیباف شهردار تهران 92 درصد از کار عمرانی این مجموعه به اتمام رسیده و تنها 8 درصد آن باقی مانده که آن هم تا آخر فرودین مجهز میشود و ما اردیبهشت افتتاح آن را انجام میدهیم.

وی با اشاره به امکانات باغ کتاب عنوان کرد: فروشگاه کتاب کودک و نوجوان، گالری هنر دیجیتال، مرکز اسناد شهرداری، تئاتر کتاب شهر برای ترویج و فراخوان کتاب و سالن های آمفی تاتر از امکانات مجموعه فرهنگی باغ کتاب است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص شهر آفتاب اظهار داشت: در پی نامه ای که جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت پیگیری مکان نمایشگاه کتاب به ما فرستادند، پیشنهاد ما به وی به دلایل مختلف نمایشگاه شهر آفتاب است که از جمله دلایل از بین بردن ترافیک است همچنین باغ کتاب تهران فروشگاه دائمی کتاب هم است اگر ما این مجموعه را صرفا به نمایشگاه کتاب اختصاص دهیم نمیتوانیم از جنبه فروشگاهی آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه شهر آفتاب متراژی بالغ بر 100 هزار متر مربع دارد که 70 هزار متر مربع آن داخل سالن است و 40 هزار متر آن داخل چادر است و این نمایشگاه امتیاز ویژه ای که دارد بحث حمل و نقل و امکاناتی است که برای مردم فراهم شده اما خود آقای جنتی میداند کجا را انتخاب کند ما فقط پیشنهاد دادیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.