اولین دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی سلامت کشور فارغ التحصیل شد

اولین فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی سلامت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از پایان نامه خود دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غزاله اتحادیه" که به همراه 5 دانشجوی دیگر، اولین ورودی های کارشناسی ارشد رشته مهندسی سلامت کشور را تشکیل می دهد پس از چهار نیمسال تحصیلی، موفق به دفاع از پایان نامه خود با موضوع "مدل سازی ریاضی رشد تومور سرطانی" شد.

وی با بيان اينكه مهندسی سلامت یک رشته جدید میان رشته ای به شمار می آید، اظهار داشت: در اين رشته تحصيلي از اصول مهندسی صنایع در پيشبرد عملكرد سیستم های بهداشتی و سلامت استفاده می شود.

اتحادیه که تحصیلات کارشناسی خود را در گرایش تحلیل سیستم رشته مهندسی صنایع گذارنده است، افزود: در رشته مهندسی سلامت، تکنیک های رشته مهندسی صنایع که به منظور بهینه سازی عملکرد سیستم ها به لحاظ هزینه و زمان بکار می رود در سیستم های بهداشتی، بیمارستانی و مرتبط با مقوله سلامت به کار گرفته می شود.

وی درباره موضوع پایان نامه خود نیز توضیح داد: در این تحقیقات از تکنیک چندعاملی و شبیه سازی استفاده کردم به این ترتیب که تومور سرطانی را به منزله یک سیستم درنظر گرفته و آن را شبیه سازی کردم تا خروجی تومور به دست آید.

به گفته دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از طریق شبیه سازی تومور سرطانی، پیش بینی رفتار این تومورها در بدن امکان پذیر می شود که می تواند برای درمان انواع سرطان ها کاربرد داشته باشد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار