واشینگتن: آتش بس در سوریه به نشست کارگروه ژنو بستگی دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت آتش بس در سوریه بستگی به نشست کارگروه ژنو دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این وزارتخانه تصمیم گرفته است بیش از هزار صفحه دیگر از ایمیل های هیلاری کلینتون را منتشر کند. انتشار این ایمیل ها در پی دستورالعمل دادگاه و درخواست از وزارت امور خارجه در روز شنبه هفته گذشته صورت گرفته و وزارت خارجه  تا روز 29 فوریه تمامی مدارک در این زمینه را به دادگاه ارائه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه از سفر جان کری به اردن خبر داد و گفت: وزیر امور خارجه در جریان دیدار کوتاه خود از اردن اوضاع امنیتی منطقه شامل مبارزه با داعش، جنگ داخلی در سوریه و تداوم تنش بین فلسطینی ها و اسرائیل را به بحث و تبادل نظرخواهد گذاشت. جان کری در مسیر خود به اردن توقف کوتاهی هم در لندن خواهد داشت.

مارک تونر درباره سوریه و نشست کارگروه ویژه سوریه در ژنو گفت: گزارش های متناقضی از احتمال برگزاری نشست گروه کاری سوریه منتشر شده اما آنچه مسلم است هئیت های نمایندگی در ژنو هستند وامیدواریم که نشست این گروه کاری امروز جمعه و در ساعات آینده تشکیل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره امکان عملی شدن توافق بر سر ترک مخاصمه در سوریه گفت: خیلی چیزها بستگی به نشست کار گروه سوریه در ژنو دارد اما این نشست هنوز برگزار نشده است.

وی با پیچیده توصیف کردن وضعیت سوریه گفت: ما هنوز مدالیته و برنامه جامع اقدام برای عملی شدن موضوع ترک مخاصمه نداریم اما من فکر می کنم قدم اول در این زمینه برگزاری نشست کارگروه سوریه است.

تونر ادامه داد تحقق ترک مخاصمه بسیار سخت است و همانطوریکه جان کری گفته است پایان دان به جنگ داخلی در سوریه به این سادگی ها امکان پذیر نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار