پاپ: سازندگان و تجار سلاح عاملان اصلی حملات بروکسل هستند

پاپ با محکوم کردن حملات بروکسل، سازندگان سلاح را عاملان پشت پرده این اقدامات تروریستی معرفی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، پاپ رویداد تروریستی بروکسل را بار دیگر محکوم و تأکید کرد سازندگان تسلیحات عاملان اصلی حملات تروریستی بروکسل هستند.

این سخنان در حالی بیان می شود که واکنش ها و محکومیت ها درباره ماجرای تروریستی بروکسل همچنان ادامه دارد. شب گذشته پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در مراسم موسوم به روز جمعه خوب بار دیگر درباره حملات تروریستی بروکسل سخنرانی کرد . او بار دیگر عاملان این انفجارها را محکوم و جهانیان را به صلح دعوت کرد. 

رهبر مذهبی کاتولیك ها درپی حملات اخیر تروریستی در بروكسل كه به كشته شدن سی و چهار نفر منجر شد، در آستانه عید پاك مسیحی در مراسم مذهبی خاص این ایام كه برای نخستین بار خارج از شهر رم و در یك مركز استقبال از پناهجویان برگزار شد گفت: چند روز پیش یك اقدام جنگی و تخریبی دریكی از شهرهای اروپا به وقوع پیوست اما پشت سر این اقدام ، افراد دیگری 
هستند. پشت این اقدام سازندگان و تجار اسلحه قرار دارند. 

پاپ دوباره تأکید کرد: "پشت حملات تروریستی در بروكسل، سازندگان و تجار اسلحه قرار دارند. آنها صلح نمی خواهند، بلكه به دنبال خونریزی هستند. آنها جنگ طلب هستند و برادری نمی خواهند. بیچاره آنهایی که سلاح می خرند تا این برادری را نابود كنند. همه ما اعم از مسلمان، هندو، كاتولیك ، قبطی  و پروتستان با هم برادریم و بندگان یك خداییم و می خواهیم در صلح زندگی کنیم. به تازگی یك اقدام جنگی در یكی از شهرهای اروپایی برای نابودی همین برادری به وقوع پیوست . آنها افرادی هستند كه نمی خواهند در صلح زندگی کنند."
 
پاپ خطاب به پناهجویان نیز گفت: ما دارای فرهنگ ها و ادیان مختلف هستیم؛ اما با یکدیگر برادریم و می خواهیم در صلح زندگی کنیم. هركدام از ما داستانی دارد و در عین حال یك قلب باز دارد كه برادری می طلبد. هریك از ما به زبان دینی خود از خدا بخواهد تا این برادری در جهان گسترش یابد.
پاپ در این مراسم مذهبی که همه ساله در آستانه عید پاك مسیحیان برگزار می شود، پای دوازده پناهجو، یك هندو، سه مسلمان ،  سه مسیحی قبطی و پنج كاتولیك را شست و بوسید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار