واتیکان حمله انتحاری در لاهور را محکوم کرد/ ابراز همدردی اولاند با مردم پاکستان

حمله تروریستی به مسیحیان پاکستان واکنش واتیکان و رئیس جمهور فرانسه را در پی داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ واتیکان اعلام کرد حمله انتحاری که به کشته شدن دست کم 65 نفر در پاکستان منجر شد، ترس و نگرانی را بر عید پاک  حاکم کرد و با خشونتی تعصب آمیز اعضای اقلیت های مسیحی را هدف قرار داد.

"فدریکو لامباردی،" سخنگوی واتیکان، در جمع خبرنگاران گفت: "پاپ فرانسیس،" رهبر کاتولیک‌های جهان، از این  کشتار وحشتناک که ترس و اضطراب را بر عید پاک مستولی کرد،‌آگاهی یافت.
این سخنگو افزود: باز یک بار دیگر نفرت مرگبار با طرز زشتی افرادی را هدف قرار داد که جزو بی دفاع ترین مردم بودند. ما به همراه پاپ برای این قربانیان دعا و با زخمی ها، خانواده های قربانیان،‌ اعضای اقلیت های مسیحی که بار دیگر هدف خشونت تعصب آمیز قرار داشتند و مجموع ملت زخم خورده پاکستان، ابراز همدردی می کنیم .

دست کم 65 نفر یکشنبه شب در حمله ای انتحاری در نزدیکی یک پارک مملو از جمعیت در لاهور، شهر بزرگ شرق پاکستان،‌ که در آن مسیحیان در حال جشن گرفتن اعیاد پاک بودند، کشته شدند.


ابراز همبستگی اولاند با پاکستان پس ازحمله انتحاری لاهور

"فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه، یکشنبه شب "همبستگی فرانسه" را با پاکستان پس از حمله انتحاری که به کشته شدن 65 نفر در لاهور در شرق پاکستان منجر شد اعلام کرد و  عزم انعطاف ناپذیر ادامه نبرد جهانی با تروریسم را یادآور شد. 

وی در بیانیه ای اعلام کرد: حمله ای که امروز در لاهور پاکستان به وقوع پیوست براساس آماری که هنوز موقتی است به کشته شدن بیش از 60 نفر و زخمی شدن شمار زیادی انجامید.

این بیانیه افزود رئیس جمهور فرانسه همبستگی فرانسه را در این لحظات دردناک با مقامات و ملت پاکستان ابراز می کند و عزم انعطاف ناپذیر کشورش را برای ادامه مبارزه جهانی با تروریسم  یادآور می شود.


بان کی مون انفجار پاکستان را محکوم کرد

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای انفجار انتحاری روز یکشنبه در لاهور پاکستان را یک اقدام تروریستی وحشتناک توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، بان کی مون در بیانیه خود تاکید کرد عاملان انفجار انتحاری لاهور پاکستان باید هر چه زودتر شناسایی و مجازات شوند.

در این انفجار که در پارک گلشن اقبال لاهور روی داد دست کم شصت و پنج نفر از جمله چند کودک کشته و 340  نفر زخمی شدند. این انفجار درست زمانی روی داد که مسیحیان در حال برگزاری مراسم عید پاک بودند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه خود ضمن تسلیت به خانواده قربانیان این انفجار با دولت و ملت پاکستان ابراز همبستگی کرد و از مقامات اسلام آباد خواست برای تامین امنیت همه شهروندان از جمله اقلیت های مذهبی تدابیر موثری اتخاذ کنند.

مقامات پاکستان اعلام کرده اند آمار تلفات این انفجار احتمالا افزایش خواهد یافت چرا که حال شماری از زخمیها وخیم است. وجود ساچمه های فلزی در بمبی که در لاهور منفجر شد قدرت تخریب آن را بیشتر کرده بود.


شمار کشته های انفجار پاکستان به 72 نفر رسید

شمار تلفات انفجار انتحاری روز گذشته در پاکستان به 72 نفر افزایش یافت.

"زعیم قادری،" سخنگوی استانداری پنجاب، اعلام کرد: در انفجار مرگبار روز گذشته  در پارک گلشن اقبال لاهور 72 نفر از جمله 29 کودک کشته و 315 نفر نیز مجروح شده اند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از اسلام آباد، وی افزود: اجساد 54 نفر از قربانیان به بازماندگان آنان تحویل داده شده و بقیه قربانیان یا قابل شناسایی نیستند و یا هنوز شناسایی نشده اند.
براساس گزارش ها، عامل انتحاری خود را در میان بازدیدکنندگان از این پارک منفجر کرد.

در پی این انفجار خونین، "شهباز شریف،" سروزیر استان پنجاب، سه روز در این استان عزای عمومی اعلام کرد.

مقامات نظامی و امنیتی پاکستان با تشکیل جلسه فوق العاده عملیات شناسایی و بازداشت عوامل تروریستی را آغاز کردند.
جامعه بین المللی این انفجار تروریستی را محکوم کرده است.


انگلیس و اردن انفجار انتحاری لاهور پاکستان را محکوم کردند  

انگلیس و اردن انفجار انتحاری دیروز یکشنبه را در شهر لاهور پاکستان محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری کویت  از لندن، دولت انگلیس انفجار انتحاری روز گذشته را در شهر لاهور پاکستان که ده ها کشته بر جا گذاشت، به شدت محکوم کردند.

"فیلیپ هاموند،" وزیر امور خارجه انگلیس، در بیانیه ای  بر پایبندی کشورش به ادامه کمک ها به پاکستان در مقابله با تروریسم و همبستگی با خانواده قربانیان و پیگیری تحولات این کشور  تاکید کرد.

"محمد المومنی،" وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی دولت اردن، نیز ضمن ابراز همدردی با دولت پاکستان بر همبستگی کشورش با دولت و مردم پاکستان در جنگ با تروریسم تاکید کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار