برنی سندرز: کلینتون یک عذرخواهی به ما بدهکار است

در یک حرکت غیرمنتظره، سناتور برنی سندرز از هیلاری کلینتون خواست تا بخاطر دروغگو خواندن او درباره پول سوخت فسیلی عذرخواهی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان؛ برنی سندرز، سناتور ورمونت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات، در بخشی از سخنرانی خود در روز جمعه (13 فروردین) گفت: وزیر امور خارجه سابق یک معذرت‌خواهی به ما بدهکار است. ما دروغ نمی‌گوییم. آنچه می‌گوییم حقیقت است."

سندرز در سخنرانی خود به ویدئویی اشاره کرد که روز پنجشنبه منتشر شد. در این ویدئو کلینتون در پاسخ به سؤال یک فعال محیط‌زیست درباره استفاده از پول سوخت فسیلی برای مبارزات انتخاباتی خود، واکنش تند و خشم‌آلودی نشان داد. وزیر سابق امور خارجه آمریکا در این باره گفت: من از مردمی که برای شرکت‌های تولید سوخت فسیلی کار می‌کنند، پول نمی‌گیرم. کمپین انتخاباتی سندرز درباره من دروغ می‌گوید و این واقعاً مرا ناراحت می‌کند.

سندرز ادامه داد: حقیقت این است که بخش زیادی از پول مبارزات انتخاباتی کلینتون از لابی کاری برای صنعت نفت و گاز و زغال‌سنگ تأمین‌شده است. بنا بر گزارش‌های صلح سبز، کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون بیش از 4.5 میلیون دلار از صنعت سوخت فسیلی دریافت کرده است. 57 شرکت نفت و گاز و زغال‌سنگ به‌طور مستقیم کمک‌های خود را به کمپین انتخاباتی کلینتون واریز کرده‌اند.

سندرز در حالی این سخنان را بر زبان رانده است که روز پنجشنبه ستاد انتخاباتی کلینتون اعلام کرد کمپین انتخاباتی سناتور سندرز نیز بیش از 50 هزار دلار کمک مالی از این شرکت‌های انرژی دریافت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار