شاکری در جلسه علنی شورای شهر مطرح کرد؛

شهرداری 14 هزار میلیارد از دولت طلب دارد/ حقوق ده‌ها میلیونی مسئولان آسیب اجتماعی است

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: نباید در بیان آسیب‌های اجتماعی احساسی عمل کنیم زیرا موجب تشویش و از بین رفتن امنیت روانی جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار داشت: ما باید در مقابله با آسیب‌های اجتماعی از یک مدل مشخص پیروی کنیم زیرا در غیر این صورت به موفقیت نمی‌رسیم و نباید در بیان آسیب‌های اجتماعی عاطفی و احساسی عمل کنیم که موجب تشویش اذهان عمومی و به خطر انداختن امنیت روانی جامعه شود.

وی افزود: بعد از مرحله توزیع آسیب‌های اجتماعی نوبت به تحلیل آنها می‌رسد تا بتوانیم لایه سوم یعنی تدوین قانون را که راه نفوذ آسیب‌های اجتماعی را می‌بندد محیا کنیم.

شاکری گفت: در آسیب‌های اجتماعی نباید علل را حذف کنیم به عنوان مثال در بیان خبر دریافت حقوق بالا و چند 10 میلیونی مسئولان احساسی نباید عمل شود و زمانی که بحث از عدالت و جلوگیری از فساد می‌کنیم کسانی در صدر نظام  حقوق میلیونی دریافت می‌کنند و باید توجه داشت که اشرافیت زاده آسیب‌های اجتماعی است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران بیان داشت: سهم شهرداری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید برابر مقابله با آسیب‌های ریشه‌ای باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر آفتاب افتخار ملی محسوب می‌شود، در شرایطی شورای شهر هزار میلیاد برای احداث شهر آفتاب هزینه کرده است و شهرداری نزدیک به 14 هزار میلیارد از دولت های آقای هاشمی تا روحانی طلب کار است چرا باید 6 سال استفاده شهر آفتاب را به وزارت ارشاد واگذار کنیم آیا ما به دنبال درآمد پایدار در شهرداری نیستیم و آیا نباید مجوز این واگذاری از شورای شهر گرفته شود.

مهدی چمران در پاسخ به شاکری گفت: طبق توافق نامه شهرداری فقط هزینه غرفه داران گرفته نمی‌شود همچنین باید با وزارت صنعت و معدن وارد قرارداد شد تا آنها نمایشگاه‌های خود را به شهر آفتاب انتفال دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار