خلاقیت، نیاز اساسی آموزش و پرورش امروز

استاد دانشگاه شهیدبهشتی خلاقیت و توجه به فضای مجازی را امری بسیار حساس و مهم برای آموزش و پرورش امروز دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدمهدی تهرانچی استاد دانشگاه شهید بهشتی  در مراسم اختتامیه دانش افزایی معلمان مبتنی برسند تحول ، گفت: نظام آموزشی ما نیازمند تحول است و ما در دانشگاه می‌بینیم که کنکور به تعلیم و تربیت چنگ انداخته و در اثر آن تنها در دانشگاه شهید بهشتی که سرآمدان دانش‌آموزان ما وارد می‌شوند می‌بینیم که طبق پایش‌های روانشناختی، دچار مشکلات روانی شده‌اند. 

وی  با اشاره به تجربه‌ی خود در جشنواره‌ی جوان خوارزمی ادامه داد : خلاقیت در مدارس ما از بین رفته است و  در مواردی که مثل رباتیک و نجوم که آموزش ما دخالتی ندارد ، خلاقیت خوب است اما متاسفانه در جایی که خود ما ورود کرده‌ایم مثل ریاضی و فیزیک و ادبیات خلاقیت‌ها از میان می‌رود.

تهرانچی با بیان اینکه  آموزش و پرورش ما خلاقیت را می‌کشد،گفت :  ما مدعی تربیت هستیم و نیروهای خوبی در اختیار داریم اما در آن سوی مرزها منتظر لیسانس و فوق‌لیسانس و دکترای ما هستند تا از آنها بهره‌برداری کنند و  ما  نسبت به تربیت جوانان خود غافلیم.

وی بعد از موضوع تربیت به سه موضوع فضای مجازی، مدارس خلاق و تقوا در آموزش اشاره کرد  و اظهار داشت: ما اگر به فضای مجازی و اهمیت آن توجه نکنیم با سونامی مواجه خواهیم بود. 

تهرانچی افزود: امروز دانش‌آموز ما با 20 سال پیش تفاوت دارد،اگر مثل گذشته عمل کنیم سونامی ما را با خود خواهد برد؛ امروزه داشتن ویدیو پروژکتور و کامپیوتر ملاک آموزش مدرن نیست و  ما نباید موبایل را از دانش‌اموز بگیریم بلکه باید این ابزار هوشمند را در خدمت آموزش و آموزش خلاق به کار گیریم.
 
وی  با اشاره به اینکه به  انسان‌های خلاق نیاز داریم، عنوان کرد: ارزش‌آفرینی از دانشگاه شروع نمی‌شود بلکه از تربیت سرچشمه می‌گیرد و ما اگر زمان بگذرد و این گذشت زمان درک نکنیم زیان خواهیم دید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگه خدا همه رازهای آفرینش رو به انسانها یاد میداد که لذتی نداشت مزه اش به اینه که آدم خودش بره دنبالش و اونا رو کشف کنه.
آخرین اخبار