رهبر انصارالله: یمن به فلسطین دوم تبدیل نمی شود/ادامه تجاوز سعودی ها توجیه ندارد

عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت: عربستان سعودی و مزدورانش می خواستند یمن را به فلسطین دوم تبدیل کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن با ستودن جهاد رزمندگان در جبهه های جنگ با اشغالگران و مزدوران گفت: مقدس ترین و شریف ترین میدان در ماه مبارک رمضان مبارزه و جهاد است زیرا همین جهاد بود که اجازه نداد یمن به فلسطین دوم تبدیل شود.

عبدالملک بدرالدین الحوثی روز دوشنبه در سخنانی افزود: هیچ توجیهی برای ادامه تجاوز به یمن وجود ندارد. وی گفت: اگر حسن نیت و عقلانیت در طرف مقابل وجود داشت، راه حل ‌امکان پذیر بود.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد که نیروهای متجاوز و عناصر مزدور به دلیل نداشتن عقلانیت، مذاکرات را با مانع روبه رو ساختند، اما هیات ملی یمن در باره همه موضوعات رویکرد معقول و منطقی داشته است.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد، با این که ملت ما از مشکلات فراوان رنج می برد اما همچنان از ارزش ها، اخلاق و استقلال و نیز کرامت خود دفاع می کند. وی تاکید کرد، تا زمانی که تجاوز ادامه داشته باشد، ملت یمن در برابر این جنایتکاران خواهد ایستاد.

عبدالملک بدرالدین همچنین با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: متجاوزان برای هیچ چیزی حرمت قائل نیستند و همه افراد اعم از کودکان، سالخوردگان و زنان را آماج حملات خود قرار می دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی و با حمایت آمریکا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت، به کشور و مردم یمن حمله کرد که بر اثر آن تاکنون بیش از هفت هزار شهروند یمنی از جمله شماری زیادی از زنان و کودکان کشته یا زخمی شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.

همچنین بر اثر این حملات، تاکنون بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی و زیربنایی و بیمارستان ها، مراکز درمانی، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم ویران شده یا آسیب دیده است.

پیشتر "مجتهد" فعال توئیتری عربستان در سلسله پیام هایی توئیتری اعلام کرد: "محمد بن سلمان"، جانشین ولی عهد و وزیر دفاع عربستان، پس از پیچیده شدن مذاکرات در کویت، سفیر عربستان را به گفتگو با جنبش انصارالله یمن گماشته است و هیئت ریاض را به پایبندی بر آنچه سفیر و انصارالله بر آن توافق می کنند، ملزم کرده است."

"مجتهد" می افزاید: "سفیر عربستان به انصار الله ابلاغ کرده است که این کشور دیگر خواهان عقب نشینی این جنبش از مناطق تحت کنترل خود و تحویل سلاح نیست."

این فعال توئیتری سعودی می نویسد: "انصارالله، همچنان بر درخواست خود مبنی بر پرداخت غرامت ده ها میلیارد دلاری در مقابل ویرانی های یمن به دنبال بمباران هوایی سعودی ها اصرار دارد."

مجتهد فاش کرد: "محمد بن سلمان به صورت اصولی، با این درخواست موافقت کرده است، ولی خواسته تا این غرامت صریحا اعلام نشود."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار