رییس دانشگاه تهران از اعزام 10 دانشجو دکتری در پروژهای مشترک میان دانشگاه تهران و داشگاه آلمان خبر داد.

محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:در این نشست میان معاونان دانشگاه آلمان و دانشگاه تهران در زمینه های مختلف علمی به خصوص زمینه های علوم انسانی به توافق رسیدیم.

وی ادامه داد: زمینه‌های دیگر همکاری با دانشگاه آلمان، شرق‌شناسی و نیز ارتقای زبان و ادبیات آلمانی در دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه مذکور انجام می شود.

رییس دانشگاه تهران افزود: همچنین رشته‌های پزشکی و دامپزشکی، بیولوژی، بیوشیمی و بیوفیزیک، دیابت، از جمله زمینه‌های مورد علاقه دانشگاه لایپزیگ برای همکاری با دانشگاه تهران است.

نیلی احمدابادی یادآور شد:همچنین مقرر شد دانشگاه تهران با مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی معروف آلمان نظیر هومبولت، ماکس پلانک و غیره همکاری کند و زمینه‌های مورد توافق همکاری آب، حمل ونقل، مواد، انرژی و دیگر رشته‌های فنی در این نشست بود.

گفتنی است، در این دیدار یادداشت تفاهم همکاری نیز بین این دو دانشگاه به امضا رسید و همچنین دو طرف موافقت کردند که موضوع اعزام ۱۰ دانشجوی دکتری را که در پروژه‌های مشترک فعالیت ‌می‌کنند به صورت سالیانه با نظارت استادان تبادل نمایند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار