بریتبارت: سند حمایت اوباما و غرب از القاعده و داعش در دستان کلینتون

به نوشته بریتبارت، هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا، سندی دریافت کرد که حمایت دولت اوباما و کشورهای غربی از القاعده و داعش را ثابت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "بریتبارت"، هیلاری کلینتون یک گزارش سری اطلاعاتی دریافت کرده است که حمایت دولت اوباما و کشورهای غربی را از گروه تروریستی القاعده – که پس از آن به ظهور داعش منجر شد-- در عراق ثابت می‌کند.

این گزارش به صراحت اعلام می‌کند سخنگوی القاعده در عراق "محمد عدنانی" –سخنگوی ارشد فعلی داعش— بوده‌است. کشورهای غربی و کشورهای عربی خلیج فارس از داعش به منظور سرنگون کردن دولت بشار اسد در سوریه که تحت حمایت دولت‌های ایران، روسیه و چین است، پشتیبانی می‌کردند.

در ماه اوت 2012، یک گزارش طبقه‌بندی شده اطلاعاتی به دست تعدادی از مقامات ارشد دولت اوباما و همچنین به هیلاری کلینتون – وزیر امور خارجه اسبق آمریکا-- رسید. یکی از کارمندان سازمان دیده‌بان قضایی در اینباره گفت: این سند یک گزارش اطلاعاتی است که در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا و بر پایه اظهارات یک مامور اطلاعاتی این کشور تهیه شده است. 

در این گزارش، از القاعده عراق به عنوان یکی از عناصر اصلی مخالفان دولت بشار اسد یاد شده‌است. همچنین این سند بیان کرده‌است: غرب از این گروه حمایت می‌کند.

در این گزارش نوشته شده‌است: "سلفی‌ها و القاعده، دو نیروی اصلی مخالفت با دولت سوریه هستند." همچنین در این سند آمده است: "غرب، کشورهای عربی خلیج فارس و ترکیه از حامیان شورشیان بوده و ایران، روسیه و چین از حامیان دولت سوریه هستند."

همچنین در این گزارش نوشته شده‌است: "القاعده سوریه را «جبهه شیعیان» نام‌گذاری کرده‌است. محمد عدنانی –سخنگوی القاعده و داعش— از عراقی‌های اهل سنت، به خصوص طایفه‌های نزدیک به مرز عراق و سوریه، علیه دولت سوریه و نیروهای حزب‌الله دعوت به جنگ کرد. وی همچنین دولت سوریه را یک رژیم کافر خواند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار