ایران ایر از لیست سیاه اتحادیه اروپا خارج شد

کمیسر حمل و نقل اتحادیه اروپا اعلام کرد هواپیماهای شرکت «ایران ایر» از لیست سیاه پروازی این اتحادیه خارج شده است.

ایران ایر از لیست سیاه اتحادیه اروپا خارج شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ساندی تایمز، کمیسیون اروپا اعلام کرد ایران ایر می تواند پروازهایش را در اتحادیه اروپا ازسربگیرد.
 
بر این اساس، شرکت هواپیمایی ایران ایر و لاین ایر اندونزی از فهرست سیاه ایمنی پرواز اتحادیه اروپا خارج شدند.

این کمیسیون روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد در پی بازدید مسئول اجرایی اتحادیه اروپا از ایران در ماه آوریل، اغلب هواپیماهای ایران ایر اجازه یافتند فعالیت شان را در اتحادیه اروپا ازسربگیرند.

ویولتا بولک، کمیسر حمل و نقل اتحادیه اروپا، اعلام کرد:« من خرسندم که اعلام کنم ما اکنون می توانیم اجازه پرواز اغلب هواپیماهای ایران ایر را در آسمان اروپا بدهیم.»

پیش از این، تنها هواپیماهای نوع ایرباس ایران‌ایر مجاز به پرواز در آسمان اتحادیه اروپا بودند.

گفته می شود خطوط هوایی ایران به علت تحریم های امریکا و اتحادیه اروپا و دسترسی نداشتن به قطعات یدکی مهم به شدت آسیب دیدند، اما توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در سال گذشته و به دنبال آن لغو تحریم‌ها راه را برای ارتقای کیفیت و ایمنی هواپیماهای ایران هموار کرد.

ایران چندی پیش توافقی برای خرید بیش از 100 هواپیمای ایرباس به امضا رساند. تهران همچنین مذاکراتی با شرکت هواپیما‌سازی بوئینگ امریکا داشته است. شرکت بوئینگ نیز مذاکره با ایران را تایید کرده، اما گفته است امضای قرارداد منوط به دریافت تاییدیه‌هایی در آمریکا است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار