برکناری اسد، حمایت از عراق و اقتصاد ریاض محورهای گفتگوی محمد بن سلمان و اوباما

کاخ سفید بیانیه دیدار جانشین ولیعهد رژیم سعودی و رییس جمهور آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد رژیم سعودی در دیدار خود به بررسی راهکارهای حمایت از نیروهای عراقی در نبرد علیه تروریست های داعش و همچنین اهمیت یافتن راه حل گذار سیاسی در سوریه پرداختند.

بر این اساس، دیدار اوباما و محمد بن سلمان در دفتر رییس جمهور آمریکا حدود یک ساعت به طول انجامید. این مقام سعودی با هدف بهبود روابط میان دو کشور و پیشبرد طرح موسوم به «دورنمای 2030» با موضوع کاهش وابستگی عربستان به صادرات نفت، به آمریکا سفر کرده است.

در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: «رییس جمهور، از مشارکت های عربستان سعودی در کارزار علیه داعش تقدیر کرد.»

این بیانیه می افزاید دو طرف همچنین درباره راهکارهای حمایت از عراقی ها از جمله «افزایش حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس در جهت تامین مالی فوری نیازهای بشردوستانه و همچنین تثبیت اوضاع» گفتگو کردند.

اعلام این موضوع در حالی است که مقامات آمریکایی پیشتر در خصوص کارزار عربستان سعودی علیه حوثی ها در یمن ابراز نگرانی کرده بودند. بر اساس اعلام سازمان ملل متحد و گروه های حامی حقوق بشر، این کارزار باعث کشته شدن شمار زیادی از غیر نظامیان حوثی شده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، اوباما از تعهد عربستان سعودی در خصوص یافتن راه حل سیاسی برای پایان درگیری ها در یمن و همچنین حمایت شورای همکاری خلیج فارس از بازسازی این کشور و تامین نیازهای بشردوستانه مردم آن تقدیر کرد!

در ادامه این بیانیه آمده است: اوباما و جانشین ولیعهد عربستان سعودی درباره اهمیت حمایت از گذار سیاسی در سوریه و برکناری بشار اسد، رئیس جمهور آن کشور از قدرت گفتگو کردند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار