ایمونوتراپی شاه کلید درمان سرطان/ حدود 10 تا 15 درصد سرطان ها با شیمی درمانی قابل درمان هستند

آمارهای نشان می دهد که 40 تا 50 درصد سرطان ها با جراحی، 30 درصد سرطان ها به کمک رادیوتراپی و در حدود 10 تا 15 درصد سرطان ها با شیمی درمانی می تواند میزان بقای فرد مبتلا را افزایش دهند.

فرهاد سمیعی فوق تخصص رادیوتراپیک انکولوژی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از مقوله های جدید در درمان سرطان که در حال رشد فزاینده است مسئله ایمنوتراپی است.

وی تصریح کرد: ایمنوتراپی یعنی استفاده از مواد مختلفی که از طریق سیستم و عوامل ایمنی با سلول های سرطانی مقابله می کند. 

سمیعی تصریح کرد: اکنون چند نمونه از این داروها(ایمنوتراپی) در کاربرد روزمره مورد استفاده قرار می گیرد ولی اطلاعات و تحقیقاتی که به خصوص در کنفرانس های بین المللی اخیر مثل کنفرانس ازمو(کنفرانس جامعه مشترک اروپا در سرطان) که سه هفته پیش در کپنهاگ تشکیل شده بود، داروها و مواد مختلفی در این زمینه از تحقیقات تازه به نتیجه رسیده معرفی شد که در کنفرانس سرطان غرب آسیا اطلاع رسانی شد. 

این فوق تخصص رادیوتراپیک انکولوژی در خصوص عوارض شیمی درمانی اظهار داشت: این داروها وقتی وارد بدن می شوند به همه جای بدن از جمله تومور و مرض اثر می کند و برای درمان آن مقداری از عوارض به بافت های سالم هم تحمیل می شود.
 
وی عنوان کرد: این عوارض می تواند به صورت التهاب های گذرا در مخاط، پوست، ریزش مو، رشد ناخن، اشتها و مسائل مختلف بیمار خود را نشان دهد که این حالات در کنار اثرات مثبت درمانی ظاهر می شود.

سمیعی اظهار داشت: آمارهای مختلف نشان می دهد که 40 تا 50 درصد سرطان ها با جراحی، نزدیک به 30 درصد سرطان ها به کمک رادیوتراپی و در حدود 10 تا 15 درصد سرطان ها با شیمی درمانی می تواند میزان بقاء افراد مبتلا به سرطان را افزایش دهد. 

این فوق تخصص رادیوتراپیک انکولوژی افزود: انواع روش های درمانی سرطان مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی، ایمنوتراپی و جراحی ها، کاربردهای مختص به خود را در موارد ضروری دارند و ما در مورد هر نوع از سرطان به طور مقتضی و علمی از این شیوه ها استفاده می کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار