اختلاف نظر ایران و عراق با عربستان سعودی در آستانه اجلاس اوپک

در آستانه برگزاری اجلاس اوپک در وین، سه کشور اول تولیدکننده نفت این سازمان با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ ایران و عراق به شدت در مقابل فشار عربستان سعودی مبنی بر کاهش تولید نفت مقاومت کرده‌اند. موضوعی که باعث شده اوپک در دستیابی به هدف خود، مبنی بر محدود کردن تولید جهانی با مشکلاتی هرچه بیشتر مواجه شود.

منابع اوپک اعلام کرده‌اند جلسه کارشناسان در روز دوشنبه نتوانست اختلافات میان عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده اوپک، عراق و ایران، دومین و سومین تولیدکنندگان اوپک را برطرف کند.

سازمان اوپک که تولید یک سوم نفت جهان را به خود اختصاص داده است در ماه سپتامبر توافق کرد تا تولید خود را در حدود 32.5 -33 میلیون بشکه محدود کند. در همین حال ایران اصرار دارد که باید سطح تولید نفتش را افزایش داده تا سهم از دست رفته در زمان تحریم های سنگین را باز پس گیرد.

در هفته‌های اخیر عربستان پیشنهاد داد تا میزان تولیدش را 0.5 میلیون بشکه کاهش دهد و در ازای آن ایران نیز میزان تولید خود را کمتر از 4 میلیون بشکه در روز حفظ کند. در همین حال تهران در این باره اظهارنظر دقیقی انجام نداده و این موضوع را مطرح کرده است که در نظر دارد روزانه 4.2 میلیون بشکه نفت تولید کند.

در همین حال عراق نیز به دنبال افزایش سطح تولید نفت خود است و اعلام کرده برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به بودجه بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار