فدراسیون دوچرخه سواری به دنبال رکابزنان برتر ایران

فدراسیون دوچرخه سواری کشور برای شناسایی رکابزنان نوپا و برجسته استعدادیابی را در سطح استانها آغاز کرده است.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر چقدر که به جلو پیش می رویم متوجه می شویم رکابزنان فدراسیون دوچرخه سواری به خاطر دوپینگ یا بالا رفتن سنشان کم کم خود را کنار می کشند و از رکاب زدن حرفه ای خداحافظی می کنند که از نمونه های بارز آن می توان به حسین عسگری و علیرضا حقی از پر افتخار ترین های این رشته اشاره کرد که هم اکنون با دنیای حرفه ای خداحافظی کرده اند .
 
این مسئله در آینده ای نه چندان دور لطمه شدید به آینده دوچرخه سواری وارد می کند و اگر فدراسیون به فکر استعدادیابی و جایگزین کردن رکابزنان نوپا نباشد ستاره های این رشته از میدان به در می روند و دیگر نمی توان امیدی به کسب مدال در آینده داشت.
 
اگرچه استعدادیابی یکی از گزینه های مهم در دوچرخه سواری و جایگزین کردن نیروی نوپا برای این رشته است اما توسعه این رشته باید در تمامی استانها صورت بگیرد تا رکابزنان بی نام و نشانی که می توانند مدال برای کشور کسب کنند شناسایی شوند.  
 
*استعدادیابی در دوچرخه سواری را در کرمان آغاز کردیم 

در این خصوص با مصطفی چایچی مسئول استعدادیابی فدراسیون دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی در خصوص برنامه ریزی هایی که به منظور توسعه استعدادیابی در رشته دوچرخه سواری انجام شده اظهار کرد:با توجه به برنامه ریزی فدراسیون دوچرخه سواری ، استانها در بحث استعدادیابی گروه بندی شدند تا برای تمامی رشته ها از جمله پیست،جاده و غیره با اولویت بندی رکابزنان را انتخاب کنیم. استعدادیابی ابتدا در آذربایجان شرقی صورت گرفت و در جلسه ای که روز گذشته برگزار کردیم برای شهر کرمان هم برنامه ریزی برای استعدادیابی در رشته دوچرخه سواری این شهر انجام دادیم.  
 
مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری افزود: در این جلسه چهارچوب های دوچرخه سواری مشخص شد . با توجه به اینکه وزارت ورزش بودجه خوبی را برای استعدادیابی در نظر گرفته است مقرر شد جشنواره ای در این خصوص برگزار کنیم. اگرچه ابتدا باید اطلاعات این جشنواره را به وزارت ورزش و جوانان ارائه بدهیم.
 
*برای المپیک2020 با برنامه ریزی جلو می رویم 

وی خاطر نشان کرد: ما برای حضور در المپیک 2020 و بازی های آسیایی جاکارتا این تیم را که بین 10 تا 13 سال سن دارند هر پنج شنبه و جمعه در پایگاه های قهرمانی سراسر کشور تعلیم می دهیم.همچنین تست های مختلفی از آنها می گیریم تا با متد های جدید به صورت تخصصی آشنا شوند.
 
چایچی در ادامه خاطر نشان کرد:اگرچه این کار به دست اداره کل ورزش و جوانان استان ها و وزارت ورزش  انجام می شود اما می توانیم رکابزنان خوب را شناسایی کنیم.همچنین باید بگویم استعدادیابی در شهر کرمان از 22 تا 27 دی ماه انجام می شود.
 
*اردو تیم استقامت در عسلویه برگزار می شود  

وی در خصوص اردوهای تیم های ملی تاکید کرد: اردوهای تیم های ملی دوچرخه سواری از هفته آینده آغاز خواهد شد و به احتمال قوی ابتدا رکابزنان را به تهران دعوت خواهیم کرد سپس تیم دوچرخه سواری استقامت را به عسلویه اعزام کنیم تا اردوهای بعدی را در آنجا ادامه دهند . اردو تیم پیست را در اهواز برگزار خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار