در زمستان با هنر دلگرم شوید

گالری ها و مجموعه های هنری با هنر گرمایی رنگارنگ را به روزهای اول زمستان بخشیده اند.

به گزارش خبرنگار  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛همزمان شروع فصلی نو، گالری ها و نگارخانه ها نیز با کارهایی جدید تازه می شوند و با هنر به روزهای سرد زمستان گرمایی از جنس رنگ و نقش می دهند.

در ادامه به طور اجمالی به معرفی تعدای از این مجموعه ها می پردازیم.

گالری هما
این مجموعه از جمعه سه دی میزبان آثار ارغوان خسروی می شود.

در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی از ارغوان خسروی به نمایش گذاشته می شود، کارهایی که در خصوص آن ها نوشته شده است: رجوع به اسلوب‌های تصویر ایرانی و از جمله مهمترین آن ها مینیاتور، یکی از تمهیدات هنرمندان برای نشان دادن رابطه‌ی حسی آن‌ها با زادگاه ست ،تاکیدی که در آثار معاصرینی چون سیا ارمجانی ، نیکزاد نجومی ، کامروز آرام ، نادر اهریمن ، رضا درخشانی و طلا مدنی از ان جمله‌اند . البته عمده‌ی بکارگیری این المان‌های فرهنگی در حد استفاده مستقیم از آن‌ها محدود مانده‌اند و بیشتر سویه کلاژ و جفت و جور کار داشته‌اند .

ارغوان خسروی اما جهان مینیاتور را دوباره نمایی نمی‌کند ، او با اتکا به سورئالیسم جهان مینیاتوری ، تصاویری را پدید می‌آورد که تنها در ژست به مینیاتور شبیه هستند . اما در مفهوم هیچ نسبتی با آن برقرار نمی‌کند. هنگامه معمری درباره‌ی این مجموعه می‌گوید : « در مجموعه «آخرین خاطرات بهشت» نوعی خویشگویی فردی دیده می‌شود که باید آن را فراتر از نوستالژی، نوعی ابهام زدایی از مفهوم ایرانیت دید . او به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌شود درباره امروز با یک زبان بیگانه حرف زد»

این نمایشگاه تا 14 دی برقرار است.
 
در هم اشفتگی
گالری سایه با کارهای شری محبوبیان از جمعه به استقبال هنردوستان می رود.

درهم آشفتگی عنوان این مجموعه است که تا 8 دی برقرار و پذیرای بازدیدکنندگان است.
 
گالری اّ
نمایشگاهی از آثار شیرین صباحی در گالری اُ از سوم دی ماه برگزار می شود.

در این مجموعه آثاری در قالب ویدئو و چیدمان وجود دارد که با عنوان "شکل روان شکل دورو" به نمایش گذاشته می شود و برای بازدید از آن تا 14 دی فرصت دارید.
 
گالری شلمان
"عکاشی" عنوان مجموعه ای است که در گالری شلمان از جمعه برگزار می شود.

بهروز بقایی هنرمند این نمایشگاه است که با آثارش در قالب عکاسی تا 8 دی ماه در گالری مذکور حضور دارد.
 
گالری دلگشا
گالری دلگشا با نقاشی های علی کائینی از جمعه میزبان نمایشگاهی با عنوان "نویز سفید" می شود.

وی در خصوص این مجموعه که تا 12 دی برقرار است نوشته : نویز سفید یک نویز تصادفی‌ست که تراکم طیفی ثابتی دارد، به‌این‌معنا که این نویز دارای دامنه یا تراکم مشابهی در سراسر طیف فرکانس‌های صداهای قابل‌شنیدن است. این باعث‌شده تا نویز سفید امکان پوشاندن سایر صداها را داشته باشد. نویز سفید به این علت سفید نامیده شده است که مانند نور سفید، که آمیزه ای از همه‌ی طول موج‌های مرئی نور است، آمیزه‌ای از همه‌ی فرکانس‌های قابل‌شنیدن است.

کارهای این مجموعه روایت مواجهه با محصولات نامتناهی «تصمیم» (به‌عنوان امری ارادی)‌ست، با کوشش در جهت ورود به گستره‌ی دیگری از ذهن.

ستاره ها
گالری دنا از 3 دی آثاری از افسان آخوندی را به نمایش می گذارد.

وی در توضیح آثار موجود در این نمایشگاه عنوان کرده: در این مجموعه کوشیده‌ام با بهره‌مندی از مدل زنده و عکس، به فیگورهایی دست یابم که در ساختار نزدیک‌نمای خود، شباهتی را با «طبیعت بی‌جان» عرضه می‌کنند؛ گویی که در فضا متوقف شده‌اند. در این رویکرد آدم‌ها در حال آنالیز و شناسایی هستند اما همزمان پریده رنگ و منجمد به نظر می‌آیند.

برای دستیابی به کیفیتی چنین، از متریالی استفاده کرده‌ام که عمدتاً رنگ‌های رقیق و گلیزهای کم‌عمق را در غالبی بیانگر، پیش‌رو می‌گذارند. 

از سویی دیگرداشتن دید بیطرفانه به مفهوم ستاره ها،  خاصیت نسلی  است که در سال‌های آغازین دهه‌ی هفتاد میلادی متولد و ناخواسته با حوادث بزرگی نظیر جنگ سرد, انقلاب و جنگ ایران و عراق دست به گریبان بوده‌اند و هم‌اکنون نیز دوران تحریم را تجربه می‌کنند.
 
گالری شکوه
نمایشگاهی در قالب خوشنویسی از 3 تا 14 دی در گالری شکوه برگزار می شود.

در این مجموعه آثاری از احمد مازادی به نمایش گذاشته می شود که وی در خصوص آن ها نوشته است: همیشه مجذوب سیاه مشق نویسی بودم، زیرا قالبی سیال و نو به نظر می رسید. اما کم کم سیاه مشق ها برایم تکراری و نخ نما شدند؛ سیاه مشقهایی که همه با «هو» آغاز و با «تحریر شد» به انجام می رسیدند. در جستجوی نگاهی نو و پیشرو در سیاه مشق بودم، نگاهی که متعلق به زمان خودم باشد. تا اینکه شبی موقع انتخاب آثار به پیشنهاد دوتن از دوستان هنرمندم، با در کنار هم قراردادن قطعات سیاه مشق به فضاهای جدیدی دست یافتم. رفته رفته آن فضاهای اولیه با برشهای موازی وتغییر مکان حروف و کلمات به سیاه مشق هایی بدل شدند که رنگ و بوی امروز در آن بیشتر نمایان است.
 
گالری گلستان
مسعود زارعی با عکس هایش از جمعه به گالری زمستان می آید.

این نمایشگاه تا 8 دی د گالری مذکور برقرار است.
 
او
"او" عنوان نمایشگاه محسن الهیان است که از 3 تا 8 دی در گالری احسان برپا می شود.

الهیان در مورد کارهایش این طور عنوان میکند: درسلسله بیست وهشت گانه حروف،به یک اعتبار،حرف ها نخستین حرف ملفوظ است وحرف  واو  واپسین حرف.

ازاین رو،اسم مقدس «هو» مشتمل برجمیع حروف ایجادی است.امابه اعتبار دیگر،اولین حرف ملفوظ دراین سلسله، حرف همزه است که ازتقریب آن باحرف واپسین،ضمیر «او» پدیدمی آید.ازاین رو «هو» و «او» هردویکی است وهریک ترجمان دیگری.

ابتداقلمم «هو» رانوشت.

پس ازچندی قلم خودبه خودبه شما کشیده شدن حرف الف وسپس  واو شدکه تصویر «او» ظاهروزیباگشت.

«او» همه جا ،همه  نوعی برای هدایت من ظاهرمیشودکه بفهمم باید «او» باشم.

رنگ‌ها و اشکال «او» و «هو» درهمه آثار رهایی کامل وارتباط کامل با «اوی» مطلق می باشد.
 
گالری برسام
نمایشگاه گروهی با شش هنرمند از سه دی در گالری برسام برگزار می شود.

در این مجموعه آثاری در قالب سرامیک از این گروه به نمایش گذاشته می شود که تا 7 دی برای بازدید از آن فرصت دارید.
 
علاوه بر موارد مذکور گالری های شیرین، سیمرغ، زرنا و فرهنگسراهایی چون ارسباران در این هفته با کارهای گوناگونی نو می شوند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار