مشهد؛

فعالیت ستاد بحران نوروزی از 25 اسفند در خراسان رضوی

ستاد مدیریت بحران برای ایام نوروز از 25 اسفند فعال است و دستگاه های اجرایی پیش بینی های لازم را برای آمادگی های نوروزی باید انجام و گزارش آن را تا 20 اسفند به استانداری استان ارائه دهند.

فعالیت ستاد بحران نوروزی از 25 اسفند در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی برای احتمال بارش ها در سطح استان در نوروز امسال باید امکانات امدادی لازم برای هر گونه بحران احتمالی در این شرایط در حوزه های مختلف انجام شود تا موضوع به درستی و به موقع مدیریت شود.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها به عنوان بازوی ستاد بحران با رسانه ها هستند، بر ضرورت ارتباط موثر و نزدیک آنها با هم بویژه در مواقع بحران برای اطلاع رسانی های سریع و صحیح به مردم تاکید کرد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت آموزش مردم در مدیریت بحران گفت: با وجود تلاش دستگاه ها و بخش های مختلف در بحث مدیریت بحران اگر مردم آموزش نبینند این زنجیره کامل نمی شود.
رشیدیان افزود: مردم باید بیاموزند و بدانند که در شرایط بحران به هشدارهای دستگاه های انتظامی و امدادی توجه کنند و سازمان های مربوطه هم در سریعترین زمان خدمات مناسب را ارائه دهند تا مردم آسیب نبینند.
وی گفت: باید طرح های مدیریت بحران در خود ستاد و دستگاه ها پیش بینی شود و اشکال سیستم های ارتباطی مرتفع شده و دفترچه های تماس های اضطراری استان هم تهیه و در اختیار همه بخش ها قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه از بودجه سال قبل بخشی از نیازهای ستاد مدیریت بحران را می توان تامین کرد ، گفت: این رقم قابل توجه نیست و باید برای تامین بودجه این حوزه پیگیری های لازم از ستاد مدیریت بحران کشور انجام شود.
رشیدیان در ادامه بر کنترل شدید مراکز عرضه مواد اولیه ساخت مواد محترقه برای چهارشنبه آخر سال و پیشگیری از بروز و کاهش آمار حوادث تاکید کرد.
وی همچنین بر آماده باش مدیران و دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای ایام نوروز و تعیین جانشین و ضرورت برقراری کشیک های ویژه تعطیلات نوروزی برای کلیه دستگاه های خدماتی تاکید کرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: تمام دستگاه های بحران مدارو کارگروه های تخصصی 14 گانه آن باید بر اساس پیش بینی های بارش ها در این ایام از هم اکنون اخطارها و هشدارهای لازم و نیز اطلاع رسانی های ضروری را انجام دهند .
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار